Wat zouden jullie er mee doen

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Daarnet bij de fietsenmaker langs geweest om de progress te bekijken, nieuw wiel was geplaatst en batterij box is ook compleet vervangen want die was vervormd om nog onbekende reden (dat verklaart meteen mijn bekraste batterij ook al van de start), de nieuwe box sluit ook beter aan tegen de rubber van de deur.

Nieuwe remcontactkabels zijn geplaatst en langs beide kanten ingevoerd, ik ga zelf nog kijken hoe ik de kabels mooi ga geleiden en wegwerken, de fietsenmaker wou het ook doen maar ik ga hier zelf mijn werk van maken. Stromer wou ze gewoon terug langs 1 kant invoeren wat de rootcause van mijn slecht contact niet aanpakte maar dit snapte men blijkbaar niet aan het andere eind van de lijn.

Toffe weetjes ondertussen zijn er al 3200 euro kosten gedaan aan mijn ST2 :bu:

Hij was aan het wachten op wat beter weer omdat hij mijn pas gekuiste fiets niet super smerig wou rijden, heb hem gezegd dat hij in dit rotweer met mijn zege mocht vertrekken ik had dit zelfs liever vermits sommige stromers allergisch zijn aan dit weer.

De aanpassing van de 3 motorkabels inpakken men krimpkous is ook doorgevoerd op mijn vraag en hoewel de dealer dit nog niet had doorgekregen heeft hij het gevraagd aan stromer en dit bleek inderdaad (welsiswaar slecht blijkbaar) gecommuniceerd te zijn.

Kortom mijn fiets moet iemand al enorm veel centjes hebben gekost en staat nu volledig nieuw, als er nu nog grote problemen zich voordoen ben ik het grondig beu en heb ik afgesproken dat ik er dan mee binnenkom en dat de vertegenwoordiger van Stromer ook ter plaatse mag komen want dan kan het voor mij zo niet meer verder.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zozo. Ik ga heel hard voor je duimen dat het nu eindelijk klaar is met je Stromer. Succes met testen!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Tony Mb
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 1121
Lid geworden op: 25 jun 2017, 00:09
Locatie: Antwerpen

Druiligere regen, opspattend water, dit is ideaal testweer... succes ermee.
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik duim voor je, dat alle problemen nu echt opgelost zijn
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Zebbernaut schreef: 28 mar 2018, 16:14 Kortom mijn fiets moet iemand al enorm veel centjes hebben gekost en staat nu volledig nieuw, als er nu nog grote problemen zich voordoen ben ik het grondig beu en heb ik afgesproken dat ik er dan mee binnenkom en dat de vertegenwoordiger van Stromer ook ter plaatse mag komen want dan kan het voor mij zo niet meer verder.
Volkomen begrijpelijk. Ik zou niet zoveel geduld hebben met de dealer als ik telkens de fiets zou moeten missen vanwege reparaties die onder garantie vallen. Ik zou dan de dealer in gebreke stellen en nog één laatste kans geven om het probleem op te lossen. Lukt het dan nog niet dan kun je besluiten de overeenkomst te ontbinden.
pcrispey
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 feb 2018, 08:49

Succes met je fiets hopelijk ok nu.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Hij is terug, met kabels etc nu langs twee kanten ingevoerd zodat de scherpe bochtjes vermeden zijn. Nieuwe motor/wiel erin, aanpassing met de krimpkousen uitgevoerd, ik ben benieuwd :bu:

IMG_6227.JPG
IMG_6227.JPG (4.95 MiB) 2643 keer bekeken
IMG_6226.JPG
IMG_6226.JPG (5.29 MiB) 2643 keer bekeken
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Nog enkele dingen die mij direct opvielen, blijkbaar zijn ze daar in zwitserland ook overgeschakeld op alexrims ipv de dt swiss wielen de bende cheapo's, ook heb ik wel degelijk een ander model motor heeeeel duidelijk te zien aan de serienummer, mijn oude begon met E15 deze met E17 en de stromer branding lijkt overgoten met een soort van hars zodat de verf niet kan lossen, mijn vorige was de S van stromer al gewoon deels weg van te wassen :shock: .

Van die alexrims ben ik eerlijk gezegd niet te spreken, DT Swissen zijn volgens mij de creme de la creme van die laatste had ik nog nooit gehoord. Kan Stromer dit zo maar maken?
IMG_6235.JPG
IMG_6235.JPG (1.71 MiB) 2693 keer bekeken
IMG_6233.JPG
IMG_6233.JPG (2.12 MiB) 2693 keer bekeken
IMG_6232.JPG
IMG_6232.JPG (2.3 MiB) 2692 keer bekeken
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Pfff, wat een gedoe allemaal zeg!
We hebben ongeveer in dezelfde periode onze zwarte st2 gekocht, en bijna evenveel kms gereden.
Ik zit nu rond de 4500.
Alleen heb jij veelal pech gehad, echt heel zuur :x
Bij mij niks van dat al.
Jij zou haast gaan denken dat je iets is aangesmeerd....maar zo te horen heb je je FM wel hoog zitten, en zal die je geen rommel aansmeren.
Maar toch. Wel erg veel pech. Amai ;)

Een klein voordeel; het is wel interessant leesvoer voor dit forum, hoe bitter t dan ook mag zijn.

In elk geval; ik wens je nu minstens 4500 probleemloze kilometers toe! En dan enkel even stilstaan voor een ketting/cassette/wielen wissel. Hooguit. Een servicebeurtje, zoiets :ay
Indien weer gedoe mag je echt een nieuwe fiets verwachten, dan is het; weg met dit barrel! :)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zebbernaut schreef: 30 mar 2018, 17:17 Van die alexrims ben ik eerlijk gezegd niet te spreken, DT Swissen zijn volgens mij de creme de la creme van die laatste had ik nog nooit gehoord. Kan Stromer dit zo maar maken?
Wanneer een defect onderdeel wordt vervangen, dan heb je recht op hetzelfde onderdeel, een kwalitatief gelijkwaardig onderdeel, of een beter onderdeel (dat laatste op kosten van de fabrikant of, in overleg met jou, eventueel tegen bijbetaling). Er mag onder garantie niet zomaar een downgrade worden uitgevoerd.

Ik heb geen mega-verstand van velgen, dus hopelijk kan iemand hier nog wat zinnigers over zeggen, maar ik weet wel dat Alex Rims een hele grote speler is op de velgenmarkt. Ik weet niet of dit een downgrade is. DT Swiss staat inderdaad wel hoog aangeschreven. Ik zou het gewoon eens op de man af navragen bij je dealer, wat het verschil tussen die twee velgen is. (Zeker weten dat je dealer ook de inkoopprijzen van deze wielen kan zien, dus ze weten ook welke duurder is.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie