Trapsensor ST1X

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Gisteren mijn achterwiel heel iets vaster gedraaid dan de voorgeschreven 20Nm. Vandaag plots geen last van fluctuaties. Toeval? Komende week zal het uitwijzen.
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Ik heb dat indd ook geprobeerd maar kon niet echt verschil merken..
Die 20Nm staat er uiteraard op voor een rede maar zou het zo nouw werken?

Als ik een lekke band heb moet ik hem ok weer vastzetten... heb dan geen moment sleutel bij me...
Zou beetje raar zijn als het zoveel zou uit maken...
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Helemaal mee eens dat het raar zou zijn. Ik was echter getriggered door een ander bericht op dit forum (ik meen van een ST5) waarbij dit geval leek te zijn.

Dit weekend heb ik trouwens de tandwieltjes van mijn derailleur vervangen (ze piepten enorm). Daarna heb ik de hele derailleur opnieuw afgesteld.
Ik wilde een testritje gaan maken, maar na een meter een fatale foutmelding: Drive error 0X210205 ... na zoeken op dit forum leek de oorsprong van deze melding te komen van een defecte motor.

Ik had het gevoel dat ik het wiel niet helemaal in de juiste positie er weer in had gezet. Dus heb ik alles weer uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet. Bij mij zit geen modificatie op het achterwiel waarmee het wiel maar op 1 manier past. Dit heeft mijn FM verzuimt te doen.

Na alles weer in elkaar te hebben gezet, was de foutmelding gelukkig verdwenen. Even een kort testritje gemaakt en de ondersteuning is uitstekend en het schakelen gaat weer razendsnel. Het is allemaal weer als nieuw.

Ik hoop maar niet dat ik later problemen krijg ... mogelijk dat het snoer door de verkeerde montage een optater heeft gehad. Spannend dus nog even.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Pieter schreef: 29 jul 2018, 16:17 Ik wilde een testritje gaan maken, maar na een meter een fatale foutmelding: Drive error 0X210205 ... na zoeken op dit forum leek de oorsprong van deze melding te komen van een defecte motor.

Ik had het gevoel dat ik het wiel niet helemaal in de juiste positie er weer in had gezet. Dus heb ik alles weer uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar gezet. Bij mij zit geen modificatie op het achterwiel waarmee het wiel maar op 1 manier past. Dit heeft mijn FM verzuimt te doen.

Na alles weer in elkaar te hebben gezet, was de foutmelding gelukkig verdwenen. Even een kort testritje gemaakt en de ondersteuning is uitstekend en het schakelen gaat weer razendsnel. Het is allemaal weer als nieuw.
Pfoei! Dat lijkt met een sisser te zijn afgelopen dus.

Ben je eigenlijk van plan om een adoptiedealer te zoeken? Ik vind namelijk dat dit busje wel echt een keer geplaatst moet worden. De motor is veel te duur om daar risico mee te nemen. Als je nu nog geen adpotiedealer hebt, dan zou ik als ik jou was Stromer rechtstreeks vragen om zo'n busje. Je hebt nu immers een goede reden om hen te benaderen i.p.v. je dealer. Je kunt er het zo zelf op zetten, want je hebt ervaring met het uitnemen en terugzetten van je achterwiel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Ik zal mijn FM weer eens benaderen. Ze zijn weer doorgestart als de oude FM. Zelfde FM als die Freddy heeft. Even aanzien dus.
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

Dit busje.. kan je zien hoe deze eruit zou moeten zien en wat het verschil is? Geen idee of dit er bij mij ook in zit? Misschien werkt die ondersteuning daarom wel niet helemaal lekker?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je een 2018 Stromer hebt, dan hoef je je niet druk te maken over dat busje. Dit speelde bij de 2017 modellen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
kelleke22
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 81
Lid geworden op: 17 jun 2018, 11:02

ik heb een 2017 model (staat aan de binnenkant van batterij vakje geloofik) toch?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als je geen toeter hebt, dan heb je een 2017 model.

Foto's van het busje (is mijn ST1 X) vind je hier:

viewtopic.php?f=15&t=157#p1092

Onregelmatige ondersteuning krijg je niet als je dit busje niet hebt.

Wat zonder dat busje wel kan gebeuren, is dat de motor van zijn plek verschuift als het achterwiel na uitnemen per abuis in de verkeerde positie wordt teruggeplaatst, met het risico dat de motor defect raakt. De constructie was op zich wel goed, maar niet monkey-proof. Dat is het met dat busje wel.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie