Pagina 1 van 6

Geen juiste locatie op OMNI app

Geplaatst: 15 apr 2018, 00:32
door Eric1971
Iemand enig idee wat er veranderd moet worden om de juiste locatie van je fiets te zien in de OMNI App in mijn geval IPhone

Hoor het graag thanks alvast

Gr Eric

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Geplaatst: 15 apr 2018, 00:38
door Stromeur
Zorgen dat je Stromer aan staat en voldoende bereik heeft (soms moet-ie daarvoor naar buiten), OMNI app sluiten (dus niet wegklikken maar echt afsluiten) en opnieuw openen, daarna pikt-ie de lokatie als het goed is wel weer op.

Ik heb met mijn ST1 X 2017 ook weleens gehad dat de OMNI app, terwijl ik al lang en breed met Stromer en al thuis in Harlingen was, nog steeds aangaf dat ik mij nog ergens t.h.v. de Jumbo in Leeuwarden bevond. Uiteindelijk corrigeert de app het wel, maar soms wil het gewoon even niet.

Verder heb ik vandaag bij de Groningse Stromer dealer gehoor dat de Bluetooth-verbinding, die jij dus hebt (en ik niet), soms nog wat instabiel is. Het lijkt dan bijvoorbeeld in de OMNI app zo dat je geen verbinding hebt met je Stromer, terwijl de Stromer zelf aangeeft dat die verbinding er wel degelijk is. Stromer is hiervan op de hoogte en komt binnenkort met een firmware update waarmee dit verbeterd moet worden. Kan dus ook zijn dat jouw Stromer hier last van heeft.

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Geplaatst: 15 apr 2018, 01:08
door Eric1971
Ok thanks voor je reactie, inderdaad me app geeft aan dat me fiets op een plaats staat waar ik langs gefiets ben.... wacht de update af..... vwb de Bluetooth heb ik nog geen idee wat hier de meer waarde aan is 🤔🤔
Dacht in eerste instantie straks laat ikeens proberen omme phone met bleutooht te verbinden maar dat lukte ook niet .... maar goed wat is er dan wel te koppelen ???

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Geplaatst: 15 apr 2018, 01:14
door Stromeur
De Stromers van vóór 2018 maken alleen verbinding met de OMNI app via GPRS. Feitelijk is de Stromer een mobiele telefoon, en dan moet je eens in Friesland wonen waar de dekking heel erg slecht is, en dus is het soms gedoe om verbinding te maken met de Stromer (buiten zetten voor beter bereik etc.)

Met Bluetooth ben je hier vanaf en kun je probleemloos verbinding maken tussen je OMNI app en je Stromer. Of in ieder geval: dat is de bedoeling, alleen ik hoorde vandaag dus dat de verbinding nog niet helemaal stabiel is. Ook zal je Stromer automatisch kunnen locken en unlocken via Bluetooth wanneer je bij je Stromer wegloopt, of er weer in de buurt komt. Voor zover ik weet kun je geen andere apparaten behalve je smartphone met OMNI app met je Stromer verbinden.

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Geplaatst: 17 apr 2018, 12:01
door nd4spd
Ik krijg helemaal geen contact met mijn fiets. Ik heb hem nu 2 weken in bezit maar de Omni app werkt niet. Hij zegt dat hij geen contact kan maken. Heb al verscheidene malen een nieuw wachtwoord aangevraagd maar niets. Wel heb ik het G-tje boven in het scherm staan en af en toe een locatie pijltje. Mijn dealer weet het ook niet meer. Iemand een oplossing?

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Geplaatst: 17 apr 2018, 12:03
door Stromeur
Heb je een 2018 Stromer met Bleutooth? In dat geval is het probleem bekend bij Stromer en er is/wordt gewerkt aan een oplossing. Volgens mij is er afgelopen week een update van de OMNI App uitgebracht (zij het nog niet voor alle platformen), maar je zou voor jouw telefoon eens kunnen kijken of er een nieuwere OMNI App is dan de versie die je nu hebt.

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Geplaatst: 17 apr 2018, 12:05
door Stromeur
nd4spd schreef: ↑17 apr 2018, 12:01 Mijn dealer weet het ook niet meer.
Je dealer heeft een telefoonnummer van Stromer (hotline/technische ingang voor dealers), dus hij zou het ook aan Stromer zelf voor kunnen leggen. Het probleem moet sowieso worden opgelost.

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Geplaatst: 17 apr 2018, 12:11
door nd4spd
Ik heb inderdaad 1 met bluetooth. Mijn telefoon is een Samsung S9 Android. heb de app al verscheidene malen verwijderd en weer opnieuw geinstalleerd, maar geen verbetering. Zal eens kijken naar de versie. Iedere keer verschijnt wel steeds de naam die ik aan de fiets heb gegeven. Hoe kan dat terwijl ik de app al verwijderd heb? Het heeft wel gewerkt want er staat: Laatste verbinding 85 dagen en 9 uur boven in het beeld.

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Geplaatst: 17 apr 2018, 12:33
door Stromeur
De naam van je fiets en andere gegevens zijn gekoppeld aan je e-mail adres (en je e-mail adres is weer gekoppeld aan je Stromer), dus die gegevens blijven wel ergens bewaard, ook als je de app verwijdert.

Verder kan het dus zijn dat de app aangeeft dat je Stromer niet verbonden is, terwijl de Stromer aangeeft dat-ie wel verbonden is. Als je er echt niet uit komt, en je dealer ook niet, vraag het dan even aan Stromer rechtstreeks. Het e-mail adres staat op de Stromer website. Er werken ook mensen die Nederlands spreken, en mijn ervaring is dat ze snel reageren.

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Geplaatst: 18 apr 2018, 21:04
door nd4spd
Ben nu alweer een dag verder en er is niets veranderd. Heb de ipad van mijn zoon ook al geprobeerd. maar nog niet het contact adres waar bovenstaande reactie naar verwijst. Morgen een nieuwe kans. Baal er wel een beetje van. Durf de fiets niet zo achter te laten.