Scheve spatlap

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Matomatisch schreef: 11 aug 2018, 16:00 Dit is misschien maar een detail, maar het lijkt mij toch niet de bedoeling dat de spatlap scheef hangt? Wat denken jullie? Is mijn FM hier te slordig in geweest of overdrijf ik?
Als je hier niet tevreden mee bent (en dat kan ik me goed voorstellen), dan zou ik het aan je dealer voorleggen en vragen om een oplossing.

We hebben het over een spatlap van een paar euro en een eindkapje van een tientje. Het kost je dealer de kop niet om dit voor je in orde te maken. Meteen starten met een schriftelijke in gebreke stelling voor een fout t.w.v. 15 euro, dat is met een kanon op een mug schieten. Kan altijd nog als je dealer niet meewerkt.

Ik zou het eerst bespreken met je dealer en hem niet direct op hoge poten tot prutser en vijand verklaren. Geef hem de kans om de fout te herstellen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Matomatisch
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2018, 18:07
Locatie: Noorderkempen (BE)

Stromeur schreef: 12 aug 2018, 17:57 Als je hier niet tevreden mee bent (en dat kan ik me goed voorstellen), dan zou ik het aan je dealer voorleggen en vragen om een oplossing.

We hebben het over een spatlap van een paar euro en een eindkapje van een tientje. Het kost je dealer de kop niet om dit voor je in orde te maken. Meteen starten met een schriftelijke in gebreke stelling voor een fout t.w.v. 15 euro, dat is met een kanon op een mug schieten. Kan altijd nog als je dealer niet meewerkt.

Ik zou het eerst bespreken met je dealer en hem niet direct op hoge poten tot prutser en vijand verklaren. Geef hem de kans om de fout te herstellen.
Ik ga dit inderdaad voorleggen aan mijn dealer bij de eerste onderhoudsbeurt. Zo een groot probleem is het eigenlijk toch niet achteraf gezien, en wilde toch al de 3D geprinte spatlap plaatsen.

Overigens nog iets vreemd ontdekt zonet dat losstaat van de spatlap; bij de tweede poetsbeurt vandaag kwam ik volgende tegen:
Afbeelding

Dit viel me bij de vorige poetsbeurt niet op. De schroeven van de beschermingskap van de controller zaten los, en heb deze vastgedraaid. Komen deze vaker uit zichzelf los?

Ik kon gewoon de controller zien met alle connectors en kabels. Is dat ook niet de plaats waar de krimpkous aangebracht moet worden tegen vocht, of is dit een andere plek?
ST1X 2018 20" Charcoal - 618 Wh - 2 x nieuw achterwiel - Ortlieb Back Roller High Visibility tassen (zwart) - WW 10km enkel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Matomatisch schreef: 19 aug 2018, 13:32 De schroeven van de beschermingskap van de controller zaten los, en heb deze vastgedraaid. Komen deze vaker uit zichzelf los?

Ik kon gewoon de controller zien met alle connectors en kabels. Is dat ook niet de plaats waar de krimpkous aangebracht moet worden tegen vocht, of is dit een andere plek?
Ze horen niet los te komen, maar het wil weleens gebeuren. Zeker bij een nieuwe fiets heb je dit soort dingen soms. Goed dat je ze weer hebt aangedraaid. Ik zou bij de eerste onderhoudsbeurt (waarbij de dealer sowieso alle boutjes, spaken e.d. voor je zal nalopen) vragen of de dealer ze wil borgen met loctite o.i.d. Dan ben je er vanaf.

De klep wijkt trouwens wel iets. Dit is omdat de controller die erachter zit gekoeld wordt via rijwind.

De krimpkous wordt aangebracht bij de connectoren onderaan t.h.v. de trapas. Dit omdat zich hier vocht kan verzamelen, wat dan weer bij de connectoren kan komen als de kabels onderin niet goed zijn weggewerkt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Matomatisch
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2018, 18:07
Locatie: Noorderkempen (BE)

Top, bedankt voor je uitleg :ay
ST1X 2018 20" Charcoal - 618 Wh - 2 x nieuw achterwiel - Ortlieb Back Roller High Visibility tassen (zwart) - WW 10km enkel
Plaats reactie