Motorprobleem ST1X 2018

Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Die standby vreet uiteraard ook energie ... fiets staat hier in de garage altijd volledig uit (ook wanneer de batterij in de fiets opgeladen wordt), daardoor wordt hier altijd gestart met een batterij die 100% geladen is.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Golvas schreef: 03 jan 2019, 06:06 Die standby vreet uiteraard ook energie ... fiets staat hier in de garage altijd volledig uit (ook wanneer de batterij in de fiets opgeladen wordt), daardoor wordt hier altijd gestart met een batterij die 100% geladen is.
Bij mij normaliter ook. Maar zelfs indien de lading van de batterij naar 83% is gezakt, zou die toch opnieuw moeten opladen wanneer ik de lader aansluit
Ik had vanmorgen iig 100% batterij ter beschikking. Moraal van het verhaal; wanneer ik de fiets aan laat staan en oplaad,laadt hij slechts op tot 83%. Wanneer de fiets niet opstaat, laadt hij wel op tot 100%
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Matomatisch
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2018, 18:07
Locatie: Noorderkempen (BE)

Golvas schreef: 01 jan 2019, 14:11 Op het Zwitserse Stromerforum postte hier een ST2 - 2018 bezitter een analoog probleem, oorzaak was vocht aan de motorconnector.

Op jouw ST1x heb je een ander model connector, maar dat neemt niet weg dat vocht niet hetzelfde effect zou kunnen hebben op jouw fiets.

Het is me niet duidelijk of het gelijkaardige probleem aan Tomasj zijn ST2 zich bij droog en/of nat weer manifesteert ?
Ha, dat zou het wel eens kunnen zijn! Ik heb de achterkant van mijn fiets eens opgetild. Daar waar de motorkabel in het frame verdwijnt, naar het achterwiel, kwam water uit gelopen. En ik heb deze week helemaal niet in regen gefietst. Hopelijk is het hiermee opgelost, bedankt om dit te melden!

Nog altijd niet naar de FM geweest, hij laat niet van zich horen..
ST1X 2018 20" Charcoal - 618 Wh - 2 x nieuw achterwiel - Ortlieb Back Roller High Visibility tassen (zwart) - WW 10km enkel
Matomatisch
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2018, 18:07
Locatie: Noorderkempen (BE)

Even een update over de situatie met mijn fiets...

De FM waar ik mijn fiets gekocht had, laat niet meer van zich horen. Vorige week naar een andere FM geweest hier dichter in de buurt(had daar beter vanaf het begin naartoe gegaan :bn: ). Daar zagen ze dat er geen krimpkous over de connectoren waren aangebracht, terwijl de vorige FM mij vertelde dat dit er wel rond zat!

Helaas, deze week opnieuw dezelfde foutmelding. Vrijdag geen regen gehad, en helemaal geen leven in de fiets meer, buiten de Omni. Geen ondersteuning, en in het donker naar het werk. Die avond naar de nieuwe FM gegaan, en vandaag al terug kunnen ophalen. Mensen daar geven mij een goed gevoel, ze weten waarover ze het hebben.

Aan de motor en controller was niets aan, ze hebben nu de motorkabel vervangen. Als het nu nog eens voorkomt, gaan ze het dieper onderzoeken. FM wist mij wel te vertellen dat vanaf dag 1 dat ik de fiets had, er al foutmeldingen stonden in het Stromer portaal. Nu al 4 pagina's met foutmeldingen!

Nu maar hopen dat het opgelost is, indien niet heb ik wel vertrouwen in mijn nieuwe FM dat het ze de oorzaak kunnen vinden.

Edit: Even het topic nog eens doorgelezen, en kwam dit tegen:
Tomasj schreef: 14 dec 2018, 23:30
Stromeur schreef: 14 dec 2018, 20:03 Qua verlichting: bij uitval zou de motor moeten gaan optreden als dynamo, waardoor de verlichting blijft werken. Is dat bij jou niet zo?
Nope, zoals aangegeven, alles valt uit.
Stromeur schreef: 15 dec 2018, 17:49 Dat zou kunnen wijzen op een defect aan de motorkabel.
Omdat bij mijn fiets de motor ook niet als dynamo werkte, denk ik dat het vervangen van de motorkabel nu wel de oplossing is.

Toch handig zo een forum waar iedereen informatie deelt :cool2:
ST1X 2018 20" Charcoal - 618 Wh - 2 x nieuw achterwiel - Ortlieb Back Roller High Visibility tassen (zwart) - WW 10km enkel
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22818
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Matomatisch schreef: 19 jan 2019, 14:44 Omdat bij mijn fiets de motor ook niet als dynamo werkte, denk ik dat het vervangen van de motorkabel nu wel de oplossing is.
Ik denk het ook. Fijn dat je een dealer hebt gevonden die wel weet wat-ie doet. :ay
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Matomatisch
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2018, 18:07
Locatie: Noorderkempen (BE)

Helaas, de motorkabel vervangen heeft het probleem niet opgelost. :bn: Twee minuten fietsen richting thuis en weer de foutmelding en geen ondersteuning en licht.

Fiets weer bij FM...
ST1X 2018 20" Charcoal - 618 Wh - 2 x nieuw achterwiel - Ortlieb Back Roller High Visibility tassen (zwart) - WW 10km enkel
Matomatisch
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2018, 18:07
Locatie: Noorderkempen (BE)

Matomatisch schreef: 22 jan 2019, 17:48 Helaas, de motorkabel vervangen heeft het probleem niet opgelost. :bn: Twee minuten fietsen richting thuis en weer de foutmelding en geen ondersteuning en licht.

Fiets weer bij FM...
De fiets was écht kapot zei de FM. Na een nacht drogen nog steeds de foutmelding. Nieuwe controller geplaatst en hij deed het direct weer :cool2:

Nu zou ik echt geen problemen meer mogen hebben :D Traag naar huis gefietst met dit weer.
ST1X 2018 20" Charcoal - 618 Wh - 2 x nieuw achterwiel - Ortlieb Back Roller High Visibility tassen (zwart) - WW 10km enkel
Matomatisch
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2018, 18:07
Locatie: Noorderkempen (BE)

Geluk is soms van korte duur. Opnieuw zelfde foutmelding met dezelfde symptomen.

Opnieuw bij FM.
ST1X 2018 20" Charcoal - 618 Wh - 2 x nieuw achterwiel - Ortlieb Back Roller High Visibility tassen (zwart) - WW 10km enkel
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Je topic is helaas aardig onoverzichtelijk geworden ... dus, tot op heden :

- FW update

- nieuw achterwiel (compleet) geplaatst

- krimpkous aangebracht over de connectoren

- motorkabel vervangen

- controller (die een 4-tal dagen voordien OK werd bevonden) vervangen
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
Matomatisch
Pro
Pro
Berichten: 48
Lid geworden op: 02 apr 2018, 18:07
Locatie: Noorderkempen (BE)

Golvas schreef: 24 jan 2019, 18:59 Je topic is helaas aardig onoverzichtelijk geworden ... dus, tot op heden :

- FW update

- nieuw achterwiel (compleet) geplaatst

- krimpkous aangebracht over de connectoren

- motorkabel vervangen

- controller (die een 4-tal dagen voordien OK werd bevonden) vervangen
Je samenvatting klopt. Wat kan er nu nog vervangen worden? FM zit nu ook met de handen in het haar.
ST1X 2018 20" Charcoal - 618 Wh - 2 x nieuw achterwiel - Ortlieb Back Roller High Visibility tassen (zwart) - WW 10km enkel
Plaats reactie