Motorproblemen

pieter delrue
Rookie
Rookie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2017, 08:55

Ik heb sinds augustus 2017 een stromer st2. Een heerlijke fiets om mee te rijden als hij niet stuk is.

1)na 500 km is de kabel van motor naar batterij geknapt. Uiteindelijk wordt dit vrij snel hersteld.
2)na 1700 km valt mijn motor volledig uit... Men dacht eerst aan de printplaat maar nu blijkt dat de volledige motor vervangen moet worden. Intussen is mijn fiets meer dan 4 weken bij de fietsenmaker.

Duurt het effectief zo lang om vervangstukken te krijgen voor een Strömer?
Weet er iemand contact gegevens van Strömer België?

Alvast bedankt
Pieter
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hoi Pieter, balen zeg! Zeker als het dan ook nog zo lang moet duren voordat je fiets hersteld is. Heeft je dealer je geen leenstromer aangeboden?

Voor zover ik weet worden onderdelen voor garantie-werkzaamheden dezelfde dag nog door Stromer verzonden als deze 's morgens door de dealer worden besteld. Het zou dus niet langer dan 1-3 werkdagen mogen duren voordat je dealer het onderdeel binnen heeft. Tenzij het onderdeel niet op voorraad is bij Stromer natuurlijk. Heeft je dealer verteld waarom dit zo lang duurt?

Mocht je eens bij Stromer zelf willen navragen: alle contactgegevens staan op de Stromer website. Je kunt ze bereiken via het algemene mail adres en telefonisch. Ze reageren meestal erg snel en er werken ook mensen die Nederlands spreken.

Succes!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Vier weken bij de fietsenmaker... :shock: dat is absurd lang! Nu hoeft dat geen probleem te zijn zolang je een kwalitatief gelijkwaardige leenfiets hebt en daarmee die periode kunt overbruggen maar de eigen fiets is toch wel aangenamer vanwege alle personalisaties. De motor moet binnen een week vervangen kunnen zijn...
st2gebruiker
Rookie
Rookie
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2017, 09:53

storingen zijn niet heel uitzonderlijk inderdaad bij de st2. in 3 maanden al 3x stil gestaan (de gebruikelijk problemen: motorkabel defect, aansluiter defect, kortsluiting remsensor). het is wachten op het volgende probleem. ik zou me opnieuw bedenken als ik er nu een aan wilde schaffen.
Gebruikersavatar
benoist1
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 71
Lid geworden op: 30 jul 2017, 08:01
Locatie: Elst (u)

Ik fiets nu een half jaar op een ST2 en heb een controller neuiw gehad en meer niet (Afgezien van een lekke band)
De controller was in een half uur geregeld

Dus geen klagen hier :bp:
ST2 Black
Lomito

Met alle problemen die we op dit forum lezen lijkt het wel alsof de Stromer-fietsen storingsgevoelig zijn maar dat zijn ze niet.

Afgelopen 10 maanden heb ik 8000 km weggefietst en slechts 2 storingen meegemaakt:
- tijdens een rit door het bos liep de cassette vast en heb ik me kunnen redden met de BOOST-functie, het bleek een losgetrilde moer, reparatie in 15 minuten gereed
- in de afgelopen sneeuwperiode viel de ondersteuning weg tijdens een ritje door de verse sneeuw en na een poging voor een harde reset wilde het accudeurslot niet meer draaien, ik heb me kunnen redden door de accudeur met een zakdoek gesloten te houden en met gedeeltelijke ondersteuning naar huis gefietst, het probleem is met de sneeuw voor de zon verdwenen.

In al die tijd heb ik het nog geen dag zonder mijn geliefde fietst moeten stellen, geen leenfiets nodig gehad, geen reparatiekosten...
Lomito

Gisteren heb ik mijn fiets bij de dealer gezet om de controller extra te beschermen met een strook EPDM, bij Reinout hebben ze dit gedaan met een stuk binnenband maar na het maken van de bankjes (met ingebouwde plantenbakken) was er nog een flink stuk EPDM over dat nog meer breedte geeft dan een binnenband. De fiets zou 's middags weer klaar zijn maar toen ik gistermiddag mijn schatje kwam ophalen stond die er nog net zo bij als ik hem achtergelaten had en wist een medewerker te vertellen dat de fiets waarschijnlijk nog niet gerepareerd is... Daarop heb ik de fiets weer meegenomen om 's avonds nog een heerlijke rit te maken.

Vanmiddag na mijn gebruikelijke sixpack-ritje toch nog maar even langs de dealer om te horen of de EPDM geplaatst was. Ik had al een kerstverhaal in gedachte van allemaal fietsen die een warm en droog plekje gevonden hadden en dat er voor mijn fiets geen plaats meer was in de werkplaats. Maar dat bleek niet nodig, de fiets heeft zijn extra bescherming tegen vocht en krijgt binnenkort ook een krimpkous om de onderste stekker. Laat de sneeuw nu maar komen en in alle sneeuwritten een welbehagen... :cool2:
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Hoe en waar is die strook dan geplaatst en belemmert dit de koeling van de controller dan niet?
Lomito

Ik heb begrepen dat de EPDM ONDER de controller ligt, dus als barrière tussen binnenkant onderkant onderbuis en controller. Warmte kan dan via de bovenkant weg.
satbird
Pro
Pro
Berichten: 62
Lid geworden op: 25 jul 2017, 09:30
Locatie: Lingewaard

Ben benieuwd hoe het is geplaatst, als er een foto beschikbaar is zou ik die graag willen zien.
+Stromer- ST2s my "Grey Venge". :cool2:
Plaats reactie