Grotere remschijven.

Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 16 sep 2018, 18:39 Volgens mij is een Bulls op dat vlak beter uitgebalanceerd dan een Stromer.
Nee hoor, het verschil is dat mijn fiets voorvering heeft. Een Stromer met voorvering reageert ook zo.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Golvas

Maar ... bij een fiets zal het niet anders zijn dan bij een auto : elke vering reageert verschillend.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Klopt, maar dat kun je zelf afstellen. Op beide fietsen zit een Suntour vork...
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Update over grotere remschijf voor.

Hij remt nu als een malle! Echt veel beter als voorheen, bij mij remde hij nooit helemaal goed geloofik...
Van 42km naar 0 in aantal meter, denk 5 ofzo?

- Shimano SLX remschijf 203 mm (6-gats) erop gezet want deze was goedkoop en zit op mijn mtb en werkt prima.
- Adapter Shimano XTR SM-MA90 203mm (De normale 203 adapter voor mtb werkt niet omdat de klauw dan te ver komt en de helft van je schijf pakt......)

Montage:


Achter wou ik hem ook vervangen voor een nieuwe 180 (203 past niet omdat het frame te smal is) maar deze heeft 4 boutgaten in de electro motor met een anderen diameter...zelf nog nooit gezien en kan ook helemaal geen nieuwe schijf ervan vinden op internet...
jick
Pro
Pro
Berichten: 67
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Ik heb het idee dat mijn ST1x (2018) ook als een malle remt, en dat niet direct mijn remmen/schijven een probleem zijn, maar het rubber dat nog contact met de weg moet houden :). Op welke banden rijd je?
ST1X 2018 ><>
rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

kelleke22 schreef: 10 okt 2018, 11:18 Update over grotere remschijf voor.
- Shimano SLX remschijf 203 mm (6-gats) erop gezet want deze was goedkoop en zit op mijn mtb en werkt prima.
- Adapter Shimano XTR SM-MA90 203mm (De normale 203 adapter voor mtb werkt niet omdat de klauw dan te ver komt en de helft van je schijf pakt......)
Zou je een foto willen plaatsen van het eindresultaat? Misschien ook een foto met de oude schijf erbij houdend, zodat we het verschil kunnen zien?

Alvast dank voor het delen van de ervaring!
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Op verzoek:

https://ibb.co/mRLEdp

Ik rij nu met Swalbe`s GT365, indd heel kleverige banden :D
Gebruikersavatar
J3R
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 616
Lid geworden op: 15 mei 2018, 20:35
Locatie: NL

Mooie en niet al te dure modificatie kelleke22; ga er ook eens over nadenken voor de ST2; een grotere schijf is altijd goed, vooral de voorrem.
Enige nadeel wat ik kan verzinnen is dat je met de grotere schijf eerder ergens tegen aanstoot (fietsenrek bijv.)
🇳🇱 Stromer (ST2) ST3 🚲 Li-ion 983Wh 🔋
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Dat was ook mijn idee, het is heel goedkoop en je stopt wat sneller en vind het er wat stoerder uit zien :mrgreen:

Enige wat je goed moet checken is die adapter want de voorvork maat is toch anders dan die van een normale mtb voorvork.

Ik heb geen idee hoe dit bij de ST2 is....
Plaats reactie