Wat zouden jullie er mee doen

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Zonet heel lang telefoontje gehad van de dealer hij is met Stromer in contact geweest en hoewel ze normaal wat eromheen oplossingen zoeken gaan ze onmiddelijk een heel nieuw wiel met motor opsturen hij heeft het nog niet meegemaakt meestal moet hij 1001 andere dingen doen voor ze dat opsturen.

Fiets ligt helemaal uit elkaar voor de remkabeltjes beter te geleiden en onder de omni was de boel weer vochtig "uw fiets lijkt wel een vergiet ik snap er niets van".

Goed tot noch toe nog geen vochtproblemen gehad gelukkig maar dit stemt mij weer niet gerust, fiets gaat daar nog enkele dagen blijven tot wiel binnen is en dealer tevreden is over de reparatie en hij dus helemaal in orde staat. Hij had gevraagd of hij mijn fiets in tussentijd weer kon meegeven tot alles binnen was maar Stromer beweerde als er dan iets extra misging dit op mijn kosten ging zijn omdat ik met een fiets met defecten verder zou gereden hebben.... Heb hem ook gezegd dat als dit hierna zich verder zet we stromer toch gaan vragen om een andere fiets of dat ze hem naar zwitserland sturen met een andere stromer als vervangfiets.

Ik ben heel tevreden over de communicatie met mijn dealer en ik heb wederom een vervangfiets mee waarmee ik me kan behelpen.

Ik hoop zoals Lomito aanhaalt dat als het hierna niet stopt ze me iets anders gaan geven want het mag echt stoppen nu, ik denk dat ik niet onredelijk ben als ik om een werkende fiets vraag als ik na zo een bedrag te hebben mogen ophoesten nog geen dag zonder problemen heb kunnen rijden (soms kleine, soms grotere).
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Je bent niet onredelijk
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Zebbernaut schreef: 20 mar 2018, 19:15 ... hij heeft het nog niet meegemaakt meestal moet hij 1001 andere dingen doen voor ze dat opsturen...
Kleine moeite, graag gedaan! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22990
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 20 mar 2018, 19:05
Stromeur schreef: 20 mar 2018, 18:43Hear Hear.
Jij leest alleen over dat paard... ;p
Dit is toch het Penny forum? :bo:
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22990
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zebbernaut schreef: 20 mar 2018, 19:15 Zonet heel lang telefoontje gehad van de dealer hij is met Stromer in contact geweest en hoewel ze normaal wat eromheen oplossingen zoeken gaan ze onmiddelijk een heel nieuw wiel met motor opsturen hij heeft het nog niet meegemaakt meestal moet hij 1001 andere dingen doen voor ze dat opsturen.
Mooizo.
Zebbernaut schreef: 20 mar 2018, 19:15 Fiets ligt helemaal uit elkaar voor de remkabeltjes beter te geleiden en onder de omni was de boel weer vochtig "uw fiets lijkt wel een vergiet ik snap er niets van".
Nouwww, je hebt wél vochtproblemen met je Stromer, alleen niet die problemen die de rest hier heeft. Maar water in je vork, balhoofdlagers verroest en vocht in de dagrijdverlichting en je OMNI vind ik ook niet fraai. Je bent er niet mee stil komen te staan, maar het hoort niet.
Zebbernaut schreef: 20 mar 2018, 19:15 Hij had gevraagd of hij mijn fiets in tussentijd weer kon meegeven tot alles binnen was maar Stromer beweerde als er dan iets extra misging dit op mijn kosten ging zijn omdat ik met een fiets met defecten verder zou gereden hebben....
Ik snap de waarschuwing van Stromer (niet mee doorrijden als er wat stuk is), maar de toon en de pressie richting jou daar gaan mijn nekharen wel een beetje van overeind staan. Stromer heeft geloof ik nog altijd niet door hoe blij ze mogen zijn dat jij de klant bent, omdat je nog altijd meer dan redelijk en geduldig bent.

Stromer mag weleens op de FB pagina voor Belgische Stromer rijders gaan kijken hoe het ook kan, qua klanten die alleen nog maar kunnen vloeken en tieren na één probleem waarvan de oorzaak ook niet eens altijd bij de fabricage ligt. En als je een jurist zou inschakelen zou Stromer de borst ook nat mogen maken. Heel jammer dat dit "gevoel" er nog niet helemaal is in de communicatie vanuit Stromer.
Zebbernaut schreef: 20 mar 2018, 19:15 Ik ben heel tevreden over de communicatie met mijn dealer en ik heb wederom een vervangfiets mee waarmee ik me kan behelpen.
Chapeau voor je dealer inderdaad. Keurig hoe ze hiermee omgaan en daarmee Stromer ook uit de wind houden.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22990
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 20 mar 2018, 19:10 Alle electrionica (elektrische zetels, automatische airco, zetelverwarming, elektrisch kofferdeksel, adaptieve vering, hifi-installatie, navigatie, 4G verbinding....) hebben over dat volledige bereik nooit gefaald. Dat is het soort referentie voor stromer....
Ik beschouw een Stromer, en elke speed pedelec, meer als fiets/e-bike-plus dan als auto. Een auto en een speed pedelec zijn technisch totaal niet te vergelijken. Ja: we gaan ermee naar ons werk en ja: we rijden ermee in de regen, daar moeten ze tegen kunnen, maar verder gaat de analogie niet.

Maar als het gaat om de kwaliteit die wij als eindgebruikers mogen verwachten van een product in de hoge Stromer-prijsklasse, daarin ben ik volledig met je akkoord. Stromer is het neusje van de zalm onder de speed pedelecs en dan mogen we er best wat van verwachten.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Ik verwacht geen storingsvrije fiets, wel goede aftersales, je betaalt immers een premium prijs en daarvoor mag je een premium behandeling als klant verwachten: snelle en correcte afhandeling van klachten en bij opeenvolgende klachten een finale oplossing waarmee het merk laat zien dat zij het vertrouwen van de klant waard is.

Ik vind dat een Stromer-klant moet kunnen aangeven wanneer een finale oplossing gewenst is. Daarop moet de dealer/Stromer nog één laatste kans krijgen om de klachten te verhelpen. Lukt dat niet dan moet de klant de gevraagde finale oplossing aangeboden krijgen: financiële compensatie, vervanging van de fiets of het upgraden naar een hoger of nieuwer model.
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Daarnet vanwege het zonnetje een toertje gaan doen met zoonlief in de fietskar en lang de fietsenmaker gepasseerd, men Stromer zijn ingewanden hingen er overal uit, hij ligt letterlijk elektrisch helemaal uit elkaar, blijkbaar zijn die kabeltjes voor de remmen heel leuk om te vervangen en moet je dus bijna alles uit elkaar gooien, ook voor de achterwielmotor temp sensor is er vanalles uit elkaar gehaald, fm heeft dus alles zichtbaar en blootliggen en buiten aan de omni vanboven was er niks vochtig (ook niet de gevreesde plaats onderaan de onderbuis). Hij gaat bij het terugplaatsen van de omni dan ook goed kijken dat het mini rubbertje dat hier afdichting bied goed aansluit.

Momenteel is hij bezig met de nieuwe remsensor kabels en om deze met nieuwe stromer "kabelkousen" mooi in het frame te brengen langs twee kanten (was origineel maar langs 1 kant en behoorlijk slecht uitgevoerd) omdat wegens de scherpe hoek die 1 kabel moest maken anders het probleem snel zou terug komen.

Ik heb er nog hoop in en als ik hem nu mag gaan afhalen staat hij letterlijk helemaal nieuw klaar met een nieuwe motor en kabeltjes en helemaal nagekeken op andere kablage problemen, nu hij toch helemaal uit elkaar ligt gaat mijn FM alles met de loupe bekijken.

Ik heb er maar geen foto's van gemaakt want het zag er gruwelijk uit :bj
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Veel succes met je reanimatie van je stromer Zebbernaut, en hopelijk scheur je snel weer over de weg, zonder problemen weliswaar :bf: .
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Ebiker schreef: 21 mar 2018, 18:49 Veel succes met je reanimatie van je stromer Zebbernaut, en hopelijk scheur je snel weer over de weg, zonder problemen weliswaar :bf: .
Ik ga er blindelings van uit dat het hierna gedaan is met de problemen :mrgreen: . Bedankt voor de goede moed, ik kom hier zeker nog op terug als ik hem volgende week ga halen en als ik er een tijdje op gereden heb :cool2:
Plaats reactie