Probleem met achterwiel-as Stromer ST1 X

Dreiky
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 sep 2017, 22:08

Ik zou me zorgen maken over uw dealer, dat hij dit probleem niet kent is al twijfelachtig.
Uitspraak dat men dit bij Stromer NL niet kent is pure leugen.
Naar mijn weten hebben alle dealers mailing ontvangen over dit probleem.
Ikzelf had dit voor in juni 2017 en toen waren de eerste gevallen al bekend.
ST1x. Tram 5 staat al even voor de deur. ;)
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik sluit me hier toch bij aan precies, Stromer NL kent dit zeker wel dus hij was u inderdaad gewoon aant beliegen
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Ben even poolshoogte gaan nemen in de garage bij onze beide ST1x'en en kom tot de volgende ontdekking:
de ene fiets heeft een zilverkleurige vulbus bij het achterwiel en de andere grijze vulbus.

In het forum wordt gesproken over een zilverkleurige ring. Ik zie op het eerste gezicht geen grote verschillen tussen de grijze en zilverkleurige ring..... :shock:

Moet de oranje ST1x nu toch ook alsnog voorzien worden van de zilverkleurige vulbus?? In dat geval zijn ze in Herveld vorige week bij aflevering vergeten de modificatie aan te brengen. Of zijn er nu ook grijze modificatie vulbussen?? :ck:
Bijlagen
r (2).JPG
r (2).JPG (143.69 KiB) 4028 keer bekeken
b (2).JPG
b (2).JPG (215.09 KiB) 4028 keer bekeken
+STROMER- ST5
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

De vulbus gaat over de wiel-as heen. Zet er eens een schuifmaatje op en controleer hoe breed beide assen zijn. Als de as met de zilverkleurige ring breder is dan die andere, dan vermoed ik dat je een vulbusje mist. (Zo op het oog lijkt dat het geval te zijn, maar meten = weten.)

De vulbus heeft een "vleugeltje" dat precies in het frame haakt, zodat het achterwiel maar op 1 manier kan worden geplaatst en de motor niet meer kan verdraaien. Dus achterwiel los halen en bekijken of je dit ziet is ook een optie. Doe je dat liever niet, bel dan de dealer even om het na te vragen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Goede tip Sylvia! :ay
Dank daarvoor en ik ga morgen even m'n schuifmaat opzoeken om de beide assen na te meten en de dealer raadplegen.
+STROMER- ST5
Dreiky
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 sep 2017, 22:08

Als je onderaan je kader kijkt moet je dit plaatje zien zitten, is dit er niet heb je nog geen aangepaste bus.
20180105_224459.jpg
20180105_224459.jpg (1.19 MiB) 4002 keer bekeken
ST1x. Tram 5 staat al even voor de deur. ;)
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Dank voor de hulp.
Even gemeten en gekeken en inderdaad ontbreekt de modificatiebus op de achteras bij de vorige week afgeleverde ST1x :aq
+STROMER- ST5
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Da's balen, dat zal de dealer dus nog even moeten plaatsen.

In de tussentijd zou ik me er niet al te druk over maken. Het achterwiel wordt in de fabriek correct geplaatst. De problemen met de verschoven motor komen volgens Stromer alleen voor bij ST1 X-en waarvan het achterwiel er na assemblage uit is gehaald en verkeerd is terug geplaatst. Dat laatste zou dus alleen bij de dealer (als die niet weet wat-ie doet) of bij de eindgebruiker (die valt niks te verwijten want er wordt niks over gezegd in de handleiding) gebeurd kunnen zijn.

Ik zou het melden bij de dealer, en meteen even vragen of het wiel er al uit is geweest of niet.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
RHJ
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 172
Lid geworden op: 22 nov 2017, 21:59
Locatie: Utrechtse Heuvelrug
Merk SP: Stromer ST5

Net even (met een ritje op motor :D ) bij de dealer geweest. Kan inderdaad geen kwaad om er zo mee door te rijden, zolang het achterwiel er niet uit gaat en daarna niet correct teruggeplaatst wordt.
Modificatie wordt meteen uitgevoerd als we een keer met de ST1x bij de dealer zijn.

En passant voor mijn eigen ST1x ook maar de Redshift Shockstop gekocht....straks even monteren :d3:
+STROMER- ST5
Dreiky
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 84
Lid geworden op: 05 sep 2017, 22:08

Stromeur schreef: 06 jan 2018, 15:52 Da's balen, dat zal de dealer dus nog even moeten plaatsen.

In de tussentijd zou ik me er niet al te druk over maken. Het achterwiel wordt in de fabriek correct geplaatst. De problemen met de verschoven motor komen volgens Stromer alleen voor bij ST1 X-en waarvan het achterwiel er na assemblage uit is gehaald en verkeerd is terug geplaatst. Dat laatste zou dus alleen bij de dealer (als die niet weet wat-ie doet) of bij de eindgebruiker (die valt niks te verwijten want er wordt niks over gezegd in de handleiding) gebeurd kunnen zijn.

Ik zou het melden bij de dealer, en meteen even vragen of het wiel er al uit is geweest of niet.
Ik heb dit probleem gehad zonder dat het achterwiel ooit uit de fiets is geweest. Het is zeker geen zekerheid dat het tijdens assemblage altijd perfect gebeurd.
ST1x. Tram 5 staat al even voor de deur. ;)
Plaats reactie