Verwijderen shifters en voorderailleur ST2?

rvaneijk
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 560
Lid geworden op: 10 sep 2017, 10:41
Locatie: Rotterdam

Tony Mb schreef: 25 nov 2017, 09:03 Waarom haal je dan die buitenkabel ook niet weg? Na enige tijd ga je die buitenkabel toch niet meer kunnen hergebruiken.
rvaneijk schreef: 25 nov 2017, 10:20 Stromer heeft de remkabel en sensorkabel samengebundeld. De sensorkabel zit gewikkeld samen met de buitenkabel naar het frame. Links en rechts zijn aparte kabels. De sensorkabel is me iets te kwetsbaar zonder ondersteuning van de buitenkabel. Ik ben nog niet zo ver om een gaatje te boren in het stuur en het frame, om de sensorkabel binnendoor te leiden. Dat voelt als een psychologische drempel omdat de fiets nog relatief nieuw is.
In navolging van de nieuwe ST2, overweeg ik om de versnellingskabel rechts (deze is voor de voorderailleur) volledig weg te halen. De overige kabels (linker-remsensor en E3 koplampvoeding) laten zich denk ik prima geleiden via de bestaande opening in de stuurpen, waar nu de linkerremkabel loopt. Mogelijk dat het gaatje iets opgeboord moet worden om alle drie de kabels doorheen te krijgen. Als iemand dit al aangedurfd heeft, dan hoor ik graag of er nog bijzonderheden zijn waar ik rekening mee moet houden.
Plaats reactie