Wat zouden jullie er mee doen

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Stromeur schreef: 08 apr 2018, 21:43 Jij hebt en ST2 2018 toch? Kan goed zijn dat het dan weer allemaal anders werkt, ook omdat je een andere OMNI hebt, met eigen firmware versies.

Maar het is sowieso handig om te onthouden om bij wegvallende ondersteuning altijd even te proberen of kalibreren helpt, of de accu uitnemen terwijl de Stromer aan staat, 10min wachten, accu terugplaatsen en Stromer weer aanzetten. Dat laatste heeft mij in ieder geval de enige twee keer dan ik op een kilometer of 20 van mijn huis stil kwam te staan weer op gang geholpen.
Heel raar sheperd heeft ook een ST2 2017 en er staat zo veel anders in zijn info menu??? achter zijn batterij staat onder andere 983-S??

Ter info mijn menu nogmaals

IMG_6286.JPG
IMG_6286.JPG (2.38 MiB) 2375 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

$h3ph3rd schreef: 08 apr 2018, 21:44Nee, een 2017
Ah, excuus, dan heb ik dat verkeerd onthouden. In dat geval is dit wel interessant, want jullie hebben dezelfde SUI en TNT firmware, maar verschillende accu firmware versies. Die van jou is BAT 0.9.0 983-S en die van Zebbernaut is BAT 45 983-H.

Zou zomaar kunnen dat Zebbernauts foutmelding hier wat mee te maken heeft, maar dat mogen de dealer en Stromer uitvogelen. Dat zou ook op afstand moeten kunnen dus hoef je niet (weeral) voor langs de dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Thx Sylvia,

Dealer is niet open op maandag dus mijn verhaal maar bij info@stromerbike gedaan en na een paar minuten al respons :cool2:

Clipboard02.jpg
Clipboard02.jpg (77.57 KiB) 2328 keer bekeken

Beetje later stond de update te wachten op de fiets met een nummerverhoging van 45 naar 49 dus hij is geupdate

IMG_6307.JPG
IMG_6307.JPG (1.97 MiB) 2310 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22816
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zebbernaut schreef: 09 apr 2018, 09:32 Dealer is niet open op maandag dus mijn verhaal maar bij info@stromerbike gedaan en na een paar minuten al respons :cool2:
Mooizo! Stromer is inderdaad altijd lekker snel met het oplossen van dit soort issues. Gelukkig dat het niet weer iets engs was :bf:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ik ga later vandaag een ritje maken voor mezelf een zomerhelm aan te schaffen dus ik hoop dat die rit probleemloos verloopt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Paar dagen geleden bij dealer geweest en eens de nummer gevraagd van de vertegenwoordiger, dit nummer heb ik natuurlijk niet meegekregen vermits die mens waarschijnlijk niet blij zou zijn dat er een misnoegde eindgebruiker hem op belt ipv de dealer. Dealer ging in mijn plaats eens bellen.

Dan maar eens een mailtje gestuurd naar stromer waar ik nog steeds geen antwoord heb op gekregen, dit is nochtans een email adres dat ik al meermaals gebruikt heb en waar ze altijd al geantwoord hebben.

Ik vermoed dat ik nooit een antwoord ga krijgen maar ik vind het wel triest zo, ik ben helemaal niet onbeschoft in de mail volgens mij dus ik zou op zen minst een antwoord verwachten na al deze ellende.
Hey Stromer,

Back in november i bought a new Stromer ST2, after long talks and eventually selling our second car and saving up i was able to buy the brand i fell in love with test driving the ST1X and even decided to upgrade to the ST2 line with a 1x11 drivetrain (the Stromer ST2 LTD it was called VIN number RF2ST2xxxxxxxxxxx).

Right from the start i was having problems but thought it was probably just start up issues so i just went to the dealer every time and let it be fixed under the bike's warranty.

Well.... it never stopped and now i'm riding a bike wich i don't trust anymore

The List:

- Bike would not shut down after first ride home from dealer, went back and an update fixed this
- Cracks in bottom bracket, it was faulty so it got replaced
- Cracks in fork bearrings so they got replaced (they were all rusted up after just a few 100km's)
- Water in my front fork and my dealer had no idea how it got there, it had a serious smell to it so it probably was there from buying the bike
- Seatpost clamp was an older ST1 model so my seat kept dropping down, had to be replaced by a ST2 clamp
- Brake clamps carbon covers were cracked from the start
- Motor started vibrating, the whole motor cable was replaced
- Back racktime is rated 10kg (somehow an ST1 rack was installed on my ST2)
- Waterproblems on the inside of my daytime running lights, it got replaced but the current one does not seem to fit the cutout in the bike very well
- Bottom coverplates (where the MCU resides) do not close properly seems my ST2 has fatter electrical cables so there is that but the gaps between frame and covers are still there.
- Temp sensor of the back wheel suddenly started giving me temperatures of 150°C and up, whole back wheel got replaced by a new one (for some reason my ST2 was fitted with an older type motor, the stromer paint was also coming loose on that one)
- I now have a dt swiss front rim and an alex rims back rim because of the bad motor and yes there is a difference that you can see.
- My brake sensor cables both broke because the wires were guided wrong and in corners so the electric cables broke internally, my dealer replaced them and tried his best to make it look clean again but this is not looking that well but at least it works.
- My front fender is crooked and been this way all along
- Got a bunch off battery errors thrown at me and the biked stopped working all togheter, some software update supposedly fixed this.
- My rear light turns off with the front, my buddy's ST2 only turns off the front light with the button wich seems better, mine switches both rear and front
- Because the bike has been disassembled so many times my battery compartment does not close off 100% anymore so there is a little gap noticeable and dust and water can get in now. At the moment i have some cable straps to make it close well.

All and all in the less then 6 months i owned my ST2 it was @ the dealer for at least a month.

I have no idea if this is what you call okay but i'm pretty fed up with all this problems, i'm left with a bitter taste in my mouth and a bike i cannot trust to take me places anymore. My bike shop is not to blame here they tried their best to help me everytime but a lot off these problems (if not all) just were there from the start.

To me it seems someone put togheter my st2 with parts that were leftover from older models (even ST1 because my racktime is 10kg load). I paid the full price for it and that gamble of putting a bunch off leftover parts togheter did not work so i drew the short straw.

I just want the bike i paid for not this, i waited untill now after that whole list off problems and repairs thinking it would be fine in the end but the problems keep coming.


Is there anything we can do here?

Greetings,
Zebbernaut
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Ha Zebbernaut ik word er helemaal droevig van, jij moet gewoon een nieuwe fiets hebben! Ik hoop dat Stromer heel snel gaat antwoorden en concreet actie onderneemt. Sterkte! Groet, Roos
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Lomito

Het zou mooi zijn als Stromer met een goede oplossing zou komen maar hoeft dit niet! Je hebt namelijk geen zakelijke overeenkomst met Stromer maar met de dealer. Je hoeft dan ook geen antwoord van Stromer te verwachten.

Wanneer het product niet aan de verwachtingen voldoet, ook na talloze aanpassingen, dien je de dealer schriftelijk in gebreke te stellen. De dealer krijgt dan nog 1 laatste kans om de gebreken binnen een periode van zeg 3 weken te repareren en als hij daar niet in slaagt of daar niet aan wil meewerken dan kun jij de overeenkomst eenzijdig ontbinden en je geld terug eisen, eventueel via de rechter.

De dealer moet het vervolgens met Stromer uitzoeken want ook zij hebben een zakelijke overeenkomst maar daar heb je als eindgebruiker weer niets mee te maken.

Ik begrijp dat jouw dealer alles gedaan heeft om je een rijdende Stromer te bezorgen en dat je daarom zeer content bent met je dealer. Begrijpelijk dat je je dealer niet wilt afvallen maar wettelijk gezien heb je alleen met hem een overeenkomst en zul je ook bij hem moeten zijn om deze zaak af te ronden. Niet bij Stromer.
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

beste Zebbernaut,

Ik begrijp alle frustratie en ook jou reactie naar Stromer.
Echter:
Jij hebt juridisch een overeenkomst met de dealer.
De dealer heeft wederom een overeenkomst met Stromer.
Je hebt dus zelf geen overeenkomst met Stromer.
Bedenk je ook dat Stromer geen zicht op de sleutelvaardigheden van de dealer heeft ;-).

Dit betekend dat jou aanspreekpunt de dealer is en je ook met hem eea. overeen moet komen. Deze zal jou probleem moeten oplossen (in principe volgens de koopovereenkomst en garantie). Hoe de dealer eea. verder afhandelt met Stromer is voor jou niet belangrijk.

Dus ga in goed gesprek met de dealer.
Ik kan me daarbij voorstellen dat je op zijn minst eist dat de fiets in de staat gebracht wordt zoals gekocht (accu luik aansluitend, dezelfde velgen etc etc.). Doe dit eventueel, uh bij voorkeur ook schriftelijk.
Is dat niet mogelijk zul je de dealer in gebreke moeten stellen en van daaruit eventueel met rechtsbijstand ( :x hoop dat het niet zover komt) moeten bekijken of je een andere fiets en of teruggave kunt afdwingen.

Sterkte in ieder geval.
Stromeren moet leuk zijn ...
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Lomito .... kan sneller typen :mrgreen: :bj
Plaats reactie