Ondersteuning valt weg ? Wat doe ik fout ?

Ben
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 jul 2018, 16:47
Locatie: Groningen

Alvast bedankt voor de tips. De volgende keer als ik het nog eens heb zal ik zeker even mijn remlicht checken.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Probeer eens bij stilstand op verschillende manieren je rem in te knijpen: rustig knijpen, harder knijpen, snel loslaten, langzaam loslaten, paar keren kort achter elkaar remmen, etc.
Dit zowel links als rechts, tegelijk heeft geen zin.

Als hierbij de sensor blijft hangen moet die sensor afgesteld worden, da's 5 minuten werk.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Ben
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 jul 2018, 16:47
Locatie: Groningen

Ik denk idd dat er iets is met de remsensor.Remmen paar keer getest. Bij de voorrem werkt het stoplicht perfect.
Bij de achterrem werkt de ene keer het stoplicht niet, dan weer wel, soms blijft het branden. En het is dat laatste denk ik wat het probleem is. Als het stoplicht blijft branden, dus sensor geactiveerd, denkt de fiets dat hij nog moet remmen en dus de motor blokkeert... Wat denken jullie ??
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Dat je 100% gelijk hebt, als het licht soms blijft branden gaat hij inderdaad niet ondersteunen.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Inderdaad, dat is zeker een oorzaak (het is nog niet uit te sluiten dat het de enige is).

Verder vind ik het erg slordig van je FM dat hij dit niet even getest heeft, dan was het bij je vorige bezoek in 5 minuten opgelost :ck:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Ben schreef: 07 jul 2018, 10:17 Ik denk idd dat er iets is met de remsensor.Remmen paar keer getest. Bij de voorrem werkt het stoplicht perfect.
Bij de achterrem werkt de ene keer het stoplicht niet, dan weer wel, soms blijft het branden. En het is dat laatste denk ik wat het probleem is. Als het stoplicht blijft branden, dus sensor geactiveerd, denkt de fiets dat hij nog moet remmen en dus de motor blokkeert... Wat denken jullie ??
Bij de e-bikes met een wat geavanceerder systeem, "stopt" de motor bij het indrukken/inknijpen van de rem. Het heeft namelijk weinig zin om enerzijds te remmen en anderzijds een motor aan boord te hebben die daar geen rekening mee houdt. Kennelijk heeft de Stromer ook dit systeem "aan boord".

Je zou nog het volgende kunnen doen:
- fietsen en alleen remmen met je voorrem (die blijft niet hangen, het stoplicht werkt volgens eigen zeggen perfect). Na het loslaten van de voorrem moet de motor de ondersteuning gewoon weer "oppakken".
- fietsen en alleen remmen met je achterrem (die blijft hangen, het stoplicht blijft immers branden). De fiets denkt na het remmen met de achterrem dat er continue geremd wordt en zal de motor de ondersteuning na het loslaten van de achterremhandel niet weer terug laten oppakken.

Ik denk dan ook dat je het probleem van je wegvallende motor hebt gevonden.
Witte ST3 van maart 2019
Ben
Runner-up
Runner-up
Berichten: 19
Lid geworden op: 06 jul 2018, 16:47
Locatie: Groningen

Ondertussen geprobeerd om het magneetcontact (inbus onderaan remhendel) beetje bij te regelen door de inbus beetje verder uit te draaien. Probleem voor 95% opgelost nu. Als het nu al eens blijft hangen is het voldoende om even de hendel kort in te drukken en snel te lossen. Nog beetje bijregelen en het werkt terug zoals het moet. Nu enkel mijn gebruiksstatistieken nog in orde krijgen ? Op mijn stromerapp wordt de rit weergegeven en ook de totalen, echter mijn fietsstatistieken in de app blijven op 0km staan ?? Raar
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het is een beetje een suf antwoord maar soms helpt het echt: heb je al geprobeerd om de OMNI app helemaal af te sluiten (dus niet wegdoen, maar echt uitzetten) en opnieuw op te starten? Of anders de OMNI app verwijderen en opnieuw installeren?

Of bedoel je dat de OMNI app helemaal geen contact maakt met je Stromer?

Edit: zo te zien gaan we hier verder over het OMNI app probleem:

viewtopic.php?f=15&t=1415
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie