Belevenissen op de ST1X

Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Lomito schreef: 06 mei 2018, 23:32 net als het bericht van een werknemer van BASF in Antwerpen die meldde dat de toegangspoort naar de fabriek was verplaatst waardoor hij dagelijks 2x 3 kilometer verder MAG fietsen... :bj
Dat noemen ze B-Fit bij ons, een programma om de werknemers fitter te krijgen.
Maar ik denk dat het vooral te maken heeft met de werken aan de Scheldelaan die maar niet opschieten. Er komt wel een nieuwe fietspoort ter hoogte van de Noordlandbrug, aan Combinant, die de route voor al wie van die kant met enkele kilometers inkort. Maar voor zover ik weet gaan de oude fietspoorten aan poort 1 en 6 niet weg.
Scheldelaan-Stromer
Lomito

Buzze schreef: 07 mei 2018, 12:06
Lomito schreef: 06 mei 2018, 23:32 net als het bericht van een werknemer van BASF in Antwerpen die meldde dat de toegangspoort naar de fabriek was verplaatst waardoor hij dagelijks 2x 3 kilometer verder MAG fietsen... :bj
...Maar ik denk dat het vooral te maken heeft met de werken aan de Scheldelaan die maar niet opschieten...
Ah, jij was het! :cool2:
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Lomito schreef: 07 mei 2018, 12:59 Ah, jij was het! :cool2:
Nee, en ik heb het bericht waarvan sprake niet gelezen hier, laat staan dat ik weet wie de auteur is.
Maar ik werk er wel en heb weet van de nieuwe fietspoort. BASF heeft een hoop geld losgekregen van de overheid om infrastructuur te voorzien in het kader van het fietsplan. Op deze manier hoopt de overheid een hoop auto's met vaak maar 1 persoon in uit de files te krijgen.
Scheldelaan-Stromer
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Lamkram schreef: 07 mei 2018, 06:57 Respect hoor voor deze wijze van opfrissen. Zelf zou ik dat niet kunnen of Is het willen. Maar wanneer er geen andere mogelijkheid is, Tja dan moet je wat. Op mijn werk op en top luxe verschillende doucheruimtes en volop handdoeken. Fris en fruitig aan het werk zeg ik maar.

Groet Mark
Wat een luxe geniet er maar van .... doe ik ook van het kattenwasje :cool2:
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Wat een weertje vandaag, heerlijk wind in de rug lekkere temperaturen...... genietend naar me werk gestromeerd 😎😎😎 had de tijd dus nog paar extra meters gepakt.... hier doe je het toch voor ☀️☀️☀️☀️☀️
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
pcrispey
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 feb 2018, 08:49

Eric1971 schreef: 07 mei 2018, 17:46 Wat een weertje vandaag, heerlijk wind in de rug lekkere temperaturen...... genietend naar me werk gestromeerd 😎😎😎 had de tijd dus nog paar extra meters gepakt.... hier doe je het toch voor ☀️☀️☀️☀️☀️
Helemaal mee eens zelfde gevoel vandaag. Zou wel heel de dag willen rond cruisen op de Stromer.
Buzze
Expert
Expert
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 dec 2017, 13:16
Locatie: Antwerpen - Noorderkempen

Seffens de late shift. Ik denk dat ik nog eens een omweggetje van een kilometer of 20 ga maken. :cool2:
Scheldelaan-Stromer
Reinout-ST3
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 863
Lid geworden op: 18 jun 2017, 09:49
Locatie: Elst (Gld)
Merk SP: ST3 C1.12
Km-stand: 60.000

Vanochtend al vroeg op pad en om 04.00 is het nog rustig ( verbazend nog hoeveel fietsers er al waren......vast aan het genieten van toen al 15 graden).
Met een zacht windje in de rug heb ik m'n record verbroken op woonwerk-traject: bijna 58 km met een gemiddelde van 40,5 km/h.

Vanmiddag windje tegen maar dan is het 25 graden(?); iets langer onderweg is helemaal niet erg.

Wat een verschil met vorige week. De veel hogere temperatuur heeft ook direct een heel positief effect op de actieradius. Afgelopen periode kon ik met 1 volle blauwe accu echt niet aankomen en nu heb ik nog dik over (en hogere snelheid).

Stromer ze,
Reinout
Bijlagen
Lekker tripje vanochtend
Lekker tripje vanochtend
Screenshot_2018-05-08-11-08-08.png (45.86 KiB) 2618 keer bekeken
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Ja van dit weer worden wij als Stromers vrolijk van maar de Stromer zelf ook...... merkte het ook aan de accu ;p

Vannacht richting huiswaarts zonder jas terug getromeerd wel 3 laagjes aan waarvan een met lange mouwen. Wat me opviel is dat je delen door warme lucht fietste maar ook delen waarvan je dacht hè zet die thermostaat eens omhoog !!!

Maar wat lekker vandaag tegen einde van de middag mag ik weer en vannacht weer terug :cool2:

Ps netjes Reinout 💪🏻
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Gebruikersavatar
marco-hlv
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 426
Lid geworden op: 27 sep 2017, 15:30
Locatie: Hooglanderveen
Merk SP: Stromer ST2 Belt Royal Blue
Km-stand: 50.063

Vandaag ook record gebroken. 59 minuten over 36 km(aldus Strava, Stromer zegt nog geen 35 km in 55minuten, maar die mist nogal eens wat meters). En 's ochtends al in de korte boks op de fiets. Heerlijk. Ook bij mij is de actieradius toegenomen, zit nu heel dicht bij de 50% na een rit, maar terug ook windje tegen en met dit weer fiets ik een ander stuk terug, deels door de polder en dat merk ik, dus gewoon opladen op het werk.

Terugweg korte broek weer aan en rustig terugpeddelen.
Stromer ST1X 10-2017 / 07-2023 45.300km
Stromer ST2 belt 07/2023 / ... 4.700km Royal Blue
Dagelijks Hooglanderveen - Veenendaal (31 km) en terug :)
Plaats reactie