Stromer ST2 Modeljaar 2018 specs

Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Bij velodrome staat hij ondertussen ook gewoon op voorraad.
Maar 't is ondertussen weer iets minder lang wachten.
Er zou een boel extra functionaliteit op de omni staan (extra gegevens) heb je daar iets van gemerkt, nuttige dingen die vroeger ontbraken?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
mhoutman

Voor de goede orde: mijn ST2 MY 2018 is medio december 2017 besteld. Oude My 2016 ST2 toen reeds ingeleverd.

Levering zou media februari 2018 zijn maar eerst was er een leveringsprobleem van de accu, toen de display en nu weet zo ongeveer niemand het meer :?

Ik heb wel het gevoel dat de communicatie vanuit Stromer naar de dealer een tandje beter kan.

Ondertussen mis ik hier wel een beetje foto’s van het MY 2018 model. Gebruikservaring met de nieuwe OMNI zou ook fijn zijn net als de nieuwe remmen en aandrijflijn. Koplamp niet te vergeten… :cool2:
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Heb gisteren op een ST2 2018 gereden. Toch een behoorlijk verschil in vergelijking met mijn eigen ST2.

Met de 2018 versie kost stromeren werkelijk geen inspanning meer(je fietst niet, maar je zweeft in positieve zin). De souplesse is werkelijk ongelooflijk.

Enkele dingen die mij wel op vielen waren, dat er wederom de Big Bens op gemonteerd waren en de remkracht van de TRP remmen is veel minder dan de Magura’s.

Zijn er al meer forum leden die deze vergelijking hebben kunnen maken?
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Leuk om te lezen dat je de ST2 2018 hebt kunnen berijden. Ik mag nog drie weken wachten op mijn ST2 2018 en als ik dit lees maakt me dat nog nieuwsgieriger hoe hij rijdt. Ik heb in december 2017 nog op een ST2 proefgereden en daar heb ik nog indrukwekkende herinneringen aan. Zou het trouwens kunnen omdat je zelf een ST2 uit 2016 heb dat de batterij al iets minder aan het worden is en je daarom een groter verschil ervaart qua souplesse op de ST2 2018? Ik zeg dit, omdat ik zelf al jaren op een Koga Tesla e-fiets rijd en ik elk jaar merkte dat de ondersteuning op de hoogste stand minder werd omdat de accu minder werd. Per jaar ging de kracht die hij had in ondersteuning naar mijn idee wel met zeker ~5-10% achteruit. Na zes a zeven jaar was de accu echt wel op, hij ondersteunt wel, maar je merkt dat hij weinig 'power' meer heeft. Kan het zijn dat een ST2 met een al gebruikte accu ook minder 'power' eruit kan halen waardoor een nieuwe ST2 2018 soepeler lijkt?

En wat betreft de remmen ben ik nog de Magura-remmen gewend van mijn proefrit en die waren supergevoelig, ben ik totaal niet gewend met mijn eigen Koga-fiets, maar goed die is ook antiek ondertussen uit 2010 oid ;) Interessant dat je opmerkt dat de TRP-remmen minder remkracht hebben in jouw ervaring.
Laatst gewijzigd door tjeerd op 10 mar 2018, 22:52, 2 keer totaal gewijzigd.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Inderdaad erg leuk om te lezen. Reinout-St1x was ook al zo hoteldebotel van de nieuwe ST2. Maar die rijdt nu op een ST1 X en dan is het verschil sowieso al heel goed merkbaar. Maar als ik de eerste ervaringen zo lees, de gretigheid en souplesse, dan klinkt het bijna als mijn eerste ervaring met de ST2 S. Het is natuurlijk allemaal subjectief, maar ik krijg nu ook spontaan zin om die 2018 ST2 eens te testen. Zodra ik de kans heb grijp ik 'm.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Marco Verkerk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 312
Lid geworden op: 29 jul 2017, 21:25
Locatie: Arnhem
Merk SP: Stromer ST2

Hallo Tjeerd,

Aan de accu zal het niet liggen. Ik heb pas 2800 km gereden met mijn ST2 en dat is niets voor een Stromer.

De ST2 2018 schijnt te rijden als de huidige ST2S zegt mijn dealer. Ik heb echter nooit op een ST2S gereden, dus ik kan dit niet bevestigen. De enorme souplesse verschil werd ook door Lomito bevestigd. Ik denk dat het echt in de software zit, want de motor van de ST2 is volgens mij niet aangepast of heeft iemand andere informatie?
Stromer ST2 sinds okt. 2016 :D, Arnhem <-> Eerbeek, 814Wh, Spurcycle, BodyFloat, Ultegra 11-28 and last but not least een BBB spatlap
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Nee de motor van de ST2 is nog steeds dezelfde. En het kan natuurlijk best dat de ST2 2018 toch lekkerder rijdt. De ST2 S rijdt ook sneller dan de ST2, terwijl beide modellen dezelfde motor hebben. Het verschil zit in de software, daar kan Stromer volgens mij nog heel veel mee up- en downgraden aan beleving als ze dat willen.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Wanneer je de filmpjes van Friedrichshaven bekijkt, dan hoor je die vertegenwoordigster alles zeggen wat jullie nu lijken te ervaren met het nieuwe ST2 model (volledig nieuwe sturing, maar op 't einde van dat filmpje geeft ze ook min of meer toe dat een ST2s verkopen vanaf midden 2018 erg moeilijk gaat worden, vanwege de ST5)
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
tim
Pro
Pro
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 dec 2017, 11:52

Ik heb met een 2017 en 2018 model gereden, even maar, maar volgens mij rijden die t zelfde. Alles op max = paar keer trappen en er staat 47km/u op het display. Ik zou dat zelfs niet eens fietsen willen noemen. Maar dat is dus precies wat ik wilde 😜
Met en St1 was er een duidelijk verschil merkbaar. Met een Moustache met Bosch motor was er trouwens een gigantisch verschil.
Ik zal eens kijken welke firmware de nieuwe St2 heeft. Dealer zei wel dat er binnenkort een heel grote update zou komen.
Gebruikersavatar
tjeerd
Expert
Expert
Netherlands
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 dec 2017, 18:12
Locatie: Voorne-Putten (NL)
Merk SP: Stromer ST2 2018

Marco Verkerk schreef: 11 mar 2018, 00:25 Hallo Tjeerd,

Aan de accu zal het niet liggen. Ik heb pas 2800 km gereden met mijn ST2 en dat is niets voor een Stromer.

De ST2 2018 schijnt te rijden als de huidige ST2S zegt mijn dealer. Ik heb echter nooit op een ST2S gereden, dus ik kan dit niet bevestigen. De enorme souplesse verschil werd ook door Lomito bevestigd. Ik denk dat het echt in de software zit, want de motor van de ST2 is volgens mij niet aangepast of heeft iemand andere informatie?
Met 2800 km. valt de accu lijkt mij inderdaad uit te sluiten. Het kon zo maar zijn. En ik vermoed dat Stromer met wat software-instellingen het ook sneller/soepeler kan doen laten lijken. De klassieke ST2 valt volgens mij ook zodanig in te stellen dat je net wat meer of sterkere ondersteuning krijgt - weet de details niet, maar van wat ik heb gelezen - maar wel met als gevolg dat dit extra batterijcapaciteit kan vreten. Ben ook benieuwd hoe de ST2 2018 softwarematig standaard is ingesteld en of een identieke klassieke ST2 in dezelfde omstandigheden hetzelfde bereik nog heeft.
.....__o
.._ \<_
(_)/(_)
ST2 2018 🔋983 Wh :: 🏠-🏢 22 ㎞. :: ⏱ ~40 min :: Afbeelding
Plaats reactie