Ik zou me zorgen maken over uw dealer, dat hij dit probleem niet kent is al twijfelachtig.
Uitspraak dat men dit bij Stromer NL niet kent is pure leugen.
Naar mijn weten hebben alle dealers mailing ontvangen over dit probleem.
Ikzelf had dit voor in juni 2017 en toen waren de eerste gevallen al bekend.
Probleem met achterwiel-as Stromer ST1 X
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
Ik sluit me hier toch bij aan precies, Stromer NL kent dit zeker wel dus hij was u inderdaad gewoon aant beliegen
- RHJ
- Expert
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Merk SP: Stromer ST5
Ben even poolshoogte gaan nemen in de garage bij onze beide ST1x'en en kom tot de volgende ontdekking:
de ene fiets heeft een zilverkleurige vulbus bij het achterwiel en de andere grijze vulbus.
In het forum wordt gesproken over een zilverkleurige ring. Ik zie op het eerste gezicht geen grote verschillen tussen de grijze en zilverkleurige ring.....
Moet de oranje ST1x nu toch ook alsnog voorzien worden van de zilverkleurige vulbus?? In dat geval zijn ze in Herveld vorige week bij aflevering vergeten de modificatie aan te brengen. Of zijn er nu ook grijze modificatie vulbussen??
de ene fiets heeft een zilverkleurige vulbus bij het achterwiel en de andere grijze vulbus.
In het forum wordt gesproken over een zilverkleurige ring. Ik zie op het eerste gezicht geen grote verschillen tussen de grijze en zilverkleurige ring.....
Moet de oranje ST1x nu toch ook alsnog voorzien worden van de zilverkleurige vulbus?? In dat geval zijn ze in Herveld vorige week bij aflevering vergeten de modificatie aan te brengen. Of zijn er nu ook grijze modificatie vulbussen??
- Bijlagen
-
- r (2).JPG (143.69 KiB) 4032 keer bekeken
-
- b (2).JPG (215.09 KiB) 4032 keer bekeken
+STROMER- ST5
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22999
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De vulbus gaat over de wiel-as heen. Zet er eens een schuifmaatje op en controleer hoe breed beide assen zijn. Als de as met de zilverkleurige ring breder is dan die andere, dan vermoed ik dat je een vulbusje mist. (Zo op het oog lijkt dat het geval te zijn, maar meten = weten.)
De vulbus heeft een "vleugeltje" dat precies in het frame haakt, zodat het achterwiel maar op 1 manier kan worden geplaatst en de motor niet meer kan verdraaien. Dus achterwiel los halen en bekijken of je dit ziet is ook een optie. Doe je dat liever niet, bel dan de dealer even om het na te vragen.
De vulbus heeft een "vleugeltje" dat precies in het frame haakt, zodat het achterwiel maar op 1 manier kan worden geplaatst en de motor niet meer kan verdraaien. Dus achterwiel los halen en bekijken of je dit ziet is ook een optie. Doe je dat liever niet, bel dan de dealer even om het na te vragen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22999
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Da's balen, dat zal de dealer dus nog even moeten plaatsen.
In de tussentijd zou ik me er niet al te druk over maken. Het achterwiel wordt in de fabriek correct geplaatst. De problemen met de verschoven motor komen volgens Stromer alleen voor bij ST1 X-en waarvan het achterwiel er na assemblage uit is gehaald en verkeerd is terug geplaatst. Dat laatste zou dus alleen bij de dealer (als die niet weet wat-ie doet) of bij de eindgebruiker (die valt niks te verwijten want er wordt niks over gezegd in de handleiding) gebeurd kunnen zijn.
Ik zou het melden bij de dealer, en meteen even vragen of het wiel er al uit is geweest of niet.
In de tussentijd zou ik me er niet al te druk over maken. Het achterwiel wordt in de fabriek correct geplaatst. De problemen met de verschoven motor komen volgens Stromer alleen voor bij ST1 X-en waarvan het achterwiel er na assemblage uit is gehaald en verkeerd is terug geplaatst. Dat laatste zou dus alleen bij de dealer (als die niet weet wat-ie doet) of bij de eindgebruiker (die valt niks te verwijten want er wordt niks over gezegd in de handleiding) gebeurd kunnen zijn.
Ik zou het melden bij de dealer, en meteen even vragen of het wiel er al uit is geweest of niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- RHJ
- Expert
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Merk SP: Stromer ST5
Net even (met een ritje op motor ) bij de dealer geweest. Kan inderdaad geen kwaad om er zo mee door te rijden, zolang het achterwiel er niet uit gaat en daarna niet correct teruggeplaatst wordt.
Modificatie wordt meteen uitgevoerd als we een keer met de ST1x bij de dealer zijn.
En passant voor mijn eigen ST1x ook maar de Redshift Shockstop gekocht....straks even monteren
Modificatie wordt meteen uitgevoerd als we een keer met de ST1x bij de dealer zijn.
En passant voor mijn eigen ST1x ook maar de Redshift Shockstop gekocht....straks even monteren
+STROMER- ST5
Ik heb dit probleem gehad zonder dat het achterwiel ooit uit de fiets is geweest. Het is zeker geen zekerheid dat het tijdens assemblage altijd perfect gebeurd.Stromeur schreef: ↑06 jan 2018, 15:52 Da's balen, dat zal de dealer dus nog even moeten plaatsen.
In de tussentijd zou ik me er niet al te druk over maken. Het achterwiel wordt in de fabriek correct geplaatst. De problemen met de verschoven motor komen volgens Stromer alleen voor bij ST1 X-en waarvan het achterwiel er na assemblage uit is gehaald en verkeerd is terug geplaatst. Dat laatste zou dus alleen bij de dealer (als die niet weet wat-ie doet) of bij de eindgebruiker (die valt niks te verwijten want er wordt niks over gezegd in de handleiding) gebeurd kunnen zijn.
Ik zou het melden bij de dealer, en meteen even vragen of het wiel er al uit is geweest of niet.
ST1x. Tram 5 staat al even voor de deur.