Vorige week werd de 4.1.1.1 versie geïnstalleerd. Misschien zijn het gedachten maar het lijkt alsof de fiets sneller gaat. Deze morgen lag mijn gemiddelde 3 km/h hoger dan normaal.
Zijn er nog st1x-ers met deze ervaring?
Firmware update 4.1.1.1
-
- Expert | Forum Supporter
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
- Locatie: Akersloot
Ik heb een ST1X van 2017 maar rij nog steeds met SUI FW 3.4.1.4
Kan geen pijl trekken op de mate van ondersteuning. De ene keer gaat ie over de 45 de andere keer trap ik me rot op op de 35 te blijven.
Kan geen pijl trekken op de mate van ondersteuning. De ene keer gaat ie over de 45 de andere keer trap ik me rot op op de 35 te blijven.
ST1X + ST1 #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
Zou leuk zijn. Ik wacht in spanning.
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Waarom vraag je je dealer niet om de nieuwe firmware door Stromer naar jouw ST1 X te laten pushen?
Als dit willekeurig en onder vergelijkbare omstandigheden gebeurt, dan is dat zeker niet goed en moet het opgelost worden. Je hebt nu nog garantie, dus ik zou hier niet mee door gaan sukkelen.
Ik zou beginnen met vragen om de nieuwste firmware voor alles (OMNI, Batterij e.d.) en de dealer laten controleren of je TMM sensor wel helemaal lekker is (ze kunnen de TMM sensorwaarden in het servicemenu van je Stromer uitlezen).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Draftsman
- Expert
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 05 jan 2018, 15:38
- Locatie: Merelbeke
- Merk SP: Stromer ST1x
- Km-stand: 38000
Is dat op een 2017 of 2018 model?
Hier ook hetzelfde. Binnen 2 weken verlof en dan gaat de mijne binnen voor onderhoud. Dan kunnen ze ondertussen ook alle nieuwe firmware er eens op gooien.
ST1x Charcoal 2017
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
-
- Expert | Forum Supporter
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
- Locatie: Akersloot
Vandaag even bij de FM geweest. Updates gaan gewoon automatisch is me wijs gemaakt. Voor de klachten (tik in voorvork en mate van ondersteuning) staat een afspraakje ingepland. Het heeft inderdaad geen zin om hier mee door te sukkelen.
ST1X + ST1 #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22960
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Op papier wel, in de praktijk niet altijd.
Maargoed, als de dealer de onregelmatige ondersteuning gaat oplossen komt-ie daar vanzelf wel achter.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
De 4.1.1.1 is voor een MY 2018.
Behalve de, in gedachten, snellere fiets zag ik volgende wijzigingen:
- de interface kreeg een licht ander uitzicht. Met een soort schaduweffect rond de 1 2 3 standen.
- vanuit het menu waar je toegang hebt tot off/lock/instellingen etc kan je niet meer terug keren naar het menu waarmee je fietst. Vroeger lukte dit door op de +- knoppen te drukken aan het stuur.
- alle kleine ergernissen (niet actuele gps positie, led aan het stuur die blijven branden bij lockfunctie,...) zijn wel nog aanwezig.
Maar voor de rest is/blijft dit een topfiets!
Behalve de, in gedachten, snellere fiets zag ik volgende wijzigingen:
- de interface kreeg een licht ander uitzicht. Met een soort schaduweffect rond de 1 2 3 standen.
- vanuit het menu waar je toegang hebt tot off/lock/instellingen etc kan je niet meer terug keren naar het menu waarmee je fietst. Vroeger lukte dit door op de +- knoppen te drukken aan het stuur.
- alle kleine ergernissen (niet actuele gps positie, led aan het stuur die blijven branden bij lockfunctie,...) zijn wel nog aanwezig.
Maar voor de rest is/blijft dit een topfiets!
ST1x 2018
Klever X speed 2021
Klever X speed 2021
-
- Expert | Forum Supporter
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 27 jan 2018, 22:55
- Locatie: Akersloot
M'n fietske is even onderhanden genomen hoor. Firmware is ongewijzigd maar de TMM sensor is opnieuw genuld/gereset/gecallibreerd/gejusteerd/geijkt, whatever. Compleet andere fiets! Omdat de motor onlangs ook al was vervangen ging ik er vanuit dat ze de TMM toen ook wel hadden gedaan. Niet dus. Ondersteuning is nu veel regelmatiger, vloeiender, beter op topsnelheid, niet direct remmen op de motor als je wat minder kracht op de pedalen zet, geen ruk meer aan de tandwielen als je stopt met trappen, etc. Nu wel even goed oppassen want ik merk dat m'n bochtsnelheden wat hoger zijn.Stromeur schreef: ↑03 jul 2018, 23:59Waarom vraag je je dealer niet om de nieuwe firmware door Stromer naar jouw ST1 X te laten pushen?
Als dit willekeurig en onder vergelijkbare omstandigheden gebeurt, dan is dat zeker niet goed en moet het opgelost worden. Je hebt nu nog garantie, dus ik zou hier niet mee door gaan sukkelen.
Ik zou beginnen met vragen om de nieuwste firmware voor alles (OMNI, Batterij e.d.) en de dealer laten controleren of je TMM sensor wel helemaal lekker is (ze kunnen de TMM sensorwaarden in het servicemenu van je Stromer uitlezen).
Tevens een normale standaard erop (Gazelle Powerclick?), wat een verademing!
Balhoofdlager was versleten (6500km) en is vervangen, de tik is gelukkig ook weg.
Stromeur, bedankt voor de aansporing
ST1X + ST1 #VanZijpTechniek voor alle Stromer accessoires!