Geen juiste locatie op OMNI app

Het beste van twee werelden: een cross-over tussen de ST1 en de ST2.
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Re: Geen juiste locatie op OMNI app

Bericht door Stromeur » 23 apr 2018, 19:34

Feitelijk is alles de schuld van Zebbernauts ST2 :mrgreen:
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

nd4spd
Rookie
Rookie

Bericht door nd4spd » 25 apr 2018, 19:51

Het mag in de stromerkrant! Ze hebben het voor elkaar. Ze moesten de nieuwste softwareversie pushen naar de fiets. Alles werkt nu perfect. Dank aan de fm die niet van ophouden wist.
Stromer St1X ocean blue

Eric1971
Veteraan
Veteraan

Bericht door Eric1971 » 25 apr 2018, 20:07

nd4spd schreef:
25 apr 2018, 19:51
Het mag in de stromerkrant! Ze hebben het voor elkaar. Ze moesten de nieuwste softwareversie pushen naar de fiets. Alles werkt nu perfect. Dank aan de fm die niet van ophouden wist.
Welke versie is het ???
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:

Smitty81
Runner-up
Runner-up

Bericht door Smitty81 » 20 mei 2018, 16:25

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn spiksplinternieuwe ST2 - 2018 model.
App geeft aan “Positie niet actueel” en laatste verbinding 60 dagen en 11 uur geleden, terwijl ik de fiets pas 2 dagen heb...

Ben dus nog helemaal niet verbonden geweest met de fiets, kan ook Bluetooth niet activeren omdat de eerste pin enkel vanaf de app geactiveerd kan worden.
Beetje catch-22...

Heb Stromer gemaild. Dinsdag maar weer bellen met de dealer...
Enige andere oplossing voorhanden?
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Wit - Ortlieb Travel Biker - 40 km ww

gillflyer
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door gillflyer » 20 mei 2018, 17:12

Idem hier ST2 2018. Dealer zegt dat Stromer een oplossing klaar heeft staan en ik mag gewoon langs komen tijdens de kantooruren van Stromer. Zij zouden dan een update uitvoeren... ik vraag mij af of ze die update niet gewoon globaal kunnen pushen?!

Als mijn fiets in “lock” staat blijven de verlichtingsknop en + - permanent branden. Het dagrijlicht U knippert dan weer om de zoveel seconden, bij nog iemand? Dit trekt ongewilde aandacht vind ik.

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 20 mei 2018, 17:19

gillflyer schreef:
20 mei 2018, 17:12
Idem hier ST2 2018. Dealer zegt dat Stromer een oplossing klaar heeft staan en ik mag gewoon langs komen tijdens de kantooruren van Stromer. Zij zouden dan een update uitvoeren... ik vraag mij af of ze die update niet gewoon globaal kunnen pushen?!
Voor een firmware update hoef je niet langs de dealer. De dealer vraagt de update aan bij Stromer en Stromer pusht hem naar jouw bike. Jouw bike moet aan staan en bereik hebben, meer niet. Als de update binnen is, zal de Stromer bij aan/uit zetten vragen of je de update wil installeren. Je kiest ja, het scherm gaat even wat knipperen en klaar ben je.

Stromer pusht ook updates globaal, maar dat gaat in batches. Dit om te voorkomen dat er ineens duizenden Stromers stil komen te staan als er onverhoopt toch een foutje in de firmware zit. (Die firmware wordt van tevoren trouwens wel uitgebreid getest, ook door een groep "friendly users". Doe ik ook aan mee. Ik heb vorige week een testversie op mijn Es gehad.)
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Erikl
Rookie
Rookie

Bericht door Erikl » 21 mei 2018, 11:10

Ik had het zelfde probleem. Zowel de bluetooth op de telefoon geeft aan dat er geen verbinding is met de Stromer en OMNI geeft wel aan dat er verbinding is. Tevens ook het locatie probleem. Wordt heel af en toe bijgewerkt. Mijn gevoel zegt dat deze beiden met elkaar te maken hebben qua software. Ik denk dat in de code gebruik wordt gemaakt van jouw 3G verbinding via bluetooth om de kosten te besparen aan de kant van Stromer. De dealer geeft an dat dit een bekend probleem is en met de nieuwe update dit verholpen moet zijn. Ik wacht dus even op de update

Plaats reactie