Stelletje mafkezen op de weg, maar er heel uitgekomen !!!!!

Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Gisteravond me laatste werkdag gehad ..... ja ik heb VAKANTIE... Dus rond de klok van 23:30 ging ik terug van me werk richting huis, uiteraard met een big smile op mijn face van yep heerlijk 3 weken rust..... Ik was lekker aan het Stromeren en zag in de verte een tweetal achterlichten van auto’s in tegenstelling dat ik de lichten zag verdwijnen kwam ik steed dichterbij...... ik kreeg al een onderbuik gevoel .... maar goed het moment was daar dat ik achter de twee achterlichten was gearriveerd .... beide bestuurders vooraan een schroot wagen van het kamp achteraan een donkerblauwe Opel station wagen met geblindeerde ruiten rondom. Doordat mijn lamp in de auto scheen zag ik een bende van jewelste in de auto liggen.... Maar goed ik denk ja daar blijf ik niet achter want dat voelde niet goed ze reden nog geen 30 waar je 60 mag !!! Dus ik eraan voorbij eerst rechts langs de Stationwagen toen kreeg ik al wat Scheldwerk naar me kop maar kon niet verstaan wat ze zijde..... maar goed me onderbuik gevoel was dus goed...... ik links de Schrootwagen ( bakwagen) ingehaald en had zoiets nu gas erop want die gasten gaan me volgen!!!! Ik trappen als een gek zag de koplampen minder worden en dacht pffff het komt goed maar helaas de lampen van de stationwagen kwamen dichter en dichter bij ik de k die motten me hebben .... dus gauw van de dijk af en richting de bewoonde wereld zij ook van de dijk af ze waren bijna bij me en uiteindelijk naast me maar dan ook echt naast me ik dacht ze rijden me van de weg zo dicht wat ze ook wilde .... dus de remmen wat in.... op het moment dat ik remde gooide ze wat uit de auto naar me toe.... het kwam ergens tegen aan ik vermoed tegen me band dus hetgeen wat ze gooide werd een projectiel en schoot links van me met een knal de berm in..... Je snapt wel dat me hartje te keer geen en had zoiets van waarom doe niks verkeerd als wijs man ook maar geen handgebaren gemaakt want er zaten 4 mannen in de auto en daar doe ik niks aan midden in de nacht op een verlaten donker stuk!!
Dus toch maar gas terug rustig naar huis gefietst toch wel afwachtend van staan ze daar nog of daar maar dat was gelukkig niet het geval pffff
Thuis eenmaal toch de fiets ff gecheckt op schade kan in eerste instantie niks zien maar ga zo nog ff langs de dealer of ze m ff in de beugels willen hangen om het een en ander na te laten kijken ...
Normaal gesproken kijk ik naar het kenteken en sla die op maar op de een of andere manier omdat het al zo duister aanvoelde had ik dit nu niet gedaan..... mijn vermoede was wel dat er drank in het spel was, want achter in de schrootwagen lagen allemaal snoekvishengels dus die gasten nee K-volk hebben zo’n beetje de hele avond zitte. zuipen en ga je dan ook nog eens achterop

Pffff had erniet aan moeten denken als het geen wat ze gooide in me spaken was gekomen dan had ik er heel anders bij gezeten en me fiets ook

Al met al flink geschrokken !!!
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Hee Eric wat eng. Gelukkig dat het goed is gegaan, ik kan me voorstellen hoe geschrokken je was. Ik zou aangifte doen als ik jou was. Dan is het geregistreerd en misschien hebben ze zoiets wel eerder uitgevreten en is dat ook bekend. Mocht je ze weer tegen komen meteen politie bellen. Dan komen ze snel in actie! Je voelt je misschien wel veiliger als ze weet dat de politie je verhaal kent. Dit is toch serieuze bedreiging en het had veel erger af kunnen lopen.
Natuurlijk hoop ik dat je ze nooit meer tegenkomt en dat het je nooit meer gebeurt!
Hartelijke groet, fijne vakantie en hopelijk bekom je er snel van!!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Bedankt voor je reactie Roos ...aangifte heeft weinig zin geen Kenteken dus politie kan er dan weinig mee.... Het is meer het geval het op het verkeerde tijdstip op de verkeerde plaats zijn.
En hoe nuchter ik ben loop er ook niet mee rond, maar in vervolg sla ik wel Kenteken op in me geheugen :bu:
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Draftsman
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 234
Lid geworden op: 05 jan 2018, 15:38
Locatie: Merelbeke
Merk SP: Stromer ST1x
Km-stand: 38000

Misschien is een actioncam een goede investering voor zulke toestanden? Voor iets van €150 heb ik mij zo'n GoPro Hero Session aangeschaft: is zo'n klein kubusje en zit vooraan op mijn stuur onopvallend naast mijn koplamp. Niemand die het merkt, tenzij ik hen er op wijs ;) En nummerplaten zijn in ieder geval goed leesbaar. Vond het de investering wel waard en de beelden wis ik iedere avond wanneer ik geen toestanden ben tegen gekomen op mijn dagelijkse woon-werk rit :)
ST1x Charcoal 2017
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Je ziet maar weer dat je niet aan een boom hoeft te hangen om een eikel te zijn. Wat een stel malloten zeg! Gelukkig is het goed afgelopen, maar het is inderdaad flink schrikken op zo'n moment.

Stay safe!
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Draftsman schreef: 05 jul 2018, 13:09 Misschien is een actioncam een goede investering voor zulke toestanden? Voor iets van €150 heb ik mij zo'n GoPro Hero Session aangeschaft: is zo'n klein kubusje en zit vooraan op mijn stuur onopvallend naast mijn koplamp. Niemand die het merkt, tenzij ik hen er op wijs ;) En nummerplaten zijn in ieder geval goed leesbaar. Vond het de investering wel waard en de beelden wis ik iedere avond wanneer ik geen toestanden ben tegen gekomen op mijn dagelijkse woon-werk rit :)
Op zich geen verkeerd idee zal er eens over nadenken 😉
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

FreddyH schreef: 05 jul 2018, 14:21 Je ziet maar weer dat je niet aan een boom hoeft te hangen om een eikel te zijn. Wat een stel malloten zeg! Gelukkig is het goed afgelopen, maar het is inderdaad flink schrikken op zo'n moment.

Stay safe!
Ja Freddy aan de hoogste boom zou je ze moeten hangen..... Net nog bij de dealer geweest maar me fiets heeft gelukkig geen schade :cool2: Verhaal vertelt aan Nelis en de omschrijving van auto’s deed m wel denken aan de kampers van Dodewaard .....
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Lomito

Gelukkig geen schade of letsel, maar ik kan me goed voorstellen hoe erg je geschrokken bent Eric... Een actioncam gaat dergelijke voorvallen niet voorkomen maar kan wel behulpzaam zijn om aangifte te doen. De politie doet meestal niets met aangiftes waar ze geen aanknopingspunten hebben maar een video met het voorval in beeld en enkele herkenbare kentekenplaten maakt de kans een stuk groter dat er iets mee gedaan wordt. Voor 30 euro heb je al een prima camera met HD-kwaliteit inclusief alle benodige mounts zoals de Nikkei Extreme 5...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22773
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hey Eric, wat een akelig verhaal. Ik heb ook eens zoiets aan de hand gehad op een verlaten industrieterrein met van die griezels in een aftandse auto. Ik snap dat je je helemaal kapot bent geschrokken, het is zo vreselijk intimiderend en je voelt je zo machteloos.
Eric1971 schreef: 05 jul 2018, 11:52 donkerblauwe Opel station wagen met geblindeerde ruiten rondom.
Dit vind ik voldoende om er toch mee naar de politie te gaan. Zoveel zullen er hier niet van rondrijden, en je kunt natuurlijk altijd een vermoeden in bepaalde richting uitspreken.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Stromeur schreef: 05 jul 2018, 18:39
Eric1971 schreef: 05 jul 2018, 11:52 donkerblauwe Opel station wagen met geblindeerde ruiten rondom.
Dit vind ik voldoende om er toch mee naar de politie te gaan. Zoveel zullen er hier niet van rondrijden, en je kunt natuurlijk altijd een vermoeden in bepaalde richting uitspreken.
Die politie die doet vervolgens precies niks. Je hebt geen getuigen dus is het jouw woord tegen het zijne. Ik heb vorig jaar een keer een aangifte gedaan tegen een knakker in een bestelbusje die me bewust bijna aanreed (ik had een 5/6 deel van het kenteken en de bedrijfsnaam, dat in combinatie met tijdstip en locatie geeft 100% zeker de juiste persoon). Was een complete verspilling van tijd, het enige wat gedaan kon worden was iemand naar het bedrijf sturen en die persoon op zijn gedrag aan te spreken.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Plaats reactie