Winter topic

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Fastedde schreef: 12 dec 2017, 09:47
Stromeur schreef: 11 dec 2017, 19:50 Nee, ik vond 30km te ver onder deze omstandigheden -vanmorgen was het prima maar ik zag de terugrit niet zitten- en ik heb vandaag thuis gewerkt. En jij?
Ben sinds de heftige regen al met de auto..... (week of 5) :bu: Probeer in t weekend bij mooi weer km’s te maken, sta versteld van het doorzettingsvermogen van de mede stromeraars, ik voel me echt een :hy: -stromeraar
Ben al enkele jaren een all-season fietser (als kind deden we thuis ook alles met de fiets dus het is er met de paplepel in gegaan), vroeger had ik nog een auto maar die is uiteindelijk ook verkocht wegens amper gebruik, ik ging geen auto houden voor enkel als het eens slecht weer was dus is hij weg gegaan en als je voorzichtig bent lukt sneeuw ook met de fiets en als ik dan dat geknoei op de baan zie (1300km file in belgie gisteren) vind ik het niet eens zo erg :mrgreen:.

Regen is zoiezo voor mij geen punt om af te haken daar kan ik me perfect op kleden, sneeuw is lastig maar gelukkig zijn die dagen op twee handen te tellen hier in onze streken.
Guilliel
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 dec 2017, 19:25

Met welke banden rijden jullie?
MarcoRasser
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 sep 2017, 22:03
Locatie: Spijkenisse
Merk SP: stromer
Km-stand: ongoing

Ik gewoon de schwalbe big ben de standaard band
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Gisteren wezen fietsen door dit weer, wel maar een 25er maar daar komt verandering in. In Nederland waren alle fietspaden TOP, België daarentegen was abominabel. :bu: Nog ijs / sneeuw op de fietspaden, paar keer van men fiets afgestapt , of van armoede op een baan van 70 moeten rijden. Kortom verschrikkelijk. Nog iemand deze ervaring gehad, of ben ik de enige gek die met dit weer fietst. :D
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Zelfde ervaring hier hoor en ik fiets ALTIJD weer of wind, regen of sneeuw, was blij dat alles weg was op mijn route, goed kunnen doorknallen, gisteren 5km!! kunnen stappen wegens onfietsbaar jaagpad...
Ebiker
Expert
Expert
Berichten: 281
Lid geworden op: 17 nov 2017, 15:37
Locatie: Huijbergen

Dat is al een heel eind stappen, dat maakt de rit er inderdaad niet leuker op .
Zwarte st2 2018 - 983 wh - bodyfloat - ww: 28 km, scheldelaan - home

Levering: 09/05/2018 :cool2:
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Inderdaad zeg. 5km wandelen is niet zo erg, maar met 30kg aan Stromer plus bepakking aan de hand en over een onbegaanbaar pad... Wat zul je gebaald hebben.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
whiteSTx1
Rookie
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 nov 2017, 09:06

Bij mij zitten er de continental top contact winter 2 onder 55-559. De grip is zeker goed te noemen

Vandaag heb ik bij toeval vernomen van de FM dat er vanuit stromer een mailing eruit is gegaan dat deze banden er niet meer op gelegd mogen worden. Dit heeft te maken met de maat 55-559 er is namelijk 'officieel' plek voor 50-559 en bestaat de kans dat het frame (achtervork) kan beschadigen door deze te grote maat, toevallig iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22959
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Klopt. Stromer adviseert om de smalle variant van deze band te nemen omdat de haartjes/afgietsels van de brede band het frame kunnen beschadigen. Volgens mijn dealer kunnen die haartjes zelfs een sleuf in het frame slepen.

Er rijden meerdere mensen op dit forum rond op de brede Winter Conti, maar hun frames zijn gelukkig allemaal nog in orde. Zit het je niet lekker, knip dan die haartjes eraf.

Voor volledige info en discussie, zie het bandentopic:

viewtopic.php?f=8&t=92&start=170#p8401
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie