Storing ST2 (2 weken oud)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TulipanoRosso
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 sep 2017, 16:46
Locatie: Bollenstreek

Waardeloos. Twee weken in het bezit van een ST2 (nieuw).

Vanmiddag viel er helemaal niet meer te fietsen. Kalibreren hielp niet meer. Aan- uit- en weer aanzetten ook niet. Herrie en trillende fiets. QICQ gebeld: stoppen en laten ophalen door de alarmdienst. Ook dat is geen feest: meer dan anderhalf uur gewacht op de fiets-wegenwacht.

Fiets kan pas ergens begin volgende week opgehaald worden om nagekeken te worden. Niet fijn als je daar afhankelijk van bent voor je mobiliteit.

Ik baal als een stekker :aq
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ah nee toch, dat is inderdaad keihard balen!

Ik snap best dat QicQ geen mannetje daar op een stoel heeft zitten wachten, klaar om Stromers in den lande af te halen, maar in de eerste twee weken na aankoop wil je dit natuurlijk echt niet horen. "Right first time" blijft helaas een uitdaging voor Stromer, al komt dit juist bij de ST2 volgens mij niet zo heel vaak meer voor (maar daar heb jij nu niks aan, want jij zit met panne).

Het klinkt als een serieus probleem. Ik weet wel 100% zeker dat QicQ dit echt zo snel mogelijk en naar behoren voor je gaat oplossen, ik ben niet anders van ze gewend. Het is geen optie voor je om de Stromer zelf daar af te leveren en meteen een leenStromer mee te nemen?

Heel veel succes en hou ons op de hoogte.

Berichten afgesplitst van het "ik ben verkocht topic", aangezien dat topic in het ST1 X forum staat.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Martin

@TulipanoRosso: kijk hier nog even voor je problemen met de ST2: http://www.stromerforum.nl/viewtopic.php?f=8&t=152

Misschien heb je er wat aan. :ay
Ik hoop voor je dat het eenvoudig te verhelpen is en dat je snel weer kunt genieten van je Stromer.
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22955
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Ik denk inderdaad ook aan de motorkabel, zoals in het topic dat je hierboven aanhaalt.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Stromend
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 1710
Lid geworden op: 24 sep 2017, 16:41
Locatie: Dieren
Merk SP: Klever X-Commuter
Km-stand: 8200

Goh, balen zeg. Sterkte met de afhandeling. Hoop dat QicQ haar goede naam waar maakt.
R&M Cruiser HS 6.000km,
Stromer ST2s 2017, ruim 23.000km,
Klever X Commuter 2019 va. 6-2020
Gebruikersavatar
TulipanoRosso
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 sep 2017, 16:46
Locatie: Bollenstreek

Vanmorgen Stromeur's advies opgevolgd en mijn ST2 naar QICQ gebracht. En zoals Martin aangaf: ook QicQ denk meteen aan motorkabeltje vervangen. Met een beetje geluk vandaag klaar. Zou heel fijn zijn.
Bald
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2017, 20:50

@TulipanoRosso,t'is maar een magere troost,maar je bent niet alleen.
Vandaag idem zelfde probleem voor de tweede keer,het derde motorkabeltje dus😩
Zeg stromer ,in u plaatst zou ik blozen en nog een geluk dat Zwitsers geen auto's bouwen want dat zijn veel kabeltjes :D
De ST2 blijft een week bij de dealer ,geen motorkabeltjes meer in stock en de nieuwe versie kabels zouden van betere kwaliteit zijn ,laat ons hopen.
Gebruikersavatar
TulipanoRosso
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 sep 2017, 16:46
Locatie: Bollenstreek

Probleem opgelost door QicQ. Top. :cool2:
Het bleek inderdaad het motorkabeltje te zijn.
Stromeur: je kun dit draadje daarme denk ik wel toevoegen aan: "haperende, vibrerende motor".
Zelfde probleem, zelfde oplossing.
Gebruikersavatar
TulipanoRosso
Pro
Pro
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 sep 2017, 16:46
Locatie: Bollenstreek

@Bald: lees jouw reactie. Daar wordt een mens niet vrolijk van. Hoe lang zat er tussen de twee storingen?
Bald
Runner-up
Runner-up
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2017, 20:50

10 maanden(plusminus 11500km)
Plaats reactie