bluetooth

Plaats reactie
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Hoi,
Ik heb de omni app met succes geinstalleerd.
In mijn lijstje met bluetooth apparaten op mijn samsung staat Stromer erbij..edoch, deze kleurt niet op zoals mijn andere bluetooth apparaten wel doen als er connectie is met mijn mobieltje.
Maar het vreemde is weer, dat ik de fiets wel kan blokkeren en deblokkeren met mijn mobieltje.

Wat me niet lukt is die dag/week/maand jaar totalen zichtbaar te maken op mijn mobieltje...aantallen staan nog steeds op nul.
wie heeft de oplossing voor mij?
mvg Hans
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het ligt misschien een beetje voor de hand, maar toch even vragen: heb je je telefoon en je Stromer wel al gepaird via Bluetooth?

Is het Bluetooth icoontje in je OMNI C display wit? (Dus niet grijs.)

Ik zie mijn Stromer wel staan op mijn Android telefoon, maar hij heet niet "Stromer" oid. Het is een cijfer/lettercombinatie met daarachter "-medusa".

Voor wat betreft de ritgegevens: het klinkt misschien stom, maar kijk het even een paar dagen aan en ga lekker rijden met je Stromer. Toen ik mijn OMNI verving door de OMNI C heeft er de eerste dagen ook niks aan gegevens in mijn OMNI app gestaan. Drie dagen later (misschien door het buiten rijden met volle bak GPS bereik?) was alles in orde en sindsdien geen problemen meer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Hans B schreef: 12 okt 2018, 19:43 Hoi,
Ik heb de omni app met succes geinstalleerd.
In mijn lijstje met bluetooth apparaten op mijn samsung staat Stromer erbij..edoch, deze kleurt niet op zoals mijn andere bluetooth apparaten wel doen als er connectie is met mijn mobieltje.
Maar het vreemde is weer, dat ik de fiets wel kan blokkeren en deblokkeren met mijn mobieltje.
Blokkeren en deblokkeren loopt (ook?) via een andere verbinding dan de beutooth (dus via je WiFi/UMTS verbinding met de cloud en vandaar naar de fiets). Immers Bluetooth is een verbinding voor de (relatief) korte afstand. Dankzij de “internet verbinding” kun je je fiets vanaf een grotere afstand blokkeren / deblokkeren.

Dus zoals reeds eerder opgemerkt de pairing is nog niet goed gegaan.
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Dank jullie beiden voor je input. Ik kreeg net ook van iemand buiten mee om de wifi inderdaad uit te schakelen en het te proberen via 4G netwerk.
Ik zie wel de balkjes wit oplichten , trap en rem sensor pakt die nu ook op. Motor-tuning is een vraagteken.? (hoe krijg je deze bevestigd??) Wit ballonnetje licht ook op (GPS) Zie enkel nog geen bluetooth verbinding oplichten..ik ga nu uit eten. Probeer het morgen nogmaals.
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
jjj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 321
Lid geworden op: 21 mei 2018, 14:12
Locatie: Amersfoort

Het uitschakelen van de WiFi heeft in mijn ogen geen zin. Je fiets maakt er geen gebruik van en je telefoon blijft via 4G “verbonden met het internet”. Deze verbinding kan geen kwaad. Ik probeerd uit te leggen dat je op twee manieren verbinding kunt hebben met de fiets en een van die twee bij jou nog niet werkt. De Bluetooth verbinding is dus hier het probleem.

Het advies om de WiFi uit te zetten heeft imho geen toegevoegde waarde. :mrgreen:

Smakelijk eten eten en we horen graag of het gelukt is!
Hans B
Expert
Expert
Berichten: 104
Lid geworden op: 10 aug 2018, 17:33
Locatie: Zoetermeer

Allen dank voor het meedenken, het is nu eindelijk gelukt om de phone te koppelen aan de fiets!
Just think of happy thoughts and you'll fly (Peter Pan )
Plaats reactie