Na een dikke maand en 1000 leuke km's verder te zijn wou ik toch even vermelden dat je blijkbaar nog niet alle modellen gezien hebt van de ST2. Sylvia weet het ook wel ik heb namelijk geen "standaard" versie. Het enige wat me niet duidelijk was tot nu toe was hoe deze tot stand was gekomen en waar in de tijdlijn ik hem kon plaatsen.
Mijn ST2 heeft niet de standaard 2x10 drivechain maar de 1x11 die per 2018 standaard word op de ST2 lijn. Mijn vermoeden en dat van enkele forumleden ging uit dat het misschien een aanpassing van de dealer zijn kant zou geweest zijn en dat ze hem ST2 LTD hadden gedoopt.
Niets is echter minder waar, hij is dus zo van Stromer gekomen en ook aldaar kennen ze deze fiets als een ST2 LTD via het VIN nummer. Het hoe en waarom daar weet ik niet alles van natuurlijk, was het een tussenstap om de nieuwe overbrenging te testen of waren de andere onderdelen opgeraakt maar de frames nog niet ofzo .
Hieronder mijn contact met Stromer hoofdkwartier
Er zijn twee dingen die opvallen aan mijn ST2, dat is de drivechain, ik heb een ST2S voorblad (single), en achteraan een 11 Speed casette, alles is volledig keurig afgewerkt in dezelfde groep namelijk XT, zowel mijn enkele shifter vooraan rechts is XT alsook mijn derailleur achteraan. Ik heb gisteren heel wat ST2-en bekeken bij de ST5 voorstelling en het viel me op dat mijn fiets van heel de drivechain niks gemeenschappelijk heeft. Wat me trouwens ook opviel is dat een standaard ST2 een voor derailleur heeft van de Shimano 105 groep, achteraan een XT en dan zijn de shifters weer SLX. Maar zelfs de XT derailleur achteraan is anders, mijn XT heeft hier nog een clutch opzitten en die merkte ik bij de uitgestalde ST2 modellen niet op.Dear Mr. Zebbernaut,
Thank you fort he photos.
Yes you have a modificated version of a ST2. Your bike was one oft he first ST2 bike with a 1x11 transmission.
================
Was this the version before or after the version with the 2x10 transmission because i searched al over the internet but my version seems to be very rare, i cannot find any pictures of anyone else with this version. When was it sold or is this a newer version of the ST2 when i search for the ST2 the only version i find named LTD is the new 2018 one and the solar impulse.
So basicly where in the ST2 timeline is my version situated and why was it discontinued?
================
Yes you won‘t find many informations about your st2 in the internet. Because it was a very rare edition after the 2x10 transmission. From the next year all new st2 will be like 1x11.
But at the moment you are one of the few with this transmission
Your ST2 is placed beatween ST2 MY17 2x11 and ST2 MY18 1x11.
Ook naar looks is het vooraan minder druk door het ontbreken van de tweede shifter, ook komen de kabels hierdoor maar langs 1 kant het frame binnen zoals bij de ST1X en de ST2S.
Ik mis niks tov de standaard versie denk ik, naar wat ik hier lees hangt het binnenblad er vaak voor piet snot bij en om eerlijk te zijn ik gebruik zelfs mijn eerste 5 versnellingen niet (momenteel heel duidelijk te zien na het poetsen, die zijn namelijk niet vettig), alles loopt als een zonnetje en minder kans op drivechain prutsen en makkelijker te kuisen. Ook merk ik dat ik het kleinste tandje ook niet gebruik, ik rijd vlotjes boven de 45 op het voorlaatste.
Ook de ingewanden zijn niet standaard ST2, zo weet ik bijvoorbeeld dat mijn ST2 onder de afdekkappen dikkere kabels heeft en een ander soort ECU dat de dealer nog niet gezien had, ook dit was bij Stromer geweten (2018 controller ).
Moest je er nu ergens een te koop zien dan weet je dus dat het een echte erkende Stromer is en dat je je dus geen zorgen hoeft te maken over de herkomst van de Bike.
Peace out,
Zebbernaut