Eerste ervaring ST2, met name accu

Plaats reactie
Gebruikersavatar
MartinP
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2017, 16:06

Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en nieuw op de ST2. Ik heb een apart model, het is een showroom model wat de brand bij Mango mobility heeft overleefd. Er waren er een paar te koop met blus- en rookschade met korting zonder garantie.....

Tot nu toe is de fiets prima, op een klein probleem met de linker remsensor die bleef hangen. Na vervanging geen problemen meer gehad (goede service Mango). Als de sensor vies is (corrosie door blusmiddel in dit geval) denkt de fiets dat de rem handle ingehouden wordt en stopt de motor. Als je niet remt en dat gebeurt, dan heb je geen motor support bij het fietsen.

Dus wat doe je als nieuwe gebruiker, je leest dit forum van voor naar achter en natuurlijk de handleiding.
Nadat ik wat gereden had uiteraard!
Ik had nog niet echt een idee van de capaciteit van de accu (de kleine) dus ik dacht ik ga eens meten,
41,7 km op een 100% lading, wisselend in 2e en 3e electrische versnelling. Dat is niet zo in de buurt van de 150 km specs.....

Dus nog eens door het forum, en daar kwam ik het batterij topic tegen. En dan met name het deel over de fysieke lading van de accu en de electronische meting van de lading van de accu. En de tegenspraak over wel of niet drie keer een volledige 100% naar 0% met daarna volledig opladen cyclus doen bij een nieuwe fiets.
Nou ja, nieuwe fiets, hij kwam uit de showroom met iets van 200 km op de teller. Daar rekent de handleiding dus niet op :o .

Ik heb nu voor de 2e keer naar 0% gereden, helaas de 2e keer een paar kilometer van huis, dat is zwaar fietsen zeg!
De fiets laadt momenteel op.
Ik ben gaan meten na diverse ladingen na diverse ritjes, telkens naar 100%. Met de eerste meting heb ik beginnend met 100% lading 41,7 km op 1 accu gereden, na de eerste keer naar 0% terug en een 100% lading heb ik 83,2 km op 1 accu lading gereden, voornamelijk in de 2e electrische versnelling.
Nog 2 keer dan heb ik een capaciteit van meer dan 160 km! Tenminste, als het zo linear door blijft gaan... :bp:

Wordt vervolgd...

Nog wat getalletjes voor de details, bovenste regel is de laatste in tijd. Ook nog een firmware update vanmorgen tijdens het fietsen. De accu stond al op 0% en het schermpje toonde dat ik de accu er niet uit mocht halen...... Update was succesful.

Het verschil tussen de 2e en 3e regel is wel apart, na een ritje met 15% in een niet-verwarmde schuur gezet, vanmorgen eruit gehaald, stilstaand van 15% naar 9%.
Daarentegen, na de eerste rit met 100% was er na 7,5 km maar 2% af. De fiets staat in een verwarmde garage op kantoor, toen ik hem weer pakte 's avonds stond er weer 100% op :ck:. Na dezelfde rit maar de andere kant op stond de accu op 91%.
Het zal wel geen exacte wetenschap zijn..... :geek:


Afbeelding
ST2, Blinker, Bodyfloat
mhoutman

MartinP schreef: 24 dec 2017, 09:37 Hoi,

Ik ben nieuw op dit forum en nieuw op de ST2. Ik heb een apart model, het is een showroom model wat de brand bij Mango mobility heeft overleefd. Er waren er een paar te koop met blus- en rookschade met korting zonder garantie.....
met korting zonder garantie :o
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoi Martin, welkom!
MartinP schreef: 24 dec 2017, 09:37 Er waren er een paar te koop met blus- en rookschade met korting zonder garantie.....
Pfoe, dan hoop ik dat de korting substantieel was. Ik had het persoonlijk niet aangedurfd zonder garantie, aangezien je nog weleens wat opstartproblemen kunt tegen komen. In ieder geval mooi dat het issue met de remsensor door de dealer keurig is opgelost.
MartinP schreef: 24 dec 2017, 09:37 Dat is niet zo in de buurt van de 150 km specs.....
De maximale actieradius die Stromer opgeeft is onder ideale omstandigheden en met minimale motorondersteuning. Deze actieradius zal in de praktijk vrijwel niet gehaald worden.
MartinP schreef: 24 dec 2017, 09:37 En de tegenspraak over wel of niet drie keer een volledige 100% naar 0% met daarna volledig opladen cyclus doen bij een nieuwe fiets.
Nou ja, nieuwe fiets, hij kwam uit de showroom met iets van 200 km op de teller. Daar rekent de handleiding dus niet op :o .
Ik denk dat ik er dan voor de zekerheid ook voor zou kiezen om de accu de eerste drie keer (bijna volledig) leeg te rijden en weer op te laden naar 100%.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
MartinP
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2017, 16:06

De maximale actieradius die Stromer opgeeft is onder ideale omstandigheden en met minimale motorondersteuning. Deze actieradius zal in de praktijk vrijwel niet gehaald worden.
Is daar wat meer over bekend? Zeg 10 km rijden met 100% accu op minimale instellingen in app en daarna weer 10 km op 100% met maximale instellingen in app? En dan zien wat het verschil is in gebruik?
ST2, Blinker, Bodyfloat
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Ik vind het van moed getuigen om je verhaal hier op te tekenen. Kritische reacties kun je het best naast je neerleggen omdat je vast een goede overweging hebt gemaakt voor aankoop.
Veel plezier en goede kilometers gewenst op je ST2. Heb je een fotootje?
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

MartinP schreef: 27 dec 2017, 08:54
De maximale actieradius die Stromer opgeeft is onder ideale omstandigheden en met minimale motorondersteuning. Deze actieradius zal in de praktijk vrijwel niet gehaald worden.
Is daar wat meer over bekend? Zeg 10 km rijden met 100% accu op minimale instellingen in app en daarna weer 10 km op 100% met maximale instellingen in app? En dan zien wat het verschil is in gebruik?
Ik weet niet waar Stromer de maximale actieradius op baseert, daar zeggen ze zelf ook niks over, behalve dan dat dit dus "onder ideale omstandigheden" is. Ik weet niet eens of Stromer daarmee de weg bedoelt, een theoretische berekening of een laboratorium-omgeving.

Je kunt het natuurlijk zelf altijd testen, zoals je hierboven omschrijft. Ik zou dan wel een grotere afstand dan 10km pakken, misschien zelfs wel de accu helemaal leeg rijden (liefst zonder al teveel wind). Eigenlijk zou je daarvoor een binnenbaan moeten hebben ofzo.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

Stromeur, dit is denk ik niet helemaal juist. Al weer enige tijd geleden schreef ArieHiSpeed in deze post dat hij onder ideale omstandigheden wel eens 250km zou moeten halen op 1 volle batterij, maar dat voor hem de theoretisch maximale afstand op 1 acculading ergens tussen de 200 en 230 km ligt. Zijn gemiddelde snelheid ligt tussen de 30-35 km/uur. Voor alle duidelijkheid: hij stromert dan nauwelijks, maar fietst wel!
Witte ST3 van maart 2019
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1711
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Iemand die een schadeproduct koopt is ws. niet de gemiddelde poster op dit forum waar de meesten vast een forse prijs betaalden om naast een prachtig produkt ook garantiezekerheid te hebben.
Risico op een kat in de zak is aanwezig maar mogelijk een beste koop. Dat moet je durven.
Hier staat een setje B&W's van de veilingverkoop van Hobo hifi.
Had een miskoop zonder garantie kunnen zijn. Maar na 3 jaar nog steeds prima kwaliteit geluid.
Vanwege het begrip heb ik bewondering voor topicstarter en wens hem prettige betrouwbare kilometers.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
MartinP
Rookie
Rookie
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2017, 16:06

Stromend schreef: 27 dec 2017, 12:02 Ik vind het van moed getuigen om je verhaal hier op te tekenen. Kritische reacties kun je het best naast je neerleggen omdat je vast een goede overweging hebt gemaakt voor aankoop.
Veel plezier en goede kilometers gewenst op je ST2. Heb je een fotootje?
Hij ziet er precies zo uit als andere ST2's :D
Afbeelding
ST2, Blinker, Bodyfloat
Plaats reactie