Mijn vrouw (55) en ik (59) rijden onze St2 allebei puur en uitsluitend vlot recreatief. Gemiddeld voor langere tochten, zowel in ons land als op vakantie in het heuvelachtiger buitenland waar het voor ons op onze Cube racefietsen te zwaar geworden is.
Ik ben 25kg zwaarder en een stuk groter en heb om die reden de 983wh accu gekozen en mijn vrouw heeft de 814wh. In de praktijk levert dat bij gezamenlijke ritten een min of meer vergelijkbaar accu verbruik op.
Voor meer comfort hebben wij allebei de stuurpen laten verhogen voor minder druk op polsen en schouders. Ook de nek wordt zo meer ontlast. Omwille van die verhoogde stuurpen moest alleen wel de koplamp verplaatst worden naar het spatbord.
Verder hebben wij een Cane Creek Thudbuster zadelpen vering met verschillende rubbers voor ieders gewicht gemonteerd en mijn vrouw heeft een ander (dames) zadel. Dat werkt echt top.
Ook fietsen wij vrij consequent met mountainbike schoenen & SPD koppeling. Daarvoor hebben wij SPD-combi pedalen gemonteerd.
Alle Speedelec 45kmh kenmerken (zoals de spiegels) zijn verwijderd en de bromfiets reflectoren zijn vervangen voor reflectietape. Ook de kentekenplaat houder is om die reden verwijderd. De kentekenplaat, het kenteken en de verzekeringspapieren nemen wij mee in Ortlieb fietstassen. Uiteraard zijn er bidonhouders gemonteerd voor grote bidons.
Zo fietsten wij met speels gemak reeds door het Limburgse heuvelland, in België en in Frankrijk. Zowel op verhard als op gravel en op onverharde bospaden met een overall gemiddelde snelheid van net 25kmh. Op de rijbaan tussen het snelverkeer zul je ons nooit aantreffen. Veel sneller dan ca. 30kmh fietsen wij zelden of nooit. Al helemaal niet op fietspaden of in de vrije natuur.
In een ander topic zal ik onze ondersteuning settings delen voor optimaal (lees: minimaal) accuverbruik waarmee wij op 1 lading al tot 225km kwamen met nog ca 15% rest energie.
Mijn/onze St2 modificaties
- Michiel Werkman
- Runner-up
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 08:08
St2 (5/2016) persoonlijk gemodificeerd
Take the long way home (Supertramp)
Take the long way home (Supertramp)
- Zebbernaut
- Veteraan
- Berichten: 770
- Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
- Locatie: Mechelen (België)
- Merk SP: Stromer ST2
- Km-stand: 20000
Zo leuke aanpassingen en leuk om te zien dat de Stromers niet enkel door commuters gebruikt worden maar ook recreatief, mss een stout vraagje maar heb je geen schrik om aan de kant gezet te worden? De stromers zijn nogal opvallende speed pedelecs dus als daar geen plaatje en spiegel ophangt ga je volgens mij wel eens prijs kunnen hebben.
PS:
Waarom dan niet voor de 25 km/u gekozen? Dan had je die extra kopzorgen niet van het "niet reglementair" rondrijden.
PS:
Waarom dan niet voor de 25 km/u gekozen? Dan had je die extra kopzorgen niet van het "niet reglementair" rondrijden.
- Michiel Werkman
- Runner-up
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 08:08
Omdat een 'gemiddelde' snelheid van 25kmh niet betekent maximum snelheid. Wij fietsen gebruikelijk wel iets sneller dan 30kmh maar zelden of nooit sneller.
De St2 kwam in beeld door de grote accu en het enorme fietsbereik bij lage ondersteuning.
En een boete? Ach. Die is nog niet voorgekomen en zo ja dan betalen wij die gewoon. Doordat wij niet in de spits fietsen en ons qua snelheid altijd aan het overige verkeer aanpassen val je ook niet op. Zeker niet in racefiets outfit.
Op onze racefietsen gaat het trouwens nog wel eens sneller dan op de St2 (korte ritjes).
De St2 kwam in beeld door de grote accu en het enorme fietsbereik bij lage ondersteuning.
En een boete? Ach. Die is nog niet voorgekomen en zo ja dan betalen wij die gewoon. Doordat wij niet in de spits fietsen en ons qua snelheid altijd aan het overige verkeer aanpassen val je ook niet op. Zeker niet in racefiets outfit.
Op onze racefietsen gaat het trouwens nog wel eens sneller dan op de St2 (korte ritjes).
St2 (5/2016) persoonlijk gemodificeerd
Take the long way home (Supertramp)
Take the long way home (Supertramp)
In mijn zoektocht naar verschillende mogelijkheden om een rechtere zitpositie te bekomen op een Stromer kwam ik jouw topic tegen ... op welke manier hebben jullie de stuurpen laten verhogen ?Michiel Werkman schreef: ↑27 mar 2018, 11:09 Voor meer comfort hebben wij allebei de stuurpen laten verhogen voor minder druk op polsen en schouders. Ook de nek wordt zo meer ontlast.
Met behulp van een adapter (zoals bijvoorbeeld een BBB BHP-22) of gingen jullie anders te werk ?
Ik doe hetzelfde maar dan met helm, spiegel en kentekenplaat. Vrijwel altijd over (on)verplichte fietspaden en in ruim een jaar tijd nog geen enkele staandehouding of boete opgelopen terwijl ik al heel wat politie onderweg ben tegengekomen in auto en op motor. Wel met 40-45 km/uur over fietspaden waar de situatie dat toelaat, in mijn omgeving bijna overal.
Ik heb een Ergotec https://www.ergotec.de/de/produkte/vorb ... orbau.html laten plaatsen. Zie foto en berichtgeving hier: http://stromerforum.nl/viewtopic.php?f= ... =Ergotec+6Golvas schreef: ↑22 apr 2018, 13:50In mijn zoektocht naar verschillende mogelijkheden om een rechtere zitpositie te bekomen op een Stromer kwam ik jouw topic tegen ... op welke manier hebben jullie de stuurpen laten verhogen ?Michiel Werkman schreef: ↑27 mar 2018, 11:09 Voor meer comfort hebben wij allebei de stuurpen laten verhogen voor minder druk op polsen en schouders. Ook de nek wordt zo meer ontlast.
Met behulp van een adapter (zoals bijvoorbeeld een BBB BHP-22) of gingen jullie anders te werk ?
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 22823
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Ik vind de Ergotec SWELL-R/ 31,8 stuurpen nog steeds de mooiste oplossing voor op de Stromer:
https://www.ergotec.de/de/produkte/vorb ... -31-8.html
Wat ik niet eens wist, maar wat ik bij de Groningse Stromer dealer hoorde, is dat deze in hoek verstelbare stuurpen zelfs voldoet aan de typegoedkeuring voor speed pedelecs. De stuurpen is bovendien leverbaar in twee lengtes. Ik vind het een mooi product.
Maar als je nog rechter op wil zitten, neem dan een stuurpenverhoger i.p.v. een in hoek verstelbare stuurpen.
Foto's die ik in Groningen heb gemaakt:
https://www.ergotec.de/de/produkte/vorb ... -31-8.html
Wat ik niet eens wist, maar wat ik bij de Groningse Stromer dealer hoorde, is dat deze in hoek verstelbare stuurpen zelfs voldoet aan de typegoedkeuring voor speed pedelecs. De stuurpen is bovendien leverbaar in twee lengtes. Ik vind het een mooi product.
Maar als je nog rechter op wil zitten, neem dan een stuurpenverhoger i.p.v. een in hoek verstelbare stuurpen.
Foto's die ik in Groningen heb gemaakt:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
- Michiel Werkman
- Runner-up
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 25 mei 2017, 08:08
Onze dealer verhoogde de stuurpen met een XLComp.
St2 (5/2016) persoonlijk gemodificeerd
Take the long way home (Supertramp)
Take the long way home (Supertramp)