Mijn "speciale" ST2 LTD

Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Hey Forumbuddy's,

Na een dikke maand en 1000 leuke km's verder te zijn wou ik toch even vermelden dat je blijkbaar nog niet alle modellen gezien hebt van de ST2. Sylvia weet het ook wel ik heb namelijk geen "standaard" versie. Het enige wat me niet duidelijk was tot nu toe was hoe deze tot stand was gekomen en waar in de tijdlijn ik hem kon plaatsen.

Mijn ST2 heeft niet de standaard 2x10 drivechain maar de 1x11 die per 2018 standaard word op de ST2 lijn. Mijn vermoeden en dat van enkele forumleden ging uit dat het misschien een aanpassing van de dealer zijn kant zou geweest zijn en dat ze hem ST2 LTD hadden gedoopt.

Niets is echter minder waar, hij is dus zo van Stromer gekomen en ook aldaar kennen ze deze fiets als een ST2 LTD via het VIN nummer. Het hoe en waarom daar weet ik niet alles van natuurlijk, was het een tussenstap om de nieuwe overbrenging te testen of waren de andere onderdelen opgeraakt maar de frames nog niet ofzo :bj .

Hieronder mijn contact met Stromer hoofdkwartier
Dear Mr. Zebbernaut,

Thank you fort he photos.
Yes you have a modificated version of a ST2. Your bike was one oft he first ST2 bike with a 1x11 transmission.

================

Was this the version before or after the version with the 2x10 transmission because i searched al over the internet but my version seems to be very rare, i cannot find any pictures of anyone else with this version. When was it sold or is this a newer version of the ST2 when i search for the ST2 the only version i find named LTD is the new 2018 one and the solar impulse.

So basicly where in the ST2 timeline is my version situated and why was it discontinued?

================

Yes you won‘t find many informations about your st2 in the internet. Because it was a very rare edition after the 2x10 transmission. From the next year all new st2 will be like 1x11.
But at the moment you are one of the few with this transmission

Your ST2 is placed beatween ST2 MY17 2x11 and ST2 MY18 1x11.
Er zijn twee dingen die opvallen aan mijn ST2, dat is de drivechain, ik heb een ST2S voorblad (single), en achteraan een 11 Speed casette, alles is volledig keurig afgewerkt in dezelfde groep namelijk XT, zowel mijn enkele shifter vooraan rechts is XT alsook mijn derailleur achteraan. Ik heb gisteren heel wat ST2-en bekeken bij de ST5 voorstelling en het viel me op dat mijn fiets van heel de drivechain niks gemeenschappelijk heeft. Wat me trouwens ook opviel is dat een standaard ST2 een voor derailleur heeft van de Shimano 105 groep, achteraan een XT en dan zijn de shifters weer SLX. Maar zelfs de XT derailleur achteraan is anders, mijn XT heeft hier nog een clutch opzitten en die merkte ik bij de uitgestalde ST2 modellen niet op.

Ook naar looks is het vooraan minder druk door het ontbreken van de tweede shifter, ook komen de kabels hierdoor maar langs 1 kant het frame binnen zoals bij de ST1X en de ST2S.

Ik mis niks tov de standaard versie denk ik, naar wat ik hier lees hangt het binnenblad er vaak voor piet snot bij en om eerlijk te zijn ik gebruik zelfs mijn eerste 5 versnellingen niet (momenteel heel duidelijk te zien na het poetsen, die zijn namelijk niet vettig), alles loopt als een zonnetje en minder kans op drivechain prutsen en makkelijker te kuisen. Ook merk ik dat ik het kleinste tandje ook niet gebruik, ik rijd vlotjes boven de 45 op het voorlaatste.

Ook de ingewanden zijn niet standaard ST2, zo weet ik bijvoorbeeld dat mijn ST2 onder de afdekkappen dikkere kabels heeft en een ander soort ECU dat de dealer nog niet gezien had, ook dit was bij Stromer geweten (2018 controller :bn: ).

Moest je er nu ergens een te koop zien dan weet je dus dat het een echte erkende Stromer is en dat je je dus geen zorgen hoeft te maken over de herkomst van de Bike.

Peace out,
Zebbernaut
IMG_5127.JPG
IMG_5127.JPG (4.35 MiB) 3667 keer bekeken
IMG_5129.jpg
IMG_5129.jpg (2.33 MiB) 3667 keer bekeken
IMG_5182.JPG
IMG_5182.JPG (1.74 MiB) 3667 keer bekeken
IMG_5183.JPG
IMG_5183.JPG (2.22 MiB) 3667 keer bekeken
IMG_5184.JPG
IMG_5184.JPG (1.98 MiB) 3667 keer bekeken
Random
Expert
Expert
Berichten: 180
Lid geworden op: 17 sep 2017, 12:12

Toch wel een echte special edition, cool man :ay
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik vind het ontzettend leuk dat je dit uiteindelijk helemaal tot op de bodem hebt uitgezocht!

Het blijft een bijzonder verhaal, omdat jouw ST2 LTD geen officieel model is, maar met een enkel voorblad zouden de meeste ST2 rijders alleen maar blij zijn, en de rest is dus ook niet zomaar een samengeraapt gedoetje. Alles oogt oké, de prijs was ook netjes, je dealer heeft je goed op weg geholpen bij problemen (die niks met het LTD verhaal te maken hadden gelukkig), dus ik snap dat je blij bent met jouw zeldzame Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Lomito

Voor mij was dat één van de argumenten om een Es te kiezen, ik wilde absoluut een enkelvoudig voorblad en dus ook één shifter. Niet doorslaggevend maar het speelde wel mee. Doorslaggevend is de hoge mate van ondersteuning resulterend in een zeer levendig rijgedrag ofwel Freude am Fahren. :hy:
Gebruikersavatar
Zebbernaut
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 770
Lid geworden op: 04 okt 2017, 19:15
Locatie: Mechelen (België)
Merk SP: Stromer ST2
Km-stand: 20000

Hoeveel er van mijn versie rondrijden weet ik natuurlijk niet ik hou mijn ogen alvast open :mrgreen:
MarcoRasser
Pro
Pro
Netherlands
Berichten: 84
Lid geworden op: 20 sep 2017, 22:03
Locatie: Spijkenisse
Merk SP: stromer
Km-stand: ongoing

Mooie fiets, als ik deze had kunnen kiezen dan had ik dat zeker gedaan ik heb een standaard st2 en heb de st2s niet genomen omdat ik zwart veel mooier vind. Ik hoop dat de st5 meer kleurkeuzes heeft en er een zwarte tussen zit.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Vooralsnog is de ST5 er alleen in het grijs, met rode accenten (remklauwen en enkele dunne rode strepen op het frame). Voor 2018 verwacht ik niet dat daar nog verandering in komt. Ik vind de kleur wel mooi gelukt, ik vind het ook mooier dan de kleurstelling van mijn Es, waarvan ik de rode banen te breed vind. Maar ach, hij rijdt als een beest dus vooruit dan maar :d3:

Ik vind de matzwarte ST2 ook genadeloos stoer, qua kleur.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Ik zag de St5 gisteren in de stromer winkel in het westerpark in Amsterdam. Echt een gave kleur grijs! Super mooi!
Heb zelf een matzwarte St2, eigenlijk om er zo min mogelijk mee op te vallen! Ik heb daar geen spijt van, maar mooi is hij wel die St5
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
mhoutman

wat ik mij afvroeg is of dit tussenmodel wel de dagrijverlichting in het frame heeft of een zwart kapje ?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22995
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Dagrijdverlichting in het frame. Wat dat soort zaken, en de kwaliteit van de afmontage, betreft is het echt een ST2.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie