Problemen koplamp Stromer ST2S

RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Sinds vorig jaar trotse eigenaar van een stromer ST2S en die reed goed maar vorige week ging het display stuk geen probleem dealer heeft deze vervangen met een nieuwe 's morgens werkte alles ook volgens stromer dus fiets meegenomen naar huis 's avonds zet ik hem aan om verbinding t kunnen maken met de omniapp maar de koplamp werkte niet meer rap terug naar dealer maar deze vonden het probleem niet zijn er nog die dit probleem hebben voorgehad????
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Er is blijkbaar een verschil in software tussen de St2 en St2s.
Ook de verlichting is verschillend en ivm grootlicht de functie van de knop aan het stuur.
Ik kan me dus voorstellen dat je een display met St2 software hebt nu en dat deze de lamp niet aanstuurt.
Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar het probleem.

Zover ik weet is de functionaliteit als volgt:
St2: 6v lamp (1e generatie) en knop op stuur dient voor aan/uit zetten verlichting (daglicht, koplamp en achterlicht).
St2s: Verlichting gaat automatisch aan (daglicht, koplamp en achterlicht). Daarbij koplamp initieel in daglichtmodus en automatisch naar dimlicht. De knop op het stuur schakelt grootlicht aan/uit.

Als alleen de koplamp bij jou niet wordt aangestuurd, zal daglicht en achterlicht wel werken vermoed ik (tenzij het achterlicht via de koplamp gevoed wordt).
Fietske
Expert
Expert
Berichten: 123
Lid geworden op: 22 okt 2017, 21:53

Ik zou trouwens via de app Stromer rechtstreeks een bericht sturen. Zij kunnen op afstand diagnose uitvoeren en eventueel een update installeren. Dat kan de dealer dacht ik toch niet en moet dit ook via Stromer laten lopen.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22998
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Kijk op je OMNI display eens bij Menu - System - About. Hieronder zie je die van mijn ST2 S.

Welke firmware versie zie jij staan?
Staat er achter de BAT capaciteit een "-S"?
Zie je een firmware versie achter M99 staan? (Of staat er N/A? Ik meen me te herinneren dat ik dat op mijn ST1 X zag, die heeft geen Supernova M99 Pro koplamp.)

Stromer ST2 S firmware.png
Stromer ST2 S firmware.png (180.55 KiB) 4228 keer bekeken
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Brand jouw dagrijverlichting (niet die van de lamp maar die in het balhoofd) wel zodra je de fiets aanzet? Want als die niet brand zou ik eerst de instellingen van de verlichting in het servicemenu controleren.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Fietske schreef: 03 mar 2018, 21:17 Er is blijkbaar een verschil in software tussen de St2 en St2s.
Ook de verlichting is verschillend en ivm grootlicht de functie van de knop aan het stuur.
Ik kan me dus voorstellen dat je een display met St2 software hebt nu en dat deze de lamp niet aanstuurt.
Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar het probleem.

Zover ik weet is de functionaliteit als volgt:
St2: 6v lamp (1e generatie) en knop op stuur dient voor aan/uit zetten verlichting (daglicht, koplamp en achterlicht).
St2s: Verlichting gaat automatisch aan (daglicht, koplamp en achterlicht). Daarbij koplamp initieel in daglichtmodus en automatisch naar dimlicht. De knop op het stuur schakelt grootlicht aan/uit.

Als alleen de koplamp bij jou niet wordt aangestuurd, zal daglicht en achterlicht wel werken vermoed ik (tenzij het achterlicht via de koplamp gevoed wordt).
Hallo ,inderdaad het daglicht en achterlicht werken evenals het remlicht kan jammer genoeg pas de 16de de fiets binnendoen maar bedankt voor de info.
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Elsje schreef: 04 mar 2018, 11:07 Brand jouw dagrijverlichting (niet die van de lamp maar die in het balhoofd) wel zodra je de fiets aanzet? Want als die niet brand zou ik eerst de instellingen van de verlichting in het servicemenu controleren.
Deze brand wel enkel de koplamp niet
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Fietske schreef: 03 mar 2018, 21:21 Ik zou trouwens via de app Stromer rechtstreeks een bericht sturen. Zij kunnen op afstand diagnose uitvoeren en eventueel een update installeren. Dat kan de dealer dacht ik toch niet en moet dit ook via Stromer laten lopen.
Er was een controle gebeurd via stromer en alles werkte het was pas toen ik thuiskwam dat de lamp niet meer werkte.
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Elsje schreef: 04 mar 2018, 11:07 Brand jouw dagrijverlichting (niet die van de lamp maar die in het balhoofd) wel zodra je de fiets aanzet? Want als die niet brand zou ik eerst de instellingen van de verlichting in het servicemenu controleren.
Deze brand wel ze hadden die wel afgezet waarom weet ik niet maar bij de dealer hebben ze die terug aangezet.
RUDIBOUCKENOOGHE
Pro
Pro
Belgium
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 mar 2018, 20:25

Stromeur schreef: 03 mar 2018, 22:38 Kijk op je OMNI display eens bij Menu - System - About. Hieronder zie je die van mijn ST2 S.

Welke firmware versie zie jij staan?
Staat er achter de BAT capaciteit een "-S"?
Zie je een firmware versie achter M99 staan? (Of staat er N/A? Ik meen me te herinneren dat ik dat op mijn ST1 X zag, die heeft geen Supernova M99 Pro koplamp.)


Stromer ST2 S firmware.png
Er staat zelfst geen ST2S maar ST2 bij de batterij staat 983-H

Afbeelding
Bijlagen
IMG_20180304_183027.jpg
IMG_20180304_183027.jpg (5.04 MiB) 4147 keer bekeken
Plaats reactie