Geen juiste locatie op OMNI app

Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Feitelijk is alles de schuld van Zebbernauts ST2 :mrgreen:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
nd4spd
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 apr 2018, 11:57

Het mag in de stromerkrant! Ze hebben het voor elkaar. Ze moesten de nieuwste softwareversie pushen naar de fiets. Alles werkt nu perfect. Dank aan de fm die niet van ophouden wist.
Stromer St1X ocean blue
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

nd4spd schreef: 25 apr 2018, 19:51 Het mag in de stromerkrant! Ze hebben het voor elkaar. Ze moesten de nieuwste softwareversie pushen naar de fiets. Alles werkt nu perfect. Dank aan de fm die niet van ophouden wist.
Welke versie is het ???
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Smitty81
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mei 2018, 09:41

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn spiksplinternieuwe ST2 - 2018 model.
App geeft aan “Positie niet actueel” en laatste verbinding 60 dagen en 11 uur geleden, terwijl ik de fiets pas 2 dagen heb...

Ben dus nog helemaal niet verbonden geweest met de fiets, kan ook Bluetooth niet activeren omdat de eerste pin enkel vanaf de app geactiveerd kan worden.
Beetje catch-22...

Heb Stromer gemaild. Dinsdag maar weer bellen met de dealer...
Enige andere oplossing voorhanden?
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Wit - Ortlieb Travel Biker - 40 km ww - 10k gepasseerd en door!
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Idem hier ST2 2018. Dealer zegt dat Stromer een oplossing klaar heeft staan en ik mag gewoon langs komen tijdens de kantooruren van Stromer. Zij zouden dan een update uitvoeren... ik vraag mij af of ze die update niet gewoon globaal kunnen pushen?!

Als mijn fiets in “lock” staat blijven de verlichtingsknop en + - permanent branden. Het dagrijlicht U knippert dan weer om de zoveel seconden, bij nog iemand? Dit trekt ongewilde aandacht vind ik.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

gillflyer schreef: 20 mei 2018, 17:12 Idem hier ST2 2018. Dealer zegt dat Stromer een oplossing klaar heeft staan en ik mag gewoon langs komen tijdens de kantooruren van Stromer. Zij zouden dan een update uitvoeren... ik vraag mij af of ze die update niet gewoon globaal kunnen pushen?!
Voor een firmware update hoef je niet langs de dealer. De dealer vraagt de update aan bij Stromer en Stromer pusht hem naar jouw bike. Jouw bike moet aan staan en bereik hebben, meer niet. Als de update binnen is, zal de Stromer bij aan/uit zetten vragen of je de update wil installeren. Je kiest ja, het scherm gaat even wat knipperen en klaar ben je.

Stromer pusht ook updates globaal, maar dat gaat in batches. Dit om te voorkomen dat er ineens duizenden Stromers stil komen te staan als er onverhoopt toch een foutje in de firmware zit. (Die firmware wordt van tevoren trouwens wel uitgebreid getest, ook door een groep "friendly users". Doe ik ook aan mee. Ik heb vorige week een testversie op mijn Es gehad.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Erikl
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2018, 10:14

Ik had het zelfde probleem. Zowel de bluetooth op de telefoon geeft aan dat er geen verbinding is met de Stromer en OMNI geeft wel aan dat er verbinding is. Tevens ook het locatie probleem. Wordt heel af en toe bijgewerkt. Mijn gevoel zegt dat deze beiden met elkaar te maken hebben qua software. Ik denk dat in de code gebruik wordt gemaakt van jouw 3G verbinding via bluetooth om de kosten te besparen aan de kant van Stromer. De dealer geeft an dat dit een bekend probleem is en met de nieuwe update dit verholpen moet zijn. Ik wacht dus even op de update
elsen029
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 okt 2018, 22:22
Locatie: Ede

Hallo community,

Ik ben nieuw op het forum sinds gisteren: afgelopen vrijdag de splinternieuwe ST1x opgehaald van mijn vrouw die er 32km mee naar haar werk gaat fietsen (en ik zal er af en toe ook wat rondjes mee fietsen :D ).

Ik ben redelijk thuis in de wereld van smartphones, bluetooth, software etc. dus het was een behoorlijke teleurstelling om te merken dat er van alles mis is met de software/firmware - de locatie van de ST1x wordt vrijwel niet ge-update in de OMNI app: onze fiets staat volgens de app nog steeds bij het pontje bij Beuningen (laatste update meer dan 60 uur geleden...). Ook de implementatie van bluetooth laat te wensen over: we hebben wel verbinding tussen smartphone en fiets maar instellingen worden niet verstuurd naar de fiets. Als we de fiets in de lock stand zetten schakelt hij na 10-20 seconden spontaan weer aan (dat probleem lijkt nu echter weer over). De eerste indruk is een rommelige software implementatie: zeer slechte zaak!

Ik lees op dit forum dat er veel problemen zijn met update van de locatie: en ook dat dit zal 'binnenkort' worden opgelost met een firmware update, maar dan hebben we het over mei 2018, terwijl we nu al bijna in november 2018 leven: een half jaar later! Ik had dit soort problemen niet verwacht voor een fiets van meer dan 5000 euro! Ik had Zwitserse degelijkheid verwacht, maar dit valt ons zwaar tegen :bh: .

Onze fiets draait op firmware versie 4.0.1.8. Waar kan ik vinden wat de meest recente versie van de firmware is? (hoewel ik verwacht dat een nieuwe fiets met de meest recente firmware versie wordt geleverd) Ik begrijp uit het forum dat je een firmware update push kunt aanvragen bij de importeur?

Graag jullie reactie! Bedankt.

Erik
Ambiorix
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 29
Lid geworden op: 10 okt 2018, 15:39
Locatie: Geel
Merk SP: ST1X
Km-stand: 14000

Erik,
Zie mijn post : Eerste week achter de rug op de ST1x

Supertevreden met de fiets maar zelfde probleem met 'op slot' doen en de app op iPhone. Mijn tactiek : straks nog eens 1 keer met de Bluetooth proberen morrelen en als dat niet helpt, rustig nog verder genieten van de ritten met de Stromer, deze week eens bellen naar mijn dealer en daar volgend weekend eens passeren.
Alle trucjes die ik hier lees over de omni en de app heb ik al geprobeerd maar ik heb gevoel dat heel dat systeem (op mijn Stromer althans) helemaal nog niet op punt staat.

Groeten
Ambi
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22817
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

elsen029 schreef: 21 okt 2018, 09:52 de locatie van de ST1x wordt vrijwel niet ge-update in de OMNI app: onze fiets staat volgens de app nog steeds bij het pontje bij Beuningen (laatste update meer dan 60 uur geleden...).
De locatie van je Stromer wordt alleen geupdate als je Stromer aan staat en bereik heeft. Als-ie nu binnen staat zonder bereik, dan kan het nog daarmee te maken hebben. Bij mijn OMNI C duurde het vreemd genoeg een dag of drie buiten fietsen en toen ineens deed alles het prima, hierna nooit meer problemen gehad.

Mijn advies: ga er lekker een paar dagen mee rondrijden. Controleer in de OMNI display of je Stromer ook inderdaad goed bereik heeft. Is het na een week fietsen nog niet beter: contact opnemen met je dealer. Zij zullen dit dan i.s.m. met Stromer voor je op gaan lossen. (Of je belt ze meteen morgen even, dat is natuurlijk ook je volste recht.)
elsen029 schreef: 21 okt 2018, 09:52 we hebben wel verbinding tussen smartphone en fiets maar instellingen worden niet verstuurd naar de fiets. Als we de fiets in de lock stand zetten schakelt hij na 10-20 seconden spontaan weer aan (dat probleem lijkt nu echter weer over).
Dus je hebt de Stromer en de smartphone wel succesvol gekoppeld? (Bluetooth icoontje in de OMNI display is wit, niet grijs?)

In dat geval heb je de gevoeligheid van de BT verbinding waarschijnlijk te gevoelig staan. Dan kan de Stromer uit de lock stand springen als de smartphone nog wat verder uit de buurt is dan je zou willen. Ga eens tweaken met de instelling van de gevoeligheid totdat het werkt zoals je wilt.
elsen029 schreef: 21 okt 2018, 09:52 Onze fiets draait op firmware versie 4.0.1.8. Waar kan ik vinden wat de meest recente versie van de firmware is?
https://www.stromerbike.com/nl_NL/kunde ... ace-c.html
elsen029 schreef: 21 okt 2018, 09:52 Ik begrijp uit het forum dat je een firmware update push kunt aanvragen bij de importeur?
Als het goed is wordt de firmware automatisch naar je Stromer gepusht. Gebeurt dit niet, dan kun je je dealer vragen om de firmware door Stromer naar je bike te laten pushen. (Stromer heeft geen importeurs in NL en BE, wel vertegenwoordigers, maar daar hebben wij als consument weinig tot niks mee te maken, alles verloopt via de dealer.)

De meest recente versie is SUI FW 4.1.1.2. In deze versie is ook de seamless ride functie verbeterd, dus ik zou deze versie er zeker op laten zetten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie