Trapsensor ST1X

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Pieter schreef: 14 okt 2018, 17:22 Zelf geplaatst samen met Benjamin, de jongste zo'n 10 jaar geleden. :ay
:)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Reactie fietsenmaker:
Onze expert heeft gezegd dat het geen kwaad kan. Maar aangezien het niet de schoonheidsprijs verdiend, kunt u langs komen en dan zetten we de plaat even goed.
Zucht ... :bu:
Water en elektronica ... gaan goed samen. Sure.

Ik ga dit weekend zelf maar aan de slag, met de handleiding van Stromeur. :ay
Nicolas
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jan 2018, 11:31

Hallo Vrienden,
Even melden dat een trapsensor zeer gevoelig is voor water en vuil !
Ik kuis mijn Stromer ST1X nooit met water ( enkel vochtige doek) en zeker niet met een hoge drukreiniger, doe je dit wel en ga je vooral niet spuiten op die plaatsen waar elektronica zit ! (bv. de plaats waar je sensor zit is verleidelijk om daar de lans te gebruiken, daar zit de casette en ketting, achterbrug).
Onder vuil begrijp ik tot trapsensor toe ophoping van smeermiddel van Kettting en cassette met het nodige zand tussen, ook hier weer reinig ik elke week of na ongeveer 500 km deze plaatsen.
Volg je deze 2 basisregels zal je weinig last hebben van je sensor, op fabrieksfouten na en een sensor gaat ook niet eeuwig mee....
Ps. behoed je voor fietsenmakers die direct je sensor gaan vervangen, zonder hem eerst de testen !
Gebruikersavatar
Pieter
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 234
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:20
Locatie: Mierlo
Merk SP: Stromer ST1X
Km-stand: 30.000

Sinds ik mijn fiets weer terug heb, heb ik weer problemen met de ondersteuning. Zeer wisselvallig.
Vandaag toch maar eens gecontroleerd met welke kracht het achterwiel vast is gezet. Mijn momentsleutel op 20Nm ingesteld en ik ben gaan draaien aan de bout. Een volle vijf slagen voordat de 20Nm werd bereikt!!!

Nog niet gecontroleerd of mijn problemen met de ondersteuning zijn opgelost, maar ik heb het sterke vermoeden van wel.

Dit was dus mijn tweede fietsenmaker. Ik word er echt wel moedeloos van. :bh:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Pieter schreef: 20 okt 2018, 19:00 Een volle vijf slagen voordat de 20Nm werd bereikt!!!
Dat is ook nog eens levensgevaarlijk!

Ik zou zo zoetjesaan eens overwegen om een klacht bij Stromer in te dienen met jouw dossier. Dit kan toch allemaal niet zomaar. (De reactie van de dealer op de verkeerd teruggeplaatste afdekplaat van de controller was ook al zo "lame". Wat een prutsers zijn dit zeg.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
crispijn
Rookie
Rookie
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2019, 21:58

Bekend probleem bij stromer. De achteras draaid door na verloop van tijd. Er is een recall geweest om de fietsen te voorzien van een stalen inleg pad die dit probleem zou moeten voorkomen. Daar is het nu te laat voor. Ik heb hetzelfde probleem en ga een custom pad laten 3D printen in staal. Mocht je hier ook interesse in hebben dan hoor ik het graag.
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

crispijn schreef: 26 jan 2020, 11:04 Daar is het nu te laat voor.
Is het onderdeel dan niet meer verkrijgbaar via een Stromer verdeelpunt ?
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Plaats reactie