Geen juiste locatie op OMNI app

Het beste van twee werelden: een cross-over tussen de ST1 en de ST2.
dvdk
Pro
Pro
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Bericht door dvdk » 21 okt 2018, 17:46

Stromeur schreef:
21 okt 2018, 14:57
Als het goed is wordt de firmware automatisch naar je Stromer gepusht. Gebeurt dit niet, dan kun je je dealer vragen om de firmware door Stromer naar je bike te laten pushen.....
De dealer kan zelf de laatste software versie naar de SUI sturen.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 6995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Bericht door Stromeur » 21 okt 2018, 17:49

Voor zover ik weet doet de dealer een aanvraag via de Stromer Portal, waarna Stromer de FW pusht. (Je ziet ook dat er geen FW binnen komt als de dealer zo'n aanvraag op een zaterdag doet, want Stromer is dan dicht en op maandag komt de FW dan alsnog binnen op je bike.)

Hoe gaat dit dan volgens jou?
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

dvdk
Pro
Pro
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Bericht door dvdk » 21 okt 2018, 17:53

Stromeur schreef:
21 okt 2018, 17:49
..... aanvraag via de Stromer Portal ...
Hoe gaat dit dan volgens jou?
Aanvraag via Stromer Portal met onmiddellijke doorsturing laatste versie SUI.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 6995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Bericht door Stromeur » 21 okt 2018, 17:55

Dus daar zit volgens jou geen handmatige actie van Stromer zelf tussen? Waarom komt er dan geen FW op zaterdag als de dealer die aanvraagt?
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

dvdk
Pro
Pro
Berichten: 69
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Bericht door dvdk » 21 okt 2018, 17:57

Stromeur schreef:
21 okt 2018, 17:55
Dus daar zit volgens jou geen handmatige actie van Stromer zelf tussen? Waarom komt er dan geen FW op zaterdag als de dealer die aanvraagt?
Update zonder tussenkomst personeel Stromer.

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Berichten: 6995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Harlingen

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Bericht door Stromeur » 21 okt 2018, 18:03

Dat was mijn vraag niet. Maar laat maar, ik zal het zelf ook even checken bij mijn dealer, dat lijkt me handiger.
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

elsen029
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2018, 22:22
Locatie: Ede

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Bericht door elsen029 » 30 okt 2018, 12:53

Nog even een update over het niet updaten van de juiste locatie van de Stromer in de OMNI app; mijn vrouw is afgelopen zaterdag van Ede naar Arnhem en weer terug gefietst met de ST1x (een rit van ca 25 minuten, 23km). Ik was nieuwsgierig of die locatie update nu nog steeds niet werkte zoals ik al eerder hier heb gemeld. Dus ik heb de OMNI app op mijn eigen smartphone regelmatig gecheckt om te kijken of de fietsdata wordt ge-update.

Het verbaasde me dat de ritdata (afgelegde km's en status van de accu) zeer regelmatig worden doorgegeven, terwijl de locatie van de fiets 6 dagen oud is (dus niet wordt geupdate). Zo kon ik de ritlengte zien oplopen (km's) en de acculading zien afnemen en bijvoorbeeld ook zien dat op de terugweg de accu bijna leeg was (6%). Dat is toch raar? Er is dus wel degelijk verbinding tussen fiets en Stromer server (waar de fiets data naartoe wordt gestuurd zodat de OMNI app op de smartphone hem er weer af kan halen), alleen de positie wordt niet bijgehouden. :cry:

Ik heb overigens nog geen SUI update aangevraagd, dat ga ik toch maar eens doen... ;)

jick
Pro
Pro
Berichten: 74
Lid geworden op: 06 sep 2018, 16:08
Locatie: Kapelle (met een K), Zeeland

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Bericht door jick » 30 okt 2018, 17:22

Ik heb ook wat GPS issues, met name dat de GPS lang niet altijd lijkt te functioneren, of zwaar achterloopt. Ik zal morgen eens op de OMNI C kijken welke FW geïnstalleerd is (dat kan neem ik aan), maar ik zie dat de laatste FW update van 27 juni is (4.1.1.2). Ik neem aan dat die versie ondertussen toch wel naar elke stromer gepusht is..? Dit proces zou volledig automatisch moeten gaan.
ST1X 2018 ><>

elsen029
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2018, 22:22
Locatie: Ede

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Bericht door elsen029 » 30 okt 2018, 17:32

Mijn ST1x heeft die laatste SUI versie (4.1.1.2) maar de positieproblemen zijn niet verholpen; laatste update van positie 7 dagen en 23 uur. Ik heb hem net nog even buiten gezet en ingeschakeld gedurende een uur (3 van de 5 streepjes verbindingssterkte - zou genoeg moeten zijn), maar geen positie update.

Net ook maar even de dealer gebeld en het probleem voorgelegd; die neemt contact op met de NL leverancier. Als ik een update heb meldt ik het hier even.

Gebruikersavatar
Krid
Expert
Expert
Berichten: 120
Lid geworden op: 02 aug 2018, 08:23
Locatie: Antwerpen

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Bericht door Krid » 30 okt 2018, 17:53

Op mijn OMNI C hetzelfde probleem, met de recentste FW.
Blijkbaar een bug.
Je pense, donc je suis (René Descartes)
Et alors? (François Mitterand)
To be or not to be (William Shakespeare)
Do be do be do (Frank Sinatra)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten