Pagina 15 van 20

Re: Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Geplaatst: 12 mei 2018, 20:48
door Sobat
En zo moeilijk kan het niet zijn... Er staat gewoon in de specificaties dat er een carbon voorvork gemonteerd is.

Re: Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Geplaatst: 13 mei 2018, 21:18
door Stromeur
Discussie over de lichtopbrengst en afstelling van de Supernova M99 MINI PURE-45 koplamp afgesplitst naar een eigen topic:

viewtopic.php?f=14&t=1174

Re: Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Geplaatst: 18 mei 2018, 23:22
door Stromeur
Nog even over dat remlicht dat nu op alle 2018 modellen zit: ik kom nooit Stromers tegen in mijn habitat en ik zie dus (duh) nooit hoe het er eigenlijk vanaf achter uitziet op mijn Es, die standaard het Supernova M99 Tail Light al heeft.

Ik heb vandaag een stukje achter Patrikius aangereden (ik op zijn ST2), want hij wilde graag testen hoe de geveerde voorvork op mijn ST2 S rijdt: dat remlicht functioneert heel erg netjes. Het is voor een automobilist misschien niet meteen duidelijk als rémlicht, omdat zij inmiddels het veel hoger geplaatste derde remlicht gewend zijn. Maar het M99 remlicht is wel dermate fel dat het flink opvalt. Dus of je als achterligger nu wel of niet snapt dat er geremd wordt: het dwingt je wel tot opletten.

Re: Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Geplaatst: 18 mei 2018, 23:27
door Tomasj
Het is inderdaad erg goed zichtbaar

Re: Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Geplaatst: 13 jun 2018, 21:54
door Tomasj
Een vraagje aan eenieder die een ST2 2018 heeft. Hoe zit het met de betrouwbaarheid van jullie fietsen? Ik heb nu iets meer dan 1500 km op de teller, en heb nog geen enkel probleem gehad (en op dit forum ook nog niets gelezen over problemen bij die enkele anderen die hun fiets hebben gekregen)
Ook voor de ST1X heb ik niet de indruk dat er daar in 2018 al veel problemen bij ijn opgetreden...

Re: Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Geplaatst: 14 jun 2018, 14:46
door Stromer Newbee
Ik heb ondertussen goeie 800km met de ST2-2018 en ook nog niets van problemen ondervonden tot nu toe. (zou maar erg zijn...)
Momenteel dus nog uiterst tevreden van m'n aankoop :cool2:

Mijn Stromer heeft wel nog geen druppel water gezien... en als ik de problemen met de Stromers 2017 hier lees dan probeer ik dat nog even zo te houden :mrgreen:

Re: Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Geplaatst: 14 jun 2018, 16:58
door FreddyH
Stromeur schreef: 18 mei 2018, 23:22 Ik heb vandaag een stukje achter Patrikius aangereden (ik op zijn ST2), want hij wilde graag testen hoe de geveerde voorvork op mijn ST2 S rijdt: dat remlicht functioneert heel erg netjes. Het is voor een automobilist misschien niet meteen duidelijk als rémlicht, omdat zij inmiddels het veel hoger geplaatste derde remlicht gewend zijn. Maar het M99 remlicht is wel dermate fel dat het flink opvalt. Dus of je als achterligger nu wel of niet snapt dat er geremd wordt: het dwingt je wel tot opletten.
Die auto die gisteren veel te dicht op mijn achterspatbord reed ging toch ineens wat verder wegrijden toen ik het remlicht een paar keren liet knipperen... Dus het valt op 2m afstand zeker op!
Het verschil in felheid van dat Supernova "gewoon" achterlicht tov remlicht is best fors.

Re: Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Geplaatst: 14 jun 2018, 21:44
door Stromeur
Helemaal mee eens, dat zag ik dus ook toen ik voor het eerst eens achter een Stromer met dat remlicht reed.

Re: Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Geplaatst: 15 jun 2018, 07:44
door Oregon
Stromer Newbee schreef: 14 jun 2018, 14:46 Ik heb ondertussen goeie 800km met de ST2-2018 en ook nog niets van problemen ondervonden tot nu toe. (zou maar erg zijn...)
Momenteel dus nog uiterst tevreden van m'n aankoop :cool2:

Mijn Stromer heeft wel nog geen druppel water gezien... en als ik de problemen met de Stromers 2017 hier lees dan probeer ik dat nog even zo te houden :mrgreen:
:ay

Re: Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Geplaatst: 15 jun 2018, 11:14
door tjeerd
Tomasj schreef: 13 jun 2018, 21:54 Een vraagje aan eenieder die een ST2 2018 heeft. Hoe zit het met de betrouwbaarheid van jullie fietsen? Ik heb nu iets meer dan 1500 km op de teller, en heb nog geen enkel probleem gehad (en op dit forum ook nog niets gelezen over problemen bij die enkele anderen die hun fiets hebben gekregen)
Ook voor de ST1X heb ik niet de indruk dat er daar in 2018 al veel problemen bij ijn opgetreden...
Ik heb sinds ongeveer de tweede helft van mei mijn ST2 2018 en heb er mee naar mijn werk gereden en half rondje Nederland mee gefietst als fietsvakantie (dus met twee volle Ortlieb-tassen) samen met mijn vriendin op haar ST1 met twee volle tassen en voor haar een extra ST1-accu. Begonnen in (Voorne Putten) Zuid-Holland, Noord-Holland, Friesland, Overijssel, Gelderland via de Veluwe en via Utrecht weer terug naar Zuid-Holland en ruim 700 km gefietst. De fiets heeft mij niet in de steek gelaten. Eén keer bleef de rem in recuperation mode staan nadat ik geremd had en de fiets stil had gezet om even op een bankje in de bossen te eten. Even rem weer indrukken en een meter vooruit bewegen en dat was opgelost.

Wel gemerkt dat ik tot de ~30 km. afstand nergens last van heb, maar alles daarboven merk ik dat ik last van mijn polsen begin te krijgen en ik heb het idee dat het stuur voor mij te laag staat en ik teveel voorover moet leunen met mijn bovenlichaam drukkend op mijn polsen. Er móet iets veranderen aan het stuur en ik was al voor onze fietsvakantie langs geweest bij mijn fietswinkel, maar die had niet zo een-twee-drie een (verstelbare) stuurpen in huis, waar ook nog eens de koplamp weer op past. Dus ik ben nu op zoek naar een oplossing om mijn stuur iets hoger te krijgen.

Wat betreft het zadel gaat ook dat minder lekker zitten en/of wat pijn doen als ik 40-50 km. achter de rug heb, dus ik ben ook aan het rondkijken of ik toch een ander zadel erop kan zetten waarmee het langer uit te houden is. Er zat een dag bij dat we wat rustiger deden en 100 km. fietsten (~22 km/u gefietst in de laagste stand) en dan was het echt nodig om wat pauzes in te lassen vanwege zadelpijn. Het standaard Stromer-zadel vind ik te hard zitten op grotere afstanden.