Grotere remschijven.

kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Heeft er iemand ervaring met anderen (grotere) schijven op de ST1X (2017)?

Volgens mij past een 203 schijf voor wel (met adapter) maar achter heb je nou niet heel veel ruimte voor een 203 schijf omdat deze al heel dicht bij de achterbrug zit.

Ik wil er 203 schijven op zetten voor wat meer remkracht.
Gebruikersavatar
Zippybikky
Expert
Expert
Berichten: 108
Lid geworden op: 13 jun 2018, 17:31
Locatie: Voorne-Putten

Meeste effect gaat grotere schijf voor hebben.
Daar rem je het vaakst/ hardst mee als het nodig is
Remember to do things which are right rather than things that are easy
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Ja precies! Heb al wat besteld :D
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

203 schijf met adapter gisteren geplaatst en heb wel stuk meer remkracht nu.

Achter kwam ik erachter dat er een hele vage schijf (met 4 boutgaten en grotere gaten dan de normale 6 gaats) op zit en niet de standaard schijf.

Is dit bij de ST2 enz ook?

Weer een gevalletje...waarom dit nou weer.....
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Een alternatief voor een grotere remschijf is een klauw met 4 pistons in plaats van 2. Als ik me niet vergis zit dat nu ook op de ST5. Dit zorgt voor meer remkracht.

Maar remkracht alleen is niet voldoende. Uiteindelijk gaat het om energieabsorptie. Op een Bultaco (http://stromerforum.nl/viewtopic.php?f= ... aco#p24171) heb ik ervaren dat een geveerde voorvork veel energie kan absorberen en je dan veel sneller stilstaat dan zonder voorvorkvering.
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Ja zou indd ook goed kunnen,

De hendels met het sensortje houden en dan een 4 pots cilinder erop zetten die met mineraal olie werkt.
Opzich doet hij het nu met 203 schijf wel goed en remt prima dus ik hou het zo effe.

Voorvork wordt gelijk weer zo duur en het traject wat ik nu rij is prima zonder te doen.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

rvaneijk schreef: 16 sep 2018, 13:52 Een alternatief voor een grotere remschijf is een klauw met 4 pistons in plaats van 2. Als ik me niet vergis zit dat nu ook op de ST5. Dit zorgt voor meer remkracht.

Maar remkracht alleen is niet voldoende. Uiteindelijk gaat het om energieabsorptie. Op een Bultaco (http://stromerforum.nl/viewtopic.php?f= ... aco#p24171) heb ik ervaren dat een geveerde voorvork veel energie kan absorberen en je dan veel sneller stilstaat dan zonder voorvorkvering.
Ik zie niet in wat een geveerde voorvork kan bijbrengen in een remmanoeuvre. Het maakt vooral manoeuvreren tijdens het remmen zo goed als onmogelijk.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Golvas

Tomasj schreef: 16 sep 2018, 18:22 Ik zie niet in wat een geveerde voorvork kan bijbrengen in een remmanoeuvre. Het maakt vooral manoeuvreren tijdens het remmen zo goed als onmogelijk.
Dynamische gewichtsverplaatsing, al eens van gehoord ? ... jij verving de voorste veerpoten van je auto door vaste staven zodat je alsnog kan manoeuvreren tijdens het remmen ? :bi
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 16 sep 2018, 18:22 Ik zie niet in wat een geveerde voorvork kan bijbrengen in een remmanoeuvre. Het maakt vooral manoeuvreren tijdens het remmen zo goed als onmogelijk.
In tegendeel. Ik kan perfect blijven sturen tijdens hard remmen. Maar omdat bij mij met echt hard remmen de achterkant pas omhoog komt als ik tegen de eindstop van mijn voorvering aanzit kan ik wel harder remmen.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Golvas

Volgens mij is een Bulls op dat vlak beter uitgebalanceerd dan een Stromer.
Plaats reactie