Nieuwe ST2 met vreemde storing

Michaelst2
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2017, 14:31

Ik heb sinds een week een nieuwe ST2. Lekkere fiets, maarrrrrr. Vanochtend voeld ik hem af en toe - tijdens het fietsen op cruise snelheid - dat hij inhielt. Daarna zag ik dat de snelheid 40,7 KM p/u bleef staan. Ook toen ik stilstond gaf hij 40,7 aan. Ik kon de fiets ook niet meer uitzetten. Uit eindelijk accu losgekoppeld en daarna probleem verholpen. Echter vanmiddag voeld ik de ST2 een twee keer even inhouden. Vreemd genoeg heeft de fiets maar 6 km geregistreed van de 43 feitelijke KM. Herkenbaar???
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Nee, niet herkenbaar. Geeft je omni app ook verkeerde afstand aan?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Het gevoel dat de motor inhoudt kan verschillende oorzaken hebben, variërend van verkeerd opstarten (met druk op de pedalen), te gevoelige instellingen (m.n. de trapsensor) of een probleem met de trap- of een remsensor etc.

Ik heb het zelf laatst wat gedoe gehad tijdens een tocht in flinke regen:

viewtopic.php?f=8&t=365

Motorstoring en ook bij mij was de OMMI in de war.
Echter, ik heb een ST1 X en ik kreeg een drive error in de display. Dat jouw ST 2 in een soort "freeze" stand komt (bij stilstand nog steeds een snelheid aangeven en niet uit te zetten): inderdaad raar.

Ik kwam wel een bericht tegen van een andere ST2 rijder wiens Stromer niet meer uit wilde, maar die ging vervolgens na een paar seconden weer aan:

viewtopic.php?f=14&t=310&p=5199#p5199

Mooi dat het verwijderen en terugplaatsen van de accu je probleem min of meer heeft opgelost. Dat is feitelijk de harde reset van je Stromer en zorgt er vaak voor dat je weer verder kunt.

Ik zou als ik jou was eerst maar even het standaard rijtje langs gaan: start je je Stromer correct op, dus zonder druk op de pedalen? Hoe hoog heb je de gevoeligheid van de trapsensor staan? Heb je de meest recente firmware op je ST2 (momenteel versie 3.4.1.4)?

Als dit het allemaal niet is, en je probleem komt terug, toch maar even langs de dealer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Michaelst2
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2017, 14:31

Omni geeft nu met grote vertraging gegevens door op mijn app. Hij gaf zelfs een motor temperatuur aan van 0. Nu weer 12.
Michaelst2
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2017, 14:31

oja mijn wireware is:
display 3.0.2.5 en.com module 3.5 .
Klinkt niet recent toch?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Firmware 3.X gold van 16 april 2016 tot januari 2017. Op de website van Stromer vind je een overzicht van de firmware updates die hierna zijn gekomen:

https://www.stromerbike.com/nl_NL/kunde ... eases.html

Geen idee of het updaten van de firmware je problemen oplost, maar het lijkt me zeker de moeite van het proberen waard. Je kunt een update aanvragen bij je dealer. Die kan deze door Stromer naar jouw ST2 laten pushen. Je hoeft je Stromer daar niet voor langs te brengen, kan allemaal op afstand als je dat wil.

Je kunt de update ook rechtstreeks bij Stromer aanvragen, maar ik las onlangs een bericht van een mede-forumlid dat Stromer hier niet meer zo happig op is. Dus ik zou beginnen bij je dealer, dat is immers ook je eerste aanspreekpunt.

Succes! Laat ons even weten of het geholpen heeft.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
philipbo
Expert
Expert
Berichten: 144
Lid geworden op: 23 jun 2017, 14:35

Ik vind het heel vreemd dat een nieuwe st2 met oude firmware geleverd is, dat kan toch niet waar zijn?
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Als-ie een tijdje op voorraad heeft gestaan en de dealer heeft er niet naar gekeken bij oplevering, dan kan dat best.

Stromer zegt dat ze nieuwe firmware automatisch in batches naar de Stromers sturen, maar er rijden er zo veel rond met oude firmware, dat ik niet geloof dat dit systeem zo waterdicht is als dat het wordt gepresenteerd.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Michaelst2
Runner-up
Runner-up
Berichten: 15
Lid geworden op: 06 okt 2017, 14:31

Klopt, de fiets stond al bij de dealer op voorraad. Alleen kan het niet zo geloven dat een update/geen update problemen veroorzaakt. Of is dit wel mogelijk..
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik weet het ook niet. Maar om erachter te komen wat er aan de hand is, is het raadzaam om te beginnen met het uitsluiten van de meest voor de hand liggende oorzaken. Vandaar mijn eerdere lijstje.

Je kunt er sowieso altijd even mee langs je dealer gaan en het verhaal voorleggen. Misschien heeft die ook nog goeie ideeën, plus: een hotline naar Stromer!
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie