Voor een fiets met deze prijs verwacht je wel een wat hoogwaardigere afwerking van de bedrading.
Ik heb even een foto geplaatst.
Misschien kunnen jullie ook bij je ST2 kijken hoe de staat is.
Ik ga het even netjes afwerken om problemen in de toekomst te voorkomen.
Niet echt hoogwaardige afwerking Stromer bedrading
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Dit is schandalig, de ontbrekende isolatie recht achter de connectoren. Het lijkt trouwens wel alsof er te hard aan de kabels is getrokken of dat de isolatie is gesmolten?
Ik zou hierover een klacht bij je dealer neerleggen.
Ik heb 2x de controller van mijn ST1 X vervangen en de bekabeling zag er absoluut niet zo uit. Dat oogde juist allemaal prima.
Ik zou hierover een klacht bij je dealer neerleggen.
Ik heb 2x de controller van mijn ST1 X vervangen en de bekabeling zag er absoluut niet zo uit. Dat oogde juist allemaal prima.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik zou dat dus ook niet zelf herstellen, maar met mijn fiets terug gaan naar de dealer, laat hem dat maar oplossen.
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Precies hetzelfde hier. Tijdens de sneeuwperiode medio december ben ik met de fiets gestrand als gevolg van oxidatie van die connectoren. Mijn dealer heeft de controller vervangen en de connectoren geseald met krimpkousen sindsdien geen storingen meer. Verder heb ik begrepen dat de controller in de modellen 2018 hoger in de onderbuis worden geplaatst en beter geseald worden om herhaling te voorkomen.
Als ik mij niet vergis worden de fietsen in China gemaakt, ik heb jaren lang met Chinezen gewerkt om te weten "als je het niet ziet/weet het ook geen probleem is".
Dit lijkt mij een typisch voorbeeld ervan.
Overigens lijkt mij dit ook een probleem met de kwaliteitscontrole van Stromer zelf, zeker dus laten aankaarten. Ik kan mij inbeelden dat dit inderdaad niet de enige fiets is.
Dit lijkt mij een typisch voorbeeld ervan.
Overigens lijkt mij dit ook een probleem met de kwaliteitscontrole van Stromer zelf, zeker dus laten aankaarten. Ik kan mij inbeelden dat dit inderdaad niet de enige fiets is.
Made in china, azië, whatever... en dan zo'n afwerking. Je verwacht het niet hé
Als je je product naar de klote wil hebben moet je in China zijn... 0,0 vertrouwen in CE = Chinese Export
Ik heb ook al kwaliteits topmerken (condenspompen, airco's) zien degraderen omdat ze besloten hadden onderdelen goedkoper in China laten maken.
Het erge is dat Made in China goedkope rommel zou moeten zijn, geen high end product zoals we verwachten dat een Stromer zou zijn en waarvoor we dan ook betalen
Als je je product naar de klote wil hebben moet je in China zijn... 0,0 vertrouwen in CE = Chinese Export
Ik heb ook al kwaliteits topmerken (condenspompen, airco's) zien degraderen omdat ze besloten hadden onderdelen goedkoper in China laten maken.
Het erge is dat Made in China goedkope rommel zou moeten zijn, geen high end product zoals we verwachten dat een Stromer zou zijn en waarvoor we dan ook betalen
ST1 Step Through, 2017, zwart, 24000Km... and counting
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
De Stromer frames worden gemaakt in Taiwan. Waar de rest van de onderdelen vandaan komt weet ik niet. Maar het klopt, als je je productie in Aziatische landen wegzet, dan moet je er bovenop zitten met je kwaliteitscontrole. Je kunt zo'n fabriek nog geen maand zonder kwaliteitscontroles laten werken, want alle puntjes die je op dag 1 van de maand op de i zet, zijn binnen een week weer verdwenen.
Bovendien zul je alles bij binnenkomst in Europa nogmaals goed langs moeten lopen.
Ik verwijt die fabrieken in Azië helemaal niks, met al die arme drommels die er voor een habbekrats aan het werk zijn. Ik verwijt het de fabrikant/leverancier van het eindproduct als de QC niet in orde is, want die kiezen voor deze landen voor productie. Stromer dus.
Overigens valt nog te bezien of dit in de kabeltjesfabriek is gebeurd, of op een later moment. Want dat kabeltje oogt alsof er teveel kracht op is gezet en dat kan net zo goed tijdens het vervangen van een onderdeel door de dealer of tijdens assemblage zijn gebeurd.
Evengoed: dit mag zo niet en ik zou de klacht zeker bij de dealer en Stromer neerleggen. Dan kunnen die uitzoeken waar dit verkeerd is gegaan.
Bovendien zul je alles bij binnenkomst in Europa nogmaals goed langs moeten lopen.
Ik verwijt die fabrieken in Azië helemaal niks, met al die arme drommels die er voor een habbekrats aan het werk zijn. Ik verwijt het de fabrikant/leverancier van het eindproduct als de QC niet in orde is, want die kiezen voor deze landen voor productie. Stromer dus.
Overigens valt nog te bezien of dit in de kabeltjesfabriek is gebeurd, of op een later moment. Want dat kabeltje oogt alsof er teveel kracht op is gezet en dat kan net zo goed tijdens het vervangen van een onderdeel door de dealer of tijdens assemblage zijn gebeurd.
Evengoed: dit mag zo niet en ik zou de klacht zeker bij de dealer en Stromer neerleggen. Dan kunnen die uitzoeken waar dit verkeerd is gegaan.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Ik bedacht me vandaag dat de misschien ook in Leeuwarden kan zijn gebeurd.
De vorige eigenaar had in het begin problemen met de fiets volgens mij is er een nieuwe controller ingekomen.
Zal het eens navragen bij hem. Ik weet niet of deze connectoren standaard in de fiets zitten.
Maar ook een zogenaamde dealer weet ook wel dat je zo niet een fiets mag afleveren.
De vorige eigenaar had in het begin problemen met de fiets volgens mij is er een nieuwe controller ingekomen.
Zal het eens navragen bij hem. Ik weet niet of deze connectoren standaard in de fiets zitten.
Maar ook een zogenaamde dealer weet ook wel dat je zo niet een fiets mag afleveren.
één gek kan meer vragen stellen dan 1000 wijzen kunnen beantwoorden.
- Stromeur
- Admin | Forum Supporter
- Berichten: 23015
- Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
- Locatie: Friesland
- Merk SP: Stromer ST3 PINION SE
Precies, zo kan het inderdaad ook gebeurd zijn. En die dealer in Leeuwarden is inmiddels Stromer-dealer af. Of de verbinding van de kabel en de connector deugde af fabriek al niet, waardoor een defect is ontstaan waarna de controller is vervangen.
Als je de controller vervangt, dan moet je de kabels/connectoren die aan de onderzijde met de controller verbonden zijn en daar het frame in gaan een stukje langs een uitsparing in het frame naar buiten trekken/peuteren (en weer terug erin duwen nadat de nieuwe controller is geplaatst). Als daar iets is blijven steken en er is wat teveel kracht gebruikt, dan zou dit ook kunnen gebeuren.
Waarschijnlijk lastig om nu nog te achterhalen waar dit mis is gegaan, maar zodra het hier foto's gaat regenen van nieuwe Stromers met vergelijkbare afwerking dan gaan bij mij wel alle alarmbellen aan.
Ik zou er wel wat aan laten doen, volgens mij loop je hiermee een groot risico op problemen.
Als je de controller vervangt, dan moet je de kabels/connectoren die aan de onderzijde met de controller verbonden zijn en daar het frame in gaan een stukje langs een uitsparing in het frame naar buiten trekken/peuteren (en weer terug erin duwen nadat de nieuwe controller is geplaatst). Als daar iets is blijven steken en er is wat teveel kracht gebruikt, dan zou dit ook kunnen gebeuren.
Waarschijnlijk lastig om nu nog te achterhalen waar dit mis is gegaan, maar zodra het hier foto's gaat regenen van nieuwe Stromers met vergelijkbare afwerking dan gaan bij mij wel alle alarmbellen aan.
Ik zou er wel wat aan laten doen, volgens mij loop je hiermee een groot risico op problemen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023