Zaterdag is het zo ver

Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Aangezien het fietsleaseplan van het werk nu al in gaat en niet vanaf april kan ik hem eindelijk bestellen. We kunnen gaan tot 6500 euro en we krijgen ook 10% korting bij deelnemende dealers. Kan ik al mee verder.

En toch sta ik voor het grote onbekende. De Stromer staat garant voor eindeloos rijplezier maar ook bekend om regelmatig de dienst te weigeren. Dat blijft mij wel afschrikken. Ik rij al bijna 30 jaar met de auto en alleen mijn eerste auto dat een rijdend wrak was heb ik regelmatig langst de kant gestaan. Al de andere auto's die ik heb gehad nooit problemen gehad. Ik zou dus nooit een auto kopen waar ik van weet, ok als hij rijdt is hij de beste maar je zal wel regelmatig langst de kant staan. Maar een Stromer kopen we dan wel... Andere merken volg ik eigenlijk niet zo, hebben ook niet zo'n prachtig forum als dit.

Ik ben geen techneut maar als ik de fiets nu bv. alleen op droge dagen gebruik heb ik dan minder pech. Want ik heb hier ook al gelezen dat de fiets dienst weigert na een natte poetsbeurt. Dan geeft rijden in de gietende regen toch hetzelfde resultaat?

Zaterdag sta ik dus in de winkel hopend dat de levertijd zal meevallen.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Als je het forum wat doorleest zal je zien dat de ST2 beduidend minder problemen heeft en hoewel ik mijn deel al gehad heb heb ik er nooit mee stilgestaan aan de kant nu na 3000km sinds eind oktober, laatste twee weken ben ik zelfs dagelijks 60km aan het pendelen naar antwerpen zonder problemen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22986
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oregon schreef: 08 mar 2018, 19:40 Ik ben geen techneut maar als ik de fiets nu bv. alleen op droge dagen gebruik heb ik dan minder pech. Want ik heb hier ook al gelezen dat de fiets dienst weigert na een natte poetsbeurt. Dan geeft rijden in de gietende regen toch hetzelfde resultaat?
Zowel de ST2 als de ST1 X hebben hun nukken en kinderziektes gehad bij de lancering, maar de ST2 bestaat al sinds 2015 en daar zijn de kinderziektes nu echt wel uit. Ook bij de ST1 X gaat het al stukken beter dan een jaar geleden toen hij gelanceerd werd. Maar inderdaad: ik heb ook het gevoel dat je met een Stromer (en volgens mij ook andere merken speed pedelecs) een hoger risico loopt om met een storing langs de kant van de weg te staan dan met een auto. Echter, in het afgelopen jaar is het mij slechts één keer gebeurd, en de accu eruit halen en terugdoen zorgde ervoor dat ik probleemloos thuis ben gekomen.

Vocht is inderdaad een zwak punt bij de Stromer. Dat geldt zowel voor de ST1 X als de ST2, al zie je wel meer meldingen van de ST1 X voorbij komen, maar dat is vooral omdat er daar veel meer van zijn verkocht. In beide Stromers zit dezelfde controller en beide frames hebben dezelfde afdekplaat. Daarnaast worden er ook regelmatig controllers vervangen die defect zijn gegaan door een andere oorzaak dan vocht.

Wat sowieso al helpt is je Stromer nooit schoonmaken met een hoge drukspuit, maar met zacht stromend water en een licht vochtige doek plus sopje. Laat ook direct bij aflevering een spatlap monteren om de ergste blerf tegen te houden. Tot slot kun je je verzekeren tegen pech onderweg, zodat je niet met je handen in het haar stil komt te staan. En tot allerslotst: kies een dealer waar je je goed bij voelt en waar service hoog in het vaandel staat: snel herstel en leenStromer als het langer duurt. Ik heb ook weleens wat gehad met mijn ST1 X, maar mijn dealer heeft alles dermate snel opgelost dat ik me er nooit vervelend bij gevoeld heb.

Dat alles gezegd hebbende: realiseer je ook dat mensen die problemen hebben met hun Stromer zich eerder online melden dan mensen zonder problemen. Gelukkig valt het op het Stromer Forum nog redelijk mee, omdat we hier ook allerlei leuke foto's, video's, tips en kledingadvies etc. met elkaar delen, dus ook de Stromeraars zonder grote problemen zijn hier actief. (Maar het geweeklaag op Facebook bijvoorbeeld is echt niet representatief te noemen voor het aantal Stromers met problemen (zeker niet omdat daar ook nog de nodige gebruikersfouten tussen zitten, waar de gebruikers zelf niks van willen horen)).
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Sam
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 feb 2018, 05:59

Deze week mijn eerste rit door de regen gedaan. En hij gaat nog als een speer. Ze hebben bij mij wel een krimpkous ofzoiets over de printplaat geplaatst zodat er geen water aan kan.
Gebruikersavatar
fred
Pro
Pro
Japan
Berichten: 42
Lid geworden op: 22 dec 2017, 13:21
Locatie: brugge die schone

Stromeur schreef: 08 mar 2018, 21:22
Oregon schreef: 08 mar 2018, 19:40 Ik ben geen techneut maar als ik de fiets nu bv. alleen op droge dagen gebruik heb ik dan minder pech. Want ik heb hier ook al gelezen dat de fiets dienst weigert na een natte poetsbeurt. Dan geeft rijden in de gietende regen toch hetzelfde resultaat?
Zowel de ST2 als de ST1 X hebben hun nukken en kinderziektes gehad bij de lancering, maar de ST2 bestaat al sinds 2015 en daar zijn de kinderziektes nu echt wel uit. Ook bij de ST1 X gaat het al stukken beter dan een jaar geleden toen hij gelanceerd werd. Maar inderdaad: ik heb ook het gevoel dat je met een Stromer (en volgens mij ook andere merken speed pedelecs) een hoger risico loopt om met een storing langs de kant van de weg te staan dan met een auto. Echter, in het afgelopen jaar is het mij slechts één keer gebeurd, en de accu eruit halen en terugdoen zorgde ervoor dat ik probleemloos thuis ben gekomen.

Vocht is inderdaad een zwak punt bij de Stromer. Dat geldt zowel voor de ST1 X als de ST2, al zie je wel meer meldingen van de ST1 X voorbij komen, maar dat is vooral omdat er daar veel meer van zijn verkocht. In beide Stromers zit dezelfde controller en beide frames hebben dezelfde afdekplaat. Daarnaast worden er ook regelmatig controllers vervangen die defect zijn gegaan door een andere oorzaak dan vocht.

Wat sowieso al helpt is je Stromer nooit schoonmaken met een hoge drukspuit, maar met zacht stromend water en een licht vochtige doek plus sopje. Laat ook direct bij aflevering een spatlap monteren om de ergste blerf tegen te houden. Tot slot kun je je verzekeren tegen pech onderweg, zodat je niet met je handen in het haar stil komt te staan. En tot allerslotst: kies een dealer waar je je goed bij voelt en waar service hoog in het vaandel staat: snel herstel en leenStromer als het langer duurt. Ik heb ook weleens wat gehad met mijn ST1 X, maar mijn dealer heeft alles dermate snel opgelost dat ik me er nooit vervelend bij gevoeld heb.

Dat alles gezegd hebbende: realiseer je ook dat mensen die problemen hebben met hun Stromer zich eerder online melden dan mensen zonder problemen. Gelukkig valt het op het Stromer Forum nog redelijk mee, omdat we hier ook allerlei leuke foto's, video's, tips en kledingadvies etc. met elkaar delen, dus ook de Stromeraars zonder grote problemen zijn hier actief. (Maar het geweeklaag op Facebook bijvoorbeeld is echt niet representatief te noemen voor het aantal Stromers met problemen (zeker niet omdat daar ook nog de nodige gebruikersfouten tussen zitten, waar de gebruikers zelf niks van willen horen)).
ik ben blij dat dit forum een bestaan kent. al vele tips gelezen die bruikbaar waren op de werkvloer en rondritten, ik kan maar zeggen ; DIKKE MERCI !!! :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:
:hy: the sky is the limit , you only live once :d3: AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Oregon
Expert
Expert
Berichten: 155
Lid geworden op: 07 okt 2017, 22:56
Locatie: Belsele

Uiteindelijk ben ik er toch voor gegaan. Ik kan nu niet meer terug. Alle papieren zijn getekend. Ik heb geen Facebook maar ben via de Facebook van mijn dochter toch eens gaan kijken op de beruchte Stromer pagina. Ik vond het eigenlijk nog heel goed meevallen en heb toch ook veel tevreden gebruikers tegengekomen. Eens ik de fiets heb ga ik hem voorlopig alleen op droge dagen gebruiken. Misschien kom ik daar later nog op terug als ik merk dat de fiets droog houden niet helpt om storingen te ontlopen.
De fiets dan zelf. Ik dacht ik ga er wat spoed achterzetten en kies voor een st1 x. Dan kan ik hem volgende week al thuis bewonderen. Maar ik stapte de bekende winkel binnen in Berchem(Antwerpen) en tussen al dat Stromer geweld dat er staat zag ik meteen een fiets er boven alle andere stromers uitsteken. Een ST 2 LTD. Wat is die mooi!! Ik was direct verkocht. Wetende dat er volgende week 3 gewone ST2's binnen komen waar er nog altijd ene voor mij gereserveerd was. In de week van 7 mei komen er 8 LTD's binnen waarvan er met mij bij nu 3 verkocht zijn. Dit kon ik niet laten liggen, zelfs als de levertijd nog verplaatst word dan wacht ik wel.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22986
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Oregon schreef: 24 mar 2018, 14:32 Een ST 2 LTD. Wat is die mooi!! Ik was direct verkocht.
Dat snap ik! De ST2 Ltd is echt waanzinnig mooi. Gefeliciteerd! Ik ben stikjaloers.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Ik dacht dat die Stromer ST2 ltd al uitverkocht waren... Anders had ik die ook gekocht
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Tomasj schreef: 24 mar 2018, 19:30 Ik dacht dat die Stromer ST2 ltd al uitverkocht waren... Anders had ik die ook gekocht
Ik heb eind januari gehoord bij een officiële dealer en die zei dat ie was uitverkocht de st2 Ltd raw weliswaar uit 2018.
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22986
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Tomasj schreef: 24 mar 2018, 19:30 Ik dacht dat die Stromer ST2 ltd al uitverkocht waren... Anders had ik die ook gekocht
Uitverkocht bij Stromer verwacht ik, maar niet bij dealers die er een aantal op voorraad hebben besteld. De dealer van Oregon heeft er 8 besteld, waarvan er al 3 verkocht zijn, en nu nog eentje aan Oregon. En die andere vier zal de dealer ook in no time kwijt zijn.

Hetzelfde geldt trouwens voor andere 2018 modellen, die zijn bijna allemaal gewoon op voorraad bij mijn dealer in Amsterdam (grote speler), terwijl velen nu bij andere dealers wekenlang moeten wachten op de backorders. Het is maar net wanneer en hoeveel een Stromer dealer ge-preordered heeft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie