Wat zouden jullie er mee doen

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

DT Swiss hoort gewoon bij de absolute top qua fietsvelgen, ik ben niet zeker dat alex rims van 't zelfde niveau is.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Stromeur schreef: 30 mar 2018, 23:31
Zebbernaut schreef: 30 mar 2018, 17:17 Van die alexrims ben ik eerlijk gezegd niet te spreken, DT Swissen zijn volgens mij de creme de la creme van die laatste had ik nog nooit gehoord. Kan Stromer dit zo maar maken?
Wanneer een defect onderdeel wordt vervangen, dan heb je recht op hetzelfde onderdeel, een kwalitatief gelijkwaardig onderdeel, of een beter onderdeel (dat laatste op kosten van de fabrikant of, in overleg met jou, eventueel tegen bijbetaling). Er mag onder garantie niet zomaar een downgrade worden uitgevoerd.

Ik heb geen mega-verstand van velgen, dus hopelijk kan iemand hier nog wat zinnigers over zeggen, maar ik weet wel dat Alex Rims een hele grote speler is op de velgenmarkt. Ik weet niet of dit een downgrade is. DT Swiss staat inderdaad wel hoog aangeschreven. Ik zou het gewoon eens op de man af navragen bij je dealer, wat het verschil tussen die twee velgen is. (Zeker weten dat je dealer ook de inkoopprijzen van deze wielen kan zien, dus ze weten ook welke duurder is.)
Heb er ook niet veel verstand van maar ik heb er even wat over opgezocht en Alex Rims is idd geen kleine speler en word vaak samen met DT Swiss genoemd en prijzen zitten in zelfde range dus voor mij is het ok, op het zicht kan je het trouwens niet direct waarnemen maar dat zijn zo van die dingen waar ik op afknap omdat ik dat dan wel blijf zien (i'm broken that way :lol: ).

Als je er naartoe wandelt ga je het niet zien je oog moet er echt op vallen, maar als het mij stoort ga ik toch eens vragen of ik geen dito voorwiel kan krijgen want ik wil geen rijdend circus zijn. ;p

Stel je voor dat je hiervoor de volle 1200 euro had mogen neertellen (want zoveel kostte dat wiel en dat is zonder werkuren) dan was ik wel kwaad geweest dat het niet 1/1 hetzelfde was. Ik heb trouwens bij het bestellen mee gekeken op de stromer portal, dealer krijgt dan na het invoeren van het vin nummer toegang tot een soort van "garantie webshop" en kan dan na het selecteren van het model gewoon stukken bestellen en voor de ST2 waren er gewoon 2 opties voor wielen, 1 met zilveren spaakjes en 1 met zwarte, dealer heeft hier geen inspraak in welke velg het is, dit is 100% stromer.

En ja ik ben mss een beetje kritisch maar dat lijkt me logisch na mijn gedoe de laatste 4 maanden, als ik nu een tijdje zorgeloos verder kan ebt dat wel weer weg :mrgreen:
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Na een kleine 150km doet hij het nog helemaal met de nieuwe stukken, geen errors of rare ondersteuning en ik heb er al mee in de gietende regen ook.

Momenteel is hij dus stabiel en heb ik er een goed oog in, fingers crossed want als hij zo blijft is het voor mij prima.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik zou zeggen houden zo.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

:bu: Tzal ni waar zijn weer iets nieuws :bu:, na amper 120km gefiets daarnet op de dijk in het zonnetje alle ondersteuning weg, batterij er moeten uithalen en weer insteken en verder kunnen rijden.
IMG_6303.JPG
IMG_6303.JPG (2.32 MiB) 2443 keer bekeken
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik heb deze melding één keer eerder voorbij zien komen, en toen is dit door Stromer opgelost door de nieuwste accu firmware erop te zetten. Aangezien je Stromer compleet uit elkaar is geweest én aangezien je net drie dagen geleden een TNT firmware update binnen hebt gekregen, kan het zomaar zijn dat het daar wat mee te maken heeft.

Ik denk echt dat Stromer of je dealer dit vrij eenvoudig opgelost krijgt, maar ik ben wel benieuwd naar wat ze ervan zeggen.

Welke firmware versies (SUI / TNT / BAT) heb je nu op je bike?

Edit wacht, dat zie ik al op de foto van je andere topic: FW 3.4.1.4.5413 / TNT 3.5 / BAT 45. Maar ik zie ook dat Stromer op de website niks heeft gezegd over die laatste TNT update van jou, en welke BAT firmware daarbij hoort weet ik dus helaas ook niet. Ik ben benieuwd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
$h3ph3rd
Pro
Pro
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:37
Locatie: Eppegem (Zemst)

Oei, heb ook die update gekregen. Wel nog geen probleem ondervonden. Hopelijk blijft het zo. Ga dit wel close opvolgen...
:duel: ...on a steel horse i ride.... :duel:
ST2 983WH sinds 29 maart 2018
Gebruikersavatar
$h3ph3rd
Pro
Pro
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:37
Locatie: Eppegem (Zemst)

IMG_1056.jpg
IMG_1056.jpg (657.82 KiB) 2386 keer bekeken
:duel: ...on a steel horse i ride.... :duel:
ST2 983WH sinds 29 maart 2018
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Jij hebt en ST2 2018 toch? Kan goed zijn dat het dan weer allemaal anders werkt, ook omdat je een andere OMNI hebt, met eigen firmware versies.

Maar het is sowieso handig om te onthouden om bij wegvallende ondersteuning altijd even te proberen of kalibreren helpt, of de accu uitnemen terwijl de Stromer aan staat, 10min wachten, accu terugplaatsen en Stromer weer aanzetten. Dat laatste heeft mij in ieder geval de enige twee keer dan ik op een kilometer of 20 van mijn huis stil kwam te staan weer op gang geholpen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
$h3ph3rd
Pro
Pro
Berichten: 72
Lid geworden op: 18 mar 2018, 07:37
Locatie: Eppegem (Zemst)

Nee, een 2017
:duel: ...on a steel horse i ride.... :duel:
ST2 983WH sinds 29 maart 2018
Plaats reactie