Wat zouden jullie er mee doen

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Een eerste bezoek aan advocaat is in België ook meestal gratis. Laat hem/haar helpen in het opstellen van een waterdicht schrijven.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Voor een in gebreke stelling heb je geen advocaat nodig hoewel het wel aan te raden is.

Belangrijk te vermelden:
- datum, plaats, bedrag van de overeenkomst (kopie contract in bijlage)
- datum, plaats van levering en betaling
- datum en korte beschrijving van elke afzonderlijke storing
- weinig vertrouwen meer in het geleverde product door aanhoudende gebreken
- in gebreke stellen van de leverancier/dealer
- termijn stellen waarin de dealer met een passende oplossing kan komen (3-4 weken)
- passende oplossingen omschrijven: volledig herstel van alle gebreken of vervangende fiets (zelfde model/type) of nieuwe fiets naar keuze klant met bijbetaling of het ongedaan maken van de overeenkomst (inname fiets met volledige restitutie van het aankoopbedrag), hierbij kun jij aangeven welke oplossing jouw voorkeur heeft.

Vervolgens is het aan de dealer om daar op te reageren. Na de genoemde termijn bekijk je of je tevreden bent met de aangeboden oplossing. Stel dat de dealer voorstelt de fiets nogmaals te repareren en er treedt vervolgens weer een storing op dan is dat voldoende om de overeenkomst direct eenzijdig te ontbinden.

Belangrijkste nu is om het eindeloze voortslepen van deze ellende te stoppen door de dealer in gebreke te stellen, uiteraard schriftelijk en aangetekend.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Thx Heren,

Ik ga het bekijken maar mijn dealer doet telkens niet moeilijk zelfs al blijft de ellende aanhouden, ik ben zelf technisch geschoold en werkzaam als technieker dus ik ben geen leek in technische problemen en storingen, het luikje is nu letterlijk de eerste keer dat er iets scheelt dat door de dealer is "veroorzaakt" omdat de fiets al zo vaak uit elkaar is geweest is de schroefdraad in de onderste afdekplaat "uitgeloterd" waardoor het batterijvakje niet 100% kan worden vast gezet en bijgevolg sluit het luikje niet 100%.

Ook nu was er geen discussie en zijn de stukken onmiddelijk besteld geweest dus de dealer doet volgens mij gewoon wat hij moet doen en dat is telkens de fiets herstellen, ik heb ook nooit problemen gehad met een herstelling die ze hebben uitgevoerd.

Dus ik moet me eigenlijk tot de dealer richten en vragen of zijn stromer contacteren om een nieuwe fiets te eisen?
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ja
Jij hebt geen contract met Stromer, dat heeft jouw dealer dus wel.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
gillflyer
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 119
Lid geworden op: 25 jan 2018, 18:28
Locatie: Rtslr

Ik zou inderdaad voet bij stuk houden bij de dealer, ik vind dat je al meer dan genoeg geduld hebt gehad.
Je gaat je er bij je dealer niet populair bij maken maar jij moet gewoon een goed product krijgen.

Als ze niet willen luisteren dan kan je beginnen dreigen dat je AL je problemen die je hebt gehad met je Stromer gewoon openbaar (langs alle mogelijke kanalen) gaat maken. Dit zal Stromer véél meer economische schade toebrengen dan die ene fiets die ze jou écht wel moeten geven aan productieprijs.

Maar uiteraard eerst zoeken naar een vredelievende oplossing :-)
Lomito

Zebbernaut schreef: 21 apr 2018, 12:30Ik ga het bekijken maar mijn dealer doet telkens niet moeilijk zelfs al blijft de ellende aanhouden...
In dat geval zal je dealer ook niet moeilijk doen als je een finale oplossing voorstelt in de vorm van een andere fiets of geld terug... toch? Dus gewoon vragen aan je dealer en dan zul je vanzelf merken of zij willen meewerken aan een finale oplossing die voor jou acceptabel is. Zo niet dan kun je altijd nog kiezen voor de in gebreke stelling.

En of de dealer vervolgens iets gaat regelen met Stromer is niet jouw zaak, dus daar van wegblijven.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22829
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zebbernaut schreef: 21 apr 2018, 12:30 Dus ik moet me eigenlijk tot de dealer richten en vragen of zijn stromer contacteren om een nieuwe fiets te eisen?
Ik heb het eens met Lomito en de rest. Je hoeft je dealer niet te vragen of zij Stromer namens jou om een oplossing gaan vragen. Je vraagt je dealer om een passende oplossing voor jou. Dus als jij nu graag een nieuwe Stromer wil ontvangen, omdat deze nieuwe Stromer meer problemen heeft gegeven dan dat je als "redelijk en billijk" mag beschouwen (en dat is hier wat mij betreft het geval), dan meld je dit aan je dealer. Hoe de dealer het vervolgens met Stromer oplost, dat is aan hen en niet aan jou, en dus gelukkig ook niet jouw probleem.

Ik vind ook niet dat je je dealer afvalt als je het nu wat harder gaat spelen. Je hebt alle problemen tot nu toe met veel geduld en een glimlach door ze laten oplossen. Anderen zouden al veel sneller ontploft zijn. Je gaat wat mij betreft heel redelijk en sjiek om met de perikelen. Dat blijkt ook uit alle bijdragen die je erover op het forum hebt gezet.

Overigens begrijp ik wel dat je Stromer zelf ook hebt aangeschreven. Zij zijn de fabrikant en als jij ze op de hoogte wilt brengen van de kwaliteit van een geleverd product, dan kun je dat natuurlijk gewoon doen. Als ze wel reageren, of bijvoorbeeld in gesprek gaan met de dealer over een goeie oplossing voor jou, dan is dat heel mooi meegenomen. Maar juridisch gezien is dit een zaak tussen jou en je dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Stromeur schreef: 21 apr 2018, 14:36 Anderen zouden al veel sneller ontploft zijn.
Mijn lontje is inderdaad een heel stuk korter, ik had al weken eerder de conclusie getrokken dat het probleem niet finaal opgelost is en een streep in het zand gezet.
Lomito

Ondertussen heb ik met een dealer deze casus besproken en die zei dat hij in zo'n geval zelf al met een voorstel was gekomen voor een finale oplossing en niet eindeloos te proberen er nog wat van te maken. Ik kan dan ook niet anders concluderen dan dat deze voortdurende ellende vooral door de dealer veroorzaakt wordt die weigert zijn klant adequaat te helpen. Vanuit de dealer gezien is het steeds repareren misschien wel correct maar vanuit de klant gezien totaal onacceptabel. Des te meer besef ik hoe belangrijk de keuze van de dealer is... nog meer dan de keuze van de fiets!
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Vandaag naar antwerpen gereden om mijn telefoon te laten herstellen nieuwe batterij, onderweg weer iets nieuws erbij een gekraak als ik optrek en ook als ik weer afrem.

Ik moest toch wachten dus ik naar de lokale stromerboer om eens te zoeken wat het nu weer is, lokale stromerboer haalde het crankstel er even af blijkt dat men bottom bracket dat al eens vervangen is weer kapot aan het draaien is... Heb zelf gevoeld en de lagers hebben idd hun beste tijd gehad, blijkbaar kunnen ze niet heel goed tegen al het water en zand dat hier terrecht komt...

Knarsetandend naar buiten gegaan en de fiets nog steeds krakend bij optrekken en afremmen, ik heb geen idee wat het is maar als ik mijn voeten van de crank haal en afrem kraakt hij nog dus daar zit het niet, ook het zadel en pen zijn uitgesloten want ik heb daarnet volledig andere set even er ingestoken en het blijft hetzelfde.

Intern woedend naar de dealer getrokken (wat ik niet van plan was maar de maat was vol), blijkbaar hadden ze contact gehad met stromer voor mijn geval maar bij stromer ging dit pas maandag besproken worden en volgende week dus daar meer info over. Ook zij (dealer) zijn er zich maar al te goed van bewust nu dat ik het kots beu ben, volgende stap zou fiets retour zijn naar stromer en ik een vervang speed pedelec.

Ik moet wel eerlijk zijn en zeggen dat ik altijd heel kalm ben gebleven daar en nooit een nieuwe fiets gevraagd heb voor mij waren de herstellingen steeds snel en ik hoopte dat het ging stabiel worden met wat tijd, pas daarnet toen ik het zelf aangaf werd er ook direct op ingegaan, zaakvoerder staat er zelf ook mee achter dat er iets moet gebeuren en snapt mij dat de maat voor mij echt wel vol is.

@Lomito,
Wat zou jou dealer dan doen in zo een geval?
Plaats reactie