Wat zouden jullie er mee doen

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Tony Mb schreef: 20 mar 2018, 06:45 Dit is natuurlijk niet gemakkelijk, voor de dealer is het allemaal maar gedoe, Stromer staat er ook niet voor te springen. En voor jou slecht voor je bloeddruk.
Een nieuwe fiets eisen zal moeilijk worden, het hangt wat van de goodwill van de dealer af vrees ik.
Eens je stappen begint te ondernemen sta je er alleen voor.
Maar wat zijn je rechten hierin (in België) ik zou het niet weten. Misschien moet je dat eerst maar eens opzoeken zodat je beslagen op het ijs komt.
Heb je trouwens bewijzen van al die reparatie's

Kun je niks met het feit dat jou Stromer niet origineel is, eigenlijk is het een samenraapsel van diverse (Stromer) onderdelen, en niet de fiets die je eigenlijk had besteld.
Ik vermoed dat de dealer dit ook beu aan 't worden is (want ik vermoed dat dat allemaal gratis werkuren zijn voor de dealer).
Als die problemen duidelijk gedocumenteerd zijn, denk ik dat je als consument in België redleijk sterk staat. Het product dat je hebt gekocht voldoet niet aan de verwachtingen (en is niet conform met wat de producent adverteert).
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 20 mar 2018, 06:59 (en is niet conform met wat de producent adverteert).
De specs die de dealer opgaf (summier) kloppen wel met die van de Stromer die Zebbernaut heeft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Stromeur schreef: 20 mar 2018, 08:57
Tomasj schreef: 20 mar 2018, 06:59 (en is niet conform met wat de producent adverteert).
De specs die de dealer opgaf (summier) kloppen wel met die van de Stromer die Zebbernaut heeft.
Ongeveer dan toch de zadelklem was bv niet diegene waar mijn handleiding over sprak hier kon je dus al geen 10Nm op zetten, nu ja hij is dus net weer binnen gedaan bij de dealer. Uitgebreid gesprek gehad over de fiets en we hebben afgesproken dat we de remkabeltjes nu gaan vervangen en beter geleiden (hier waren alle stukken immers voor binnen), de motor die alle temperaturen buiten de juiste aangeeft en mij dus minder ondersteund gaat hij ook bekijken wat stromer aangeeft om te vervangen en dit dan ook doen.

Als alles dan OK is en stabiel blijft laat ik het er ook bij maar anders moeten we een andere oplossing zoeken en mss zelfs een andere fiets. Ook mijn dealer sloot dit niet uit maar goed het hoeft voor mij zover niet te komen, als het hierna beterd is het voor mij goed.

Kwam nog een ST2 binnen met vibrerende motor, meneer in kwestie vraagt mij of ik tevreden ben :bj
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Stromeur schreef: 20 mar 2018, 08:57
Tomasj schreef: 20 mar 2018, 06:59 (en is niet conform met wat de producent adverteert).
De specs die de dealer opgaf (summier) kloppen wel met die van de Stromer die Zebbernaut heeft.
Stromer adverteert met de fiets als een perfect alternatief voor de wagen voor woonwerk verkeer.

Met 13 defecten op 3 a 4 maanden lijkt me dat niet conform de verwachtingen die stromer schept.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dat lijkt me vooral niet conform een "deugdelijk product". Dat is veel eenvoudiger hard te maken dan de strijd aangaan over een advertentietekst die wel klopt als de Stromer probleemloos werkt, maar niet in geval van defecten (wat feitelijk voor elke advertentie van elke fabrikant geldt. Denk aan: "Miele, er is geen betere" etc. etc.).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wat ik wil aangeven is dar een dagdagelijks gebruik van de fiets voor woon werk als normaal gebruik mag beschouwd worden. En dat aantal defecten maken de fiets ongeschikt voor dat gebruik.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Ik sta er niet van te kijken dat er af en toe een storing optreedt, dat is normaal met technische apparaten die onderhevig zijn aan slijtage, weersinvloeden en rijgedrag. Maar met zo'n waslijst aan storingen zouden toch alle alarmbellen moeten afgaan BIJ STROMER en zou zij pro-actief moeten zijn met het aanbieden van oplossingen. Dus niet eindeloos deelreparaties aanbieden maar ook een way-out... de mogelijkheid om een vervangende fiets te krijgen of om voor een upgrade met bijbetaling te kiezen en zelfs om een deel van het aankoopbedrag terug te krijgen.

Ook wil ik nog maar eens benadrukken dat zo'n nare opeenstapeling van storingen als bij de fiets van Zebbernaut niet structureel is... de meeste Stromers rijden vrijwel probleemloos en als er al iets is dan wordt dat door de meeste dealers snel en professioneel verholpen. Bij de betere dealers wordt er niet alleen gezorgd dat storingen verholpen worden maar ook dat de gevolgen van die storing zo weinig mogelijk invloed heeft op de mobiliteitszekerheid van de klant. Het verschil tussen het verkopen van een fiets en van fietsmobiliteit...

Ik hoop van harte dat Stromer en de dealer zo snel mogelijk een genereus aanbod doen aan Zebbernaut en zo het vertrouwen van alle Stromer-klanten in het product en merk op peil houden.

Vertrouwen komt te voet en gaat te paard!
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hear Hear.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromeur schreef: 20 mar 2018, 18:43Hear Hear.
Jij leest alleen over dat paard... ;p
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Mijn huidige wagen is een bijna full option BMw4 (de volledige optielijst is aangevinkt op het open dak en grote velgen na). In vergelijking met een stromer dus heel wat complexer.
Ik heb 90 000 km met dat voertuig gereden zonder enig probleem of defect, de wagen is slechts drie keer op onderhoud geweest over die periode.
Alle electrionica (elektrische zetels, automatische airco, zetelverwarming, elektrisch kofferdeksel, adaptieve vering, hifi-installatie, navigatie, 4G verbinding....) hebben over dat volledige bereik nooit gefaald. Dat is het soort referentie voor stromer....
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Plaats reactie