Kan geen bluetooth verbinding maken ?

Het beste van twee werelden: een cross-over tussen de ST1 en de ST2.
Plaats reactie
Ben
Rookie
Rookie

Kan geen bluetooth verbinding maken ?

Bericht door Ben » 07 jul 2018, 09:33

Ik probeer mijn ST1x te verbinden via bluetooth met mijn iphone, maar dit wil maar niet lukken.
Ik ga in het menu naar bluetooth - zoeken - daar ziet hij mijn iphone.
Als ik dan op mijn omni op "iphone" druk, krijg ik op mijn iphone een bericht met een code en de vraag of deze te zien is op mijn stromer. Deze code is daar echter niet te zien ??
Er blijft ook een rood vinkje staan achter "iphone".
Op mijn iphone staat hij wel tussen mijn bluetooth apparaten, maar zonder verbinding ???
Ik denk dat ook daardoor mijn gebruikerstatistieken gewoon op nul blijven staan ?

joost
Pro
Pro

Re: Kan geen bluetooth verbinding maken ?

Bericht door joost » 07 jul 2018, 23:21

Bluetooth is alleen voor het automatisch locken / unlocken als je in de buurt van je fiets bent. Je fiets stuurt maar om de x tijd een update naar de stromercloud met je gereden km’s en gps positie.

Qua BT koppelen. Wanneer je op je iPhone het scherm met de nummertjes krijgt kan je op ok klikken en dan ben je klaar.
🇳🇱 Stromer ST1 X 2019 Ocean blue 🚀

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 07 jul 2018, 23:26

OMNI App helemaal uitschakelen (dus niet op de achtergrond door laten draaien) en opnieuw opstarten terwijl je Stromer aan staat (en bereik heeft) wil weleens helpen.
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Ben
Rookie
Rookie

Bericht door Ben » 08 jul 2018, 09:20

Het automatisch uit -en inschakelen van de fiets als je je verder verwijderd of terug in de buurt komt met de iphone werkt. Dat wil dus zeggen dat de Buetooth connectie er wel is, ondanks het feit dat ik volgens mijn iphone niet geconnecteerd ben ?
Het werkt, dus eigenlijk probleem opgelost :cool2:

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 08 jul 2018, 13:32

Ben schreef:
08 jul 2018, 09:20
Dat wil dus zeggen dat de Buetooth connectie er wel is, ondanks het feit dat ik volgens mijn iphone niet geconnecteerd ben ?
Klopt. Bug in de OMNI app (waarvan ik eerlijk gezegd dacht dat-ie al was opgelost, maar blijkbaar toch niet).

Zie je ook al je ritgegevens in de app?
Stromer rijder sinds maart 2017 (ST2 S) en beheerder van dit forum | Doneren t.b.v. het forum? Graag! Klik hier of stuur me een PM.

Ben
Rookie
Rookie

Bericht door Ben » 08 jul 2018, 13:55

Ja, mijn gebruikersstatistieken zijn ook plots vanuit het niks verschenen. :ay

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 08 jul 2018, 14:01

Mooizo :ay

Teddytejero
Rookie
Rookie

Bericht door Teddytejero » 08 jul 2018, 18:21

ik heb die functie voorlopig uitgeschakeld. Als je even voor de TV je omni raadpleegd op de GSM. Maak je de fiets slot vrij in de garage of in de berging. Vreemd genoeg blijft die dan actief ... licht brandt en hij gaat niet op auto slot na 3 minuten. Heb dit gemeld bij Stromer als mogelijke bug.
Hij gaat ook niet op slot als je de app afsluit op je iPhone. Android kon ik niet testen.
12 K met ST1 - suntour vork - 522 wh (verkocht)
ST1-X met 812 model 2017 wh orange :cool2: (nieuwe motor / bekabeling / vork in garantie)
ST1-X comfort model 2018 met 812 wh orange (voor mijn dame)

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 08 jul 2018, 18:23

Het locken en unlocken van je Stromer gebeurt niet met het afsluiten of opstarten van de app, maar met het weglopen van en toelopen naar je Stromer.

De gevoeligheid van de Bluetooth functie is instelbaar, zodat je zelf kunt bepalen vanaf welke afstand je Stromer erop reageert.

Plaats reactie