Advies voor starters

Golvas

Buzze schreef: 26 jun 2018, 02:58 een extra koplamp is voor model 2017 wel aan te raden.
Dubbele verlichting, zowel vooraan als achteraan, vind ik een aanrader voor elk type fiets ... met een continu brandend licht gecombineerd met een knipperend licht val je meer op.

Kwestie van te zien en vooral van gezien te worden.
joost
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 102
Lid geworden op: 23 dec 2017, 21:53
Locatie: Dordrecht
Merk SP: Stromer ST3

@Golvas Let wel op dat knipperende verlichting niet is toegestaan (in Nederland tenminste)
🇳🇱 Stromer ST3 2020 Deep Black 🚀
Bodyfloat
Sven

Nog eentje:
Verdiep je meteen in manieren om de pleurisherrie door rijwind aan te pakken.

Als gewone oorpluggen bij mij hadden gepast dan was ik daar meteen mee gaan rijden.
Nu ben ik nog aan het experimenteren met DHZ cat-ears.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Golvas schreef: 26 jun 2018, 06:07 Dubbele verlichting, zowel vooraan als achteraan, vind ik een aanrader voor elk type fiets ... met een continu brandend licht gecombineerd met een knipperend licht val je meer op.

Kwestie van te zien en vooral van gezien te worden.
In Nederland mag fietsverlichting niet knipperen. Daarnaast kwam ik dit tegen:
Onderzoek TNO
Onderzoeksinstituut TNO heeft in 2008 onderzoek gedaan naar de opvallendheid van verschillende soorten fietsverlichting in verschillende verkeersscenario's, lichtomstandigheden en manieren van bevestiging. Dit onderzoek leverde een aantal opvallende conclusies op.

Zo valt een knipperende voorlamp beter op, een knipperend achterlicht juist niet. Een ander resultaat uit het onderzoek is dat de opvallendheid afneemt hoe meer knipperende lampjes er in de omgeving zijn. De conclusie is dan ook dat continu brandend licht de voorkeur heeft.


Ik weet alleen niet hoe het onderzoek is uitgevoerd.
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Heel defensief rijden alvast, een langgerekte baan met veel zijwegen en opritten is gevaarlijk met een speedy, mensen zijn de snelheid van de SP nog lange niet gewend.
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Golvas schreef: 26 jun 2018, 06:07 Dubbele verlichting, zowel vooraan als achteraan, vind ik een aanrader voor elk type fiets ...
De lampen op model 2018 zijn al een pak beter dan die op de 2017. Zeker de koplamp op de 2017 vind ik hooguit voldoende om gezien te worden. Op onverlichte wegen gebruik ik een extra LED van 1000lm maximaal. Die fungeert bij mij als "bouwlamp"
Scheldelaan-Stromer
Krachtstroom
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jun 2018, 14:28

Tnx allemaal! Komende donderdag haal ik em op en zal ik rustig de fiets gaan verkennen. Jullie gedeelde advies is om goed vertrouwd te raken met de fiets en de snelheid. De vele berichten over brokken en breuken elders op het blog onderstrepen dit advies. Met de zomervakantie voor de deur alle rust en tijd om de fiets goed te leren kennen. #zinin!
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

En vooral heel veel genieten! In open terrein (dwz: overzichtelijk en ruimte) alle registers opengooien en gaan :bp:
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Krachtstroom
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jun 2018, 14:28

Yes! Vandaag het monster opgehaald en een heerlijke rit gemaakt van Zwolle naar Apeldoorn. Kinderlijk genieten!
Vraagje: in de gebruikersstatistieken in mn stromerapp blijft alles op ‘nul’ staan. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
Krachtstroom
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jun 2018, 14:28

Ah, gebruikersstatistieken zijn nu, een dag later, wel geactiveerd.
Plaats reactie