ketting voelen lopen bij 16 km/h

Plaats reactie
Houtje-touwtje
Rookie
Rookie
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 aug 2017, 19:11
Locatie: Maassluis

Hallo, ik zal me eerst even voor stellen ... ik ben Jeroen 41 jaar en heb sinds september 2017 een st2 solar-impluse. Ik rij ongeveer 25 km per dag van Maassluis naar naaldwijk waar ik werk in als technische dienst en gebouwen beheer.
Maar voor ik ga werken breng ik de kinderen met de fiets naar school, hierbij merk ik, dat ik de ketting voel lopen, ik heb de fiets al 2 keer voor weggebracht bij mijn stromer-dealer. Die kan eigenlijk niets vinden......maar nu is mijn vraag hebben meerdere st2 gebruikers dit? Bij boven de 25km/h voel je het niet meer, alleen als ik geen kracht op de pedalen zet(en merk ik het meerst bij hele lage snelheden)

Hebben meer fietsen hier last van? Het lijkt op dat de ketting niet over één komt met de tandwielen(achter zit ik dan op het 4e tandwiel).
Er is al een nieuwe ketting op gezet door de fietsenmaker en diverse malen afgesteld. Helaas had ik ook al de eerste maand dat mijn gps signaal uit viel maar dit was opgelost door een nieuw display.

Qua fiets keuze ben ik dik tevreden :cool2: zat te twijfelen om klever x-speed te kopen.
St2 ltd solar impulse grijs
dvdk
Expert
Expert
Belgium
Berichten: 126
Lid geworden op: 02 aug 2017, 18:56
Locatie: België

Graag wil ik je helpen, volgende informatie nodig:

A/ Neem eens een foto van je ketting genomen van achter naar voor. Zorg ervoor dat de versnelling overeenkomt zoals je fietst samen met kinderen. Ik tracht een hiermee volgende te zien op deze foto:
1/ De afstelling van het achterste pat
2/ De kettinglijn
3/ De loop van de ketting op het achterste tandwiel
Op deze foto wens moet zichtbaar zijn:
1/ de stand van de ketting op de achterste tandwielen
2/ de stand van het achterpat
3/ de stand de ketting op je voorste tandwielen
4/ de loop van je ketting aan de bovenkant naar het tandwiel (4 de)
5/ de loop en de stand derailleurwielen