Ha Speeddevil,
dat herken ik. Mijn vorige fiets (Flyer) had ook van dat soort buitenboordaccu's die behoorlijk gevoelig waren voor koude. Na 2 1/2 jaar intensief gebruik (26.000 km) waren ze eigenlijk nog best goed. Maar koude....daar hielden ze niet van.
Ben heel benieuwd hoe de Stromer met haar interne accu deze winter het gaat doen. Stromer jij ook door in winterse omstandigheden ?
Groetsels, Reinout
Hallo fietsgenoten, weer een ST1X-er erbij!
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Straks een warme sjaal om de onderbuis wikkelen?
Als je vanuit een verwarmde ruimte (bijkeuken) op pad gaat in de winter kan de accu zichzelf redelijk op temperatuur houden, maar als je de fiets langdurig in de kou stalt, bijvoorbeeld een overdekte maar verder open fietsenstalling dan heb je op de terugweg een koude accu om mee te beginnen en die zal dan ook niet terug op temperatuur komen.
Als je vanuit een verwarmde ruimte (bijkeuken) op pad gaat in de winter kan de accu zichzelf redelijk op temperatuur houden, maar als je de fiets langdurig in de kou stalt, bijvoorbeeld een overdekte maar verder open fietsenstalling dan heb je op de terugweg een koude accu om mee te beginnen en die zal dan ook niet terug op temperatuur komen.
-
- Veteraan
- Berichten: 863
- Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
- Locatie: Elst (Gld)
- Merk SP: ST3 C1.12
- Km-stand: 60.000
Gewoon de accu mee naar binnen nemen. Da's geen probleeem thuis; daar staat mijn st1x in de inpandige schuur. Op het werk op de kazerne gaat de accu gewoon mee naar binnen. Bij vertrek heeft die dan een normale temperatuur en dat blijft ok gedurende de rit want gebruik = ontladen = warmte. Je wilt echter niet met een ijsklomp beginnen; da's niet grappig met je actieradius.
Op de kazerne durf ik de fiets wel achter te laten in het fietsenhok puur op een mechanisch slot; met de accu erbuiten kan je hem tenslotte.niet meer elektrisch op slot zetten.
Wat zijn we weer heerlijk dwaas om op deze mooie buitendag over vrieskou te spreken......
Grtz, reinout
Op de kazerne durf ik de fiets wel achter te laten in het fietsenhok puur op een mechanisch slot; met de accu erbuiten kan je hem tenslotte.niet meer elektrisch op slot zetten.
Wat zijn we weer heerlijk dwaas om op deze mooie buitendag over vrieskou te spreken......
Grtz, reinout
Anticiperen...en tegelijk genieten van de mooie momenten die er zijn. Vanavond ga ik weer een gouden uurtje doen, morgen toeren met Anne Wim. En het forum optimaal benutten!Reinout-St1x schreef: ↑26 aug 2017, 14:28Wat zijn we weer heerlijk dwaas om op deze mooie buitendag over vrieskou te spreken...
Oh yeah I
We gaan niet van fiets ruilen Chris...het ST2 S virus is te sterk op dit forum...
We gaan niet van fiets ruilen Chris...het ST2 S virus is te sterk op dit forum...
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Vorige zaterdag werd mijn Stromer ST1X (814whr batterij) ‘eindelijk’ geleverd en start er voor mij een nieuw avontuur.
Ik ben een echte ochtend mens, sta vroeg op, loop 4 a 5 keren in de week en rij dan met de auto naar mijn werk (51km).
Helaas, op mijn 61 begin ik kwaaltjes te krijgen bij het lopen… om verder te kunnen sporten dacht ik aan het fietsen en waarom niet pendelen met de fiets naar het werk. Electrische fietsen maken het nu mogelijk om dagelijks 100 km te fietsen.
Na het raadplegen van fietskenners, internet, fietswinkels en portemonnee heb ik uiteindelijk mijn keuze gemaakt: de Stromer ST1X.
Mijn bedoelingen om aan dit avontuur te beginnen zijn veelvoudig:
1. Fietsen om in conditie te blijven.
2. Het saaie woon-werk rijden met de auto vervangen door het ontdekken van verschillende fietsroutes (in alle weeromstandigheden ) tussen Sint-Niklaas en Brussel (+- 46 tot 52 km).
3. Tijdens de weekends, genieten van het sleutelen aan mijn fiets om hem optimaal te houden.
Bij deze wil ik jullie allen bedanken voor jullie inbreng in dit levendig en leuk forum. Het is echt genieten en leerzaam om jullie bijdragen te lezen.
Tot binnenkort met mijn eerste ervaringen als Stromer fietser.
Ik ben een echte ochtend mens, sta vroeg op, loop 4 a 5 keren in de week en rij dan met de auto naar mijn werk (51km).
Helaas, op mijn 61 begin ik kwaaltjes te krijgen bij het lopen… om verder te kunnen sporten dacht ik aan het fietsen en waarom niet pendelen met de fiets naar het werk. Electrische fietsen maken het nu mogelijk om dagelijks 100 km te fietsen.
Na het raadplegen van fietskenners, internet, fietswinkels en portemonnee heb ik uiteindelijk mijn keuze gemaakt: de Stromer ST1X.
Mijn bedoelingen om aan dit avontuur te beginnen zijn veelvoudig:
1. Fietsen om in conditie te blijven.
2. Het saaie woon-werk rijden met de auto vervangen door het ontdekken van verschillende fietsroutes (in alle weeromstandigheden ) tussen Sint-Niklaas en Brussel (+- 46 tot 52 km).
3. Tijdens de weekends, genieten van het sleutelen aan mijn fiets om hem optimaal te houden.
Bij deze wil ik jullie allen bedanken voor jullie inbreng in dit levendig en leuk forum. Het is echt genieten en leerzaam om jullie bijdragen te lezen.
Tot binnenkort met mijn eerste ervaringen als Stromer fietser.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22831
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Hoi Charly, gefeliciteerd met je prachtige aankoop. Ik weet absoluut zeker dat je op alle drie de punten goed aan je trekken zult komen, een Stromer staat daar garant voor. Veel fietsplezier en laat vooral je ervaringen aan ons weten .
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023