Eerste week achter de rug op de ST1x

Ambiorix
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:39
Locatie: Geel
Merk SP: ST1X
Km-stand: 14000

Hoi,

Deze week eerste week woon-werk met de Stromer. In totaal 263 km - 7 uur gereden en 35,8km/u gemiddeld.
Ervaring is zeer positief, al kan het mooie weer daar ook voor veel tussenzitten. Ik rij even lang naar het werk als met mijn moto / auto maar is zo veel leuker. Allemaal binnenwegen, geen drukte, nergens aanschuiven, door de velden. Ik voel dat ik veel beter aan mijn werkdag begin (meer energie). Ik moet wel zeggen dat ik het perfecte parcours heb van- naar het werk : door de velden-weinig verkeer en voor de rest goed onderhouden, bijna nieuwe fietspaden. Niet echt gevaarlijke punten.

Werkpunten : de Omni doet raar. Mijn stramien : ik kom aan op het werk en parkeer, zet via de Omni de Stromer 'op slot' en ga dan werken. Al meerdere keren vastgesteld dat hij spontaan terug aanspringt (licht aan ed). Hier thuis ook nog eens getest en als ik hem 'op slot' zet via de Omni op de Stromer, dan schakelt hij inderdaad regelmatig gewoon terug aan zonder dat je er aan komt. Vreemd. Ook de connectie met de app werkt nog niet naar behoren.
Ook dacht ik niet zwetend toe te komen op het werk maar moet me toch omkleden na de rit. Dit heeft misschien met mijn conditie te maken maar ik heb ook een hartslagmeter en zit tijdens het rijden continu tussen 100-110 maar lever geen echte inspanning maar resulteert toch in zweet - dat meestal komt enkele minuten na aankomst. Geen groot probleem hoor, enkel wat praktische zaken regelen (extra hemden, handdoek, deo, ...).

Samengevat : als ik onderweg al die wagens zie aanschuiven, dan is dit principe (elektrische fiets) volgens mij de toekomst. Collega's zijn allemaal zeer geïnteresseerd en volgen mijn reviews regelmatig op. Ik merk dat er veel mensen zijn die op korte termijn ook gaan overschakelen en 2de auto (of moto) van de hand doen.

Vandaag beslist dat mijn Honda VFR1200F in de verkoop gaat : als er iemand interesse heeft, laat maar weten. Trekt nog net iets sneller en gaat nog net iets harder dan de Stromer :D .

Groeten
Ambi
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Fijn dat Jeroen lekker gereden hebt; heb je de fiets niet voor niets gehaald :ay

Wat betreft het ontgrendelen:
Misschien een domme vraag? Heb je “keyless entry” of hoe dat dan ook mag heten aan staan?

Wil je eens proberen of je voordat je naar je fiets toeloopt de Bluetooth van je telefoon uit te zetten? (Of je telefoon niet meenemen)

Het zou kunnen zijn dat de fiets “ziet” dat jij in de buurt komt en de fiets al start klaar maakt (van het digitale slot en in de aan stand).

Er zit in het menu een optie om de gevoeligheid van de Bluetooth verbinding te verlagen; mocht je parkeerplaats van je fiets en je normale verblijf te dicht bij elkaar zittenden en zo je fiets eigenlijk nooit op slot staan...
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ambiorix schreef: 20 okt 2018, 19:33 Ook dacht ik niet zwetend toe te komen op het werk maar moet me toch omkleden na de rit. Dit heeft misschien met mijn conditie te maken maar ik heb ook een hartslagmeter en zit tijdens het rijden continu tussen 100-110 maar lever geen echte inspanning maar resulteert toch in zweet - dat meestal komt enkele minuten na aankomst. Geen groot probleem hoor, enkel wat praktische zaken regelen (extra hemden, handdoek, deo, ...).
Bij hartslag 100-110 zou je met een degelijke fysiek bij de huidige temperaturen niet of echt amper mogen zweten. Maar wanneer je jezelf te warm aankleed weer wel. Indien je kan douchen op 't werk idd geen probleem. Je kan met twee ruime fietstassen zoals Ortlieb Backroller perfect propere kledij meenemen naar je werk
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Gefeliciteerd met je aanschaf Ambiorix, leuk om te lezen dat het Stromeren je zo goed bevalt, zeer herkenbaar :)

Voor wat betreft het unlocken: ik weet niet hoe dicht jij op je werk in de buurt van je Stromer komt, maar de gevoeligheid van de Bluetooth verbinding is instelbaar. Hoe gevoeliger: vanaf hoe verder weg je Stromer automatisch lockt of unlockt, dat merk je dus b.v. ook thuis. Probeer dit eens minder gevoelig in te stellen en ga daar eens wat mee testen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ambiorix
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:39
Locatie: Geel
Merk SP: ST1X
Km-stand: 14000

Merci allemaal, ik zal dat met die bluetooth eens wat uitproberen en zien of ik het gefixed krijg. Moet dan inderdaad minder gevoelig staan want als je even bij de bakker binnenwipt en je doet hem 'op slot' dan wil je niet dat de eerste de beste er kan opspringen en wegspurten...
Er zit ook zo'n zwaar Abus slot bij (was verplicht te nemen wegens leasing) maar dat is zo'n onhandig ding (is iets dat uit schakels van 10 cm gemaakt is en terug als een staaf op plooit) en zou het ook zonde vinden om hem te beschadigen hiermee.
Groeten
Ambi
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Zweten is helaas ook behoorlijk persoonlijk. De ene loopt volledig leeg na een blokje om en de ander doet een marathon bijna zonder druppeltje. Conditie speelt hier maar een beperkte rol bij.
En vergis je niet, ondanks de matige inspanning op de Stromer ben je gewoon wel 3/4 a een uur non-stop aan het bewegen. Dat doen we tegenwoordig niet meer zo veel. Na een uurtje wandelen hebben de meesten het ook behoorlijk warm gekregen.
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Gebruikersavatar
Free2be
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 892
Lid geworden op: 26 aug 2018, 10:58
Locatie: Hasselt
Merk SP: ST3 limited edition
Km-stand: 2000

De juiste kleding kan veel verhelpen, laagje voor laagje opbouwend. :ay
ST3 LE gewoon omdat het kan, vrije tijd en werk combinatie.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ambiorix schreef: 21 okt 2018, 10:09 Er zit ook zo'n zwaar Abus slot bij (was verplicht te nemen wegens leasing) maar dat is zo'n onhandig ding (is iets dat uit schakels van 10 cm gemaakt is en terug als een staaf op plooit) en zou het ook zonde vinden om hem te beschadigen hiermee.
Houd er wel rekening mee dat je Stromer niet verzekerd is tegen diefstal wanneer je alleen de lock-functie gebruikt en niet het door de lease-maatschappij verplichte slot.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Dbr
Pro | Forum Supporter
Pro | Forum Supporter
Belgium
Berichten: 81
Lid geworden op: 15 aug 2018, 13:42
Locatie: Antwerpse Voorkempen - B
Merk SP: Stromer St7 Dark Platinum
Km-stand: 100

Hoi ambi,

Heel vergelijkbaar met mijn gevoel. Ik rij 28km enkel waarvan 20km langs jaagpaden met nauwelijks ander verkeer. In mijn bagage zo een wegwerpwashandschoen. Kan ik me een beetje verfrissen alvorens ik mijn hemd aantrek op t werk.
Het slot : ik heb me een ketting van abus aangeschaft, is makkelijker en langer om je fiets daarmee aan bvb het fietsrek vast te maken. En veel minder kans op beschadiging dan met die schakels. En de stromer kan gewoon UIT overdag ..

Groeten , Danny
ST1X (2017-2021) ST2 classic (2021-2024) ST7 (2024-?)
Pensioen (sinds 2023) dus enkel nog recreatief gebruik :D !
Snepova
Rookie
Rookie
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 nov 2018, 20:41

Hallo,
Vandaag na 2,5 week wachten mijn stromer st1x comfort sandcolor bij mijn dealer Velolodome in Berchem opgehaald en er met volle trots mee nr huis gereden... heb er nog mr 20km mee gereden mr vind dit gewoon al een zalige fiets. Vanaf morgen kan ik eindelijk weer aan mijn dagelijkse fietstocht nr mijn werk beginnen, enkel 20km en 5 bruggen, dus ben benieuwd wat mijn batterij heeft verbruikt als ik ‘s avonds thuiskom. Ben in ieder geval ook al blij dat ik terug van die ellendige files af ben😊😊
Plaats reactie