Officiële upgrade ST2 (2018) tegen waterproblemen
Het antwoord is dus 'ja'. Er zijn nog mensen met dat probleem. Vraag en eis dit keer een structurele oplossing, en anders moet je misschien eens nadenken hoe je je fietsenmaker in gebreke kan stellen om een andere regeling te treffen..
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- Stromerfred
- Veteraan | Forum Supporter
- Berichten: 1783
- Lid geworden op: 17 jul 2018, 13:14
- Locatie: Haarlem
- Merk SP: ST7
- Km-stand: 4600
Met mijn ST2 2018 gelukkig nog steeds geen problemen gehad, heb mijn FM niet gevraagd of ie de genoemde aanpassing heeft gedaan. Maar veel door de regen gefietst!
Stromer ST1x oranje 2017 (QicQ)
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Stromer ST2 zwart 2018 (Juizz)
Stromer ST7, solid gold 2023, verende voorvork, bodyfloat en winglights (Vietz)
Haarlem-Amstelveen 22,5km enkele reis
Vorige week weer hetzelfde probleem gehad. Dealer baalt er ook enorm van. Krijg zo langzamerhand de indruk dat er egens een fabricagefout zit. Het is ook waanzinnig dat er koelgaatjes zitten aan de onderkant van het frame. Heb al een spatlap gemonteerd, maar helaas ook dit biedt geen soelaas! Weer een nieuwe controller. Nog iemand tips, behalve een nieuwe fiets?
ST2 2018 is gevoelig verbeterd op dat vlak tov ST2 2017Stromerfred schreef: ↑02 jan 2019, 20:10 Met mijn ST2 2018 gelukkig nog steeds geen problemen gehad, heb mijn FM niet gevraagd of ie de genoemde aanpassing heeft gedaan. Maar veel door de regen gefietst!
Ik denk toch dat je eens moet vragen aan je dealer hoe hij dit probleem gaat oplossen. Dit is je vierde of vijfde controller, indien ik het goed begrepen heb? Vraag hem wat er deze keer anders gaat zijn dat je gaat helpen... Laat hem begrijpen dat je beseft dat hij zijn best doet, maar dat hij Stromer moet vragen wat er beter kan.basenq schreef: ↑28 jan 2019, 20:01 Vorige week weer hetzelfde probleem gehad. Dealer baalt er ook enorm van. Krijg zo langzamerhand de indruk dat er egens een fabricagefout zit. Het is ook waanzinnig dat er koelgaatjes zitten aan de onderkant van het frame. Heb al een spatlap gemonteerd, maar helaas ook dit biedt geen soelaas! Weer een nieuwe controller. Nog iemand tips, behalve een nieuwe fiets?
Of ga je vanaf volgend jaar (uit garantie) 2 keer per jaar honderden EUR ophoesten om de controller te vervangen?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
- FreddyH
- Veteraan
- Berichten: 9406
- Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
- Locatie: regio Eindhoven
- Merk SP: Klever X-Speed α
Eens. De fiets moet gewoon in orde gemaakt worden, zodat je er op kunt gaan vertrouwen!Tomasj schreef: ↑28 jan 2019, 20:24 Ik denk toch dat je eens moet vragen aan je dealer hoe hij dit probleem gaat oplossen. Dit is je vierde of vijfde controller, indien ik het goed begrepen heb? Vraag hem wat er deze keer anders gaat zijn dat je gaat helpen... Laat hem begrijpen dat je beseft dat hij zijn best doet, maar dat hij Stromer moet vragen wat er beter kan.
De vervangen controller heeft gelukkig opnieuw weer 2 jaar garantie, maar dan nog steeds wil je niet meerdere keren per jaar met de ellende staan en vervolgens je fiets weer een aantal dagen missen...
There was never a good war, or a bad peace
[Benjamin Franklin]
-
- Veteraan
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
- Locatie: Arnhem
- Merk SP: Stromer ST2
Duwt jou dealer de met krimphuis behandelde stekkerverbindingen wel in de zadelbuis?basenq schreef: ↑28 jan 2019, 20:01 Vorige week weer hetzelfde probleem gehad. Dealer baalt er ook enorm van. Krijg zo langzamerhand de indruk dat er egens een fabricagefout zit. Het is ook waanzinnig dat er koelgaatjes zitten aan de onderkant van het frame. Heb al een spatlap gemonteerd, maar helaas ook dit biedt geen soelaas! Weer een nieuwe controller. Nog iemand tips, behalve een nieuwe fiets?
Heeft jou dealer een silicone rand op de controler aangebracht als extra bescherming?
Sluit het zwarte kunsstof afdekkapje onder het trapas wel goed aan ( bij heel veel Stromers zit tussen het afdekkapje en het frame een enorme spleet van enkele millimeters?
Stromer ST2 sinds okt. 2016 , Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
toch apart dat ik er tot nu toe nog geen last van heb, fiets altijd door weer en wind en ook een 2017 model maar nog nooit wat gehad. Hij is ook nooit aangepast.basenq schreef: ↑17 dec 2018, 21:12 Ik heb een stromer ST2 van 2017 en die houdt helemaal niet van nattigheid. Ik denk dat er inmiddels in de eerste 4000km al 3 nieuwe controllers in zitten. Vanaf mei is het perfect gegaan, maar dan hebben we ook geen regen meer gehad. En raadt een wat, jawel hoor, vandaag liet hij me in de steek. Wel ondersteuning, geen ondersteuning, wel licht geen licht. Ik word er een beetje moedeloos van, temeer omdat ik voor woon-werkverkeer afhankelijk ben van de fiets. Ik ben benieuwd hoe dit nu opgelost gaat worden. Hebben meer 2017 modellen dit probleem?
Stromer ST2 20inch model 2017 April 2019 13000+Km Li-ion ±1kWh
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Het is ook niet gegarandeerd dát de controller van een 2017 model stuk gaat, er staat alleen vast dat het (te) vaak wel gebeurde, bij alle modellen maar vooral bij de ST1 X 2017 (wat weer te maken heeft met het feit dat de kabel tussen controller en motor bij de ST1 X net wat te kort was om deze goed omhoog in de zitbuis te duwen). De controller van mijn ST1 X 2017 is één keer stuk gegaan in de regen, de controller van mijn ST2 S 2017 nog nooit.
Als de ene na de andere controller van dezelfde Stromer kapot gaat, dan weet ik bijna zeker dat een ander onderdeel van de Stromer voor dit probleem zorgt, niet de regen. (Of de Stromer moet regelmatig behandeld worden met een hoge drukspuit.) De dealer moet beter gaan foutzoeken en de root-cause identificeren in plaats van almaar blijven oplappen.
Als de ene na de andere controller van dezelfde Stromer kapot gaat, dan weet ik bijna zeker dat een ander onderdeel van de Stromer voor dit probleem zorgt, niet de regen. (Of de Stromer moet regelmatig behandeld worden met een hoge drukspuit.) De dealer moet beter gaan foutzoeken en de root-cause identificeren in plaats van almaar blijven oplappen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
hallo , juist nieuwe ST2 Sport 2018 , 1800 km en al 4 keer bij de FM moeten achterlaten na depanage;
reden >> water problemen
allereerste keer rem bleef hangen en remt de motor, afgesteld terug in orde
tweede maal foutmelding welke slecht contact meld.
en nu de verdere acties:
oplossing 1 , krimp hulsen rond stekkers
na 1 natte rit terug dezelfde foutmelding
oplossing 2, contoller vervangen
na 1 natte rit terug dezelfde foutmelding
oplossing 3
kabel naar motor vervangen.
in totaal al vier keer terug bij de FM de fiets laten afleveren via depanage dienst(gelukkig een lease fiets)
Hebben jullie ook zulke foutmeldingen ,waar de fiets totaal zonder ondersteuning valt?
Hoe gaat jullie FM er mee om??
meld hij de errors ook aan STROMER ??
heeft iemend ook zulke ervaringen ,de afgelopen drie maanden ??
reden >> water problemen
allereerste keer rem bleef hangen en remt de motor, afgesteld terug in orde
tweede maal foutmelding welke slecht contact meld.
en nu de verdere acties:
oplossing 1 , krimp hulsen rond stekkers
na 1 natte rit terug dezelfde foutmelding
oplossing 2, contoller vervangen
na 1 natte rit terug dezelfde foutmelding
oplossing 3
kabel naar motor vervangen.
in totaal al vier keer terug bij de FM de fiets laten afleveren via depanage dienst(gelukkig een lease fiets)
Hebben jullie ook zulke foutmeldingen ,waar de fiets totaal zonder ondersteuning valt?
Hoe gaat jullie FM er mee om??
meld hij de errors ook aan STROMER ??
heeft iemend ook zulke ervaringen ,de afgelopen drie maanden ??
-
- Expert
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 18 jun 2018, 21:44
Ja, heb ik, paar keer gehad.TURBOBO schreef: ↑06 feb 2019, 23:36 hallo , juist nieuwe ST2 Sport 2018 , 1800 km en al 4 keer bij de FM moeten achterlaten na depanage;
reden >> water problemen
allereerste keer rem bleef hangen en remt de motor, afgesteld terug in orde
tweede maal foutmelding welke slecht contact meld.
en nu de verdere acties:
oplossing 1 , krimp hulsen rond stekkers
na 1 natte rit terug dezelfde foutmelding
oplossing 2, contoller vervangen
na 1 natte rit terug dezelfde foutmelding
oplossing 3
kabel naar motor vervangen.
in totaal al vier keer terug bij de FM de fiets laten afleveren via depanage dienst(gelukkig een lease fiets)
Hebben jullie ook zulke foutmeldingen ,waar de fiets totaal zonder ondersteuning valt?
Hoe gaat jullie FM er mee om??
meld hij de errors ook aan STROMER ??
heeft iemend ook zulke ervaringen ,de afgelopen drie maanden ??
Dealer gaat er wel goed mee om maar legt het probleem wel bij Stromer.
Ja, ik heb ook errors 201007 geloof ik..?
Mijn fiets is nu voor de derde keer terug nadat hij helemaal uitviel onderweg.
Ze gaan nu de krimpkous aanpassing doen, waar ik (en ik weet best wat van elektronica) zeer sceptisch over ben. Dat is een pleister, symptoom bestrijding, geen oplossing.
Stromer St2 2018. 5 maal per week Antwerpen<>Mechelen
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68
https://www.strava.com/athletes/bvandijk68