Op mijn dagelijkse woon-werk rit passeer ik langs een werf waar een industrieterrein langs de toegangsweg en op- en afrittencomplex van de E17 naar Deinze wordt uitgebreid. Van die gelegenheid maken ze ook gebruik om die toegangsweg + aansluiting op het industrieterrein ook opnieuw aan te leggen. Fietsers kunnen langs de werf passeren op een al nieuw aangelegd apart fietspad langs één kant van de weg. En langs deze weg is het voor de meeste fietsers ook de enige manier om in/voorbij Deinze te geraken (zie: https://www.google.be/maps/@50.9573587, ... !1e1?hl=nl)
Sinds deze week zijn ze die toegangsweg in verschillende fases en lagen beginnen asfalteren. So far so good, tot ik vanavond terug reed en merkte dat ze een weg die aansluit op de toegangsweg, en die het fietspad kruist, ook geasfalteerd hadden (een tweede of derde laag, waarvan de eerdere asfalteringen geen problemen gaven want al droog/gehard toen ik er eerder over reed). Echter was dit nergens aangegeven: geen signalisatie of iets dergelijks (in ieder geval niets gezien op mijn GoPro beelden). Je merkte het dus toen je er door reed. En aan de aanwezige sporen te zien was ik niet de enige. Resultaat: banden hangen vol pek/asfalt en steengruis.
Is dit er nog op een deftige manier af te krijgen? Banden goed voor bij het vuilnis? Aannemer verantwoordelijk stellen (banden zijn niet goedkoop )? Andere suggesties?
Asfalt/pek van band te verwijderen?
- Draftsman
- Expert
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 05 jan 2018, 15:38
- Locatie: Merelbeke
- Merk SP: Stromer ST1x
- Km-stand: 38000
ST1x Charcoal 2017
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22986
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Je zou dit eens kunnen proberen:
http://www.wikisailor.com/hoe-te-verwij ... anden.html
Maar synchroon daaraan zou ik direct de wegbeheerder aansprakelijk stellen met je duidelijke foto en GoPro beelden. Ik zou niet de aannemer benaderen, maar zijn opdrachtgever, en ik zou ze sowieso laten betalen voor twee nieuwe banden. (Of je die vervolgens ook koopt of aan de schrob gaat, dat laat ik aan jou.)
http://www.wikisailor.com/hoe-te-verwij ... anden.html
Maar synchroon daaraan zou ik direct de wegbeheerder aansprakelijk stellen met je duidelijke foto en GoPro beelden. Ik zou niet de aannemer benaderen, maar zijn opdrachtgever, en ik zou ze sowieso laten betalen voor twee nieuwe banden. (Of je die vervolgens ook koopt of aan de schrob gaat, dat laat ik aan jou.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Draftsman
- Expert
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 05 jan 2018, 15:38
- Locatie: Merelbeke
- Merk SP: Stromer ST1x
- Km-stand: 38000
Thanks Stromeur Die link hou ik als backup, mr vrees dat dit goedje er moeilijk af zal gaan, vooral tussen het profiel... Morgen eerst maar eens wat mails rondsturen
ST1x Charcoal 2017
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
Misschien lukt het met terpentine? (Asfalt en terpentine zijn allebei aardolieproducten)
Maar echt vlot zal het niet gaan denk ik.
Maar echt vlot zal het niet gaan denk ik.
Ik heb dit ook een keer meegemaakt. Dit spul is er bijna niet vanaf te krijgen. Doorrijden met dit spul is geen optie.
Het zwarte spul plakt als een gek en zorgt daardoor ook nog eens voor extra weerstand. Ik heb die rit veel "langs het fietspad in het zand" gereden met als doel "zand te vangen" waardoor het het plakken, door het gevangen zand, van de band op het fietspad minder werd.
Ik kan me nog wel herinneren dat ik het alleen op een deel van mijn voorband had zitten (reed er dus maar een klein stukje in), dat ik mijn band niet heb vervangen, omdat het spul er op een gegeven moment door het rijden er vanzelf af ging. Het duurde wel een tijdje voordat dat het geval was, maar bij mij was het maar een klein stukje.
Het zwarte spul plakt als een gek en zorgt daardoor ook nog eens voor extra weerstand. Ik heb die rit veel "langs het fietspad in het zand" gereden met als doel "zand te vangen" waardoor het het plakken, door het gevangen zand, van de band op het fietspad minder werd.
Ik kan me nog wel herinneren dat ik het alleen op een deel van mijn voorband had zitten (reed er dus maar een klein stukje in), dat ik mijn band niet heb vervangen, omdat het spul er op een gegeven moment door het rijden er vanzelf af ging. Het duurde wel een tijdje voordat dat het geval was, maar bij mij was het maar een klein stukje.
Witte ST3 van maart 2019
Oh, nog een optie:
In de vriezer en dan peuteren.
Asfalt is als ik het goed heb een amorph materiaal, het wordt steeds taaier naarmate het kouder wordt.
Nog steeds geen lekker snelle optie...
Omgekeerd kan je ook proberen op een bloedhete dag zoveel mogelijk er vanaf te rijden. Warmer is dunner.
In de vriezer en dan peuteren.
Asfalt is als ik het goed heb een amorph materiaal, het wordt steeds taaier naarmate het kouder wordt.
Nog steeds geen lekker snelle optie...
Omgekeerd kan je ook proberen op een bloedhete dag zoveel mogelijk er vanaf te rijden. Warmer is dunner.
- Draftsman
- Expert
- Berichten: 234
- Lid geworden op: 05 jan 2018, 15:38
- Locatie: Merelbeke
- Merk SP: Stromer ST1x
- Km-stand: 38000
Gewoon er mee rijden, zoals Henry zegt, bleek dus de beste oplossing te zijn 's Ochtends gewoon vertrokken richting werk en wat opletten met het nemen van scherpe bochten (mijn voorwiel was er het ergst aan toe). Tegen dat ik op mijn werk aankwam was mijn achterband pek/asfaltvrij en op mijn voorband zit nu nog wat troep op bepaalde plaatsen tussen het profiel. Zal wel de combi zijn van band met weinig profiel/reliëf + hoge snelheid: pek neemt zand/steengruis op tot het 'verzadigd' is en wordt dan gewoon van de band geslingerd door de snelheid
ST1x Charcoal 2017
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
35km ww enkel (01/12/2017 - 31/12/2020) /// 10km ww enkel (01/01/2021 - 31/03/2024)
814 Wh (01/12/2017 - 31/10/2019) = 22 500 km /// 983 Wh (22/11/2019 - 31/03/2024) = 15 500 km
- marco-hlv
- Veteraan
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
- Locatie: Hooglanderveen
- Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
- Km-stand: 50.063
En opletten dat het niet teveel tegen je frame spat en daar evt lakschade veroorzaakt?
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug