Verwijderen bagagerek/ spatborden

Brambini
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 feb 2018, 20:07

Beste stromers ,

Iemand een idee hoeveel gewicht ik uitspaar door het wegnemen spztbprden en bagagerek . Ik ga ervan uit dat het mijn actieradius beinvloed + .

Thnx !
Golvas

Dat zal maximum over een aantal kilogram gaan, ik gok dat je maximum zo'n 4 à 5kg gaat "verliezen" maar vooral aan comfort gaat inboeten ... hoeveel weeg je trouwens zelf ? :roll:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk dat de Stromer niet echt geschikt is voor weight-weenies ;) Je spaart inderdaad misschien een paar kilo, en het zal je iets aan actieradius extra geven, maar ik verwacht niet substantieel op het totaalgewicht van Stromer plus berijder plus bagage.

De grootste actieradius-vijanden zijn naar mijn idee de temperatuur (vorst) en de wind. Ik zou het eerder gaan zoeken in aerodynamica, met je kleding, helm, misschien een ligstuur als je dat aandurft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Reken ook alvast op mogelijke andere problemen met vocht een spatbord houdt niet alleen jou droog, maar zorgt er ook voor dat het opspattende water niet overal voor problemen kan zorgen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22815
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zeer waar.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Eric1971
Veteraan
Veteraan
Berichten: 300
Lid geworden op: 30 mar 2018, 03:24
Locatie: Herveld

Weet niet of ik het juist heb maar meen ergens gelezen te hebben dat er ook enige stroomkabels onder/door spatbord bagage rek loopt ..... 🤔🤔

En gramme jagen bij een fiets van +/- 26kg lijkt me weinig effect hebben.... maar goed das hoe ik het zie
ST1X mica Orange 2018 20” sport / bodyfloat / ergohandvaten/ 2x Oliebback Classic / Ultegra 10sp 11/28
woon-werk 25km enkel :d3:
Wiebe
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1030
Lid geworden op: 06 dec 2017, 21:50
Locatie: Gouda
Merk SP: Klever N Rogue
Km-stand: 7000

Accu eruit laten, scheelt al gauw 5 kg 😋
Stromer St1X dec 2017 22" Orange, 814 Wh, 32 km enkel, 43506 and not counting anymore.
Klever N Rogue 2023 L Titan, 1200 Wh, 32 km enkel, 4000+ and counting.
Brambini
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 feb 2018, 20:07

Hey ,

Alvast bedankt voor de reacties iedereen . Uiteraard kies ik voor aerodynamische kleding . En hoop ik zelf ook wat aerodynamischer te worden 😬. Nu stel ik de vraag omdat ergens op het forum bij fotos van stromer concepten een foto staat van weight weenie . Die 13 kg bespaart op gewicht en fiets ziet er vet uit !!
Bovendien ben ik zowiezo van plan wanneer ik spatborden eraf haal kleine dunne spatborden op te zetten van paar gram zoals je op mtb of racefiets zet . Bagage rek gebruik ik rugzakje met hoogstnodige ( kast op men werk en eten op werk dus ) .
Lijkt me ook gewoon leuk project !!
En als je je eigen touch aan fiets kan geven is het net iets leuker .

Thnx !!
Golvas

Je zal dan ook de nodige aanpassingen moeten voorzien voor de bevestiging van de verlichting / signalisatie + nummerplaat / kenteken.
Brambini
Rookie
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 feb 2018, 20:07

Hey ,

Idd maar dacht toch al enkele fotos gezien te hebben zonder spatbord/bagagerek dus ik denk voor de ervaren dealers geen probleem we zien wel !

Alvast bedankt !!
Plaats reactie