Snelheden op St2S

Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Ik heb gisteren bij wijze van proef een gekeken wat mijn maximale snelheid zou kunnen worden

Met windje mee en op 90 % van mijn kracht .... 48 km/u aangetikt
Maar wat ik daarna ook verder harder trapte boven de 48 kwam ik niet

Zijn er onder de st2s rijders, rijders die hogere snelheden bereikten?
Of is de stromer tot 48 begrensd?
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Bij wet moet de Stromer begrensd zijn op 45km/u. Dus als je 48km/u haalt dan is dat een dikke prima. Ik kom op mijn ST1 X niet verder dan 48,5km/u.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Gebruikersavatar
AmPeer
Expert
Expert
Berichten: 270
Lid geworden op: 17 aug 2017, 19:11
Locatie: ALMERE

Gelukkig dan hoef ik dat verder ook niet meer onnodig uit te testen.
Dat scheelt weer

En zeker niet vandaag want het komt hier met bakken uit de hemel 🌧🌧
sinds 02 sept 2017 St2S - spurcycle bel - bodyfloat - shockstop 30 gr- Ortlieb back-roller pro plus
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Hier ook. Ik heb mijn knarsketting gisteren nog niet eens schoon kunnen maken. Dus met de auto naar het werk vandaag.

En toch knaagt het; regen of geen regen, ik zit echt liever op de Stromer.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Martin

Als ik andere eigenaren mag geloven die een st2s hebben, dan gaat die moeiteloos naar 45 km/h en met een beetje doortrappen zeker naar 48 km/h.
Chris(Lomito) heeft volgens mij al een keer 50 km/h aangetikt onder zeer gunstige omstandigheden.
Lomito

De ondersteuning bouwt vanaf 48 km/u (teller=45 echt) af tot ongeveer 49 km/uur. Met wind mee haal ik snelheden tot net boven de 50 (50,2-50,3), in werkelijkheid is dat ongeveer 47 km/uur. Dat de ondersteuning wordt afgebouwd is bijzonder prettig. Op de pedelec van mijn dochter (Kalkhoff Pro Connect) stopt de ondersteuning abrupt boven de 27,0 km/uur. Rond die snelheid is het zeer onrustig rijden...
Gebruikersavatar
Henry
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 2190
Lid geworden op: 30 jul 2017, 11:22
Locatie: Almere

...en dan zie je dat het niet meevalt om met alleen "domme" spierkracht de 50 km/uur aan te tikken (op basis van het verhaal van Lomito concludeer ik dat de motor bij snelheden boven de 45 km/uur niet afremt en energie terugwint, want dat kan ook nog; de ondersteuning stopt er gewoon mee). Een relatief zware fiets met dikke relatief zachte banden helpt je ook niet echt om die 50 km/uur aan te tikken en de vrijloop van de motor zal ook niet optimaal zijn.
Witte ST3 van maart 2019
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22960
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Lomito schreef: 08 sep 2017, 11:41 Op de pedelec van mijn dochter (Kalkhoff Pro Connect) stopt de ondersteuning abrupt boven de 27,0 km/uur. Rond die snelheid is het zeer onrustig rijden...
Dit was in den beginne ook het geval met de ST1: de ondersteuning stopte abrupt bij 44 a 45km/u. Het effect was dat ST1 rijders rond de 43km/u max. moesten gaan rijden om niet ineens te worden afgekapt.

Gelukkig heeft Stromer dit inmiddels voor de ST1 verbeterd en op de latere modellen is er duidelijk sprake van een zekere "headroom", doordat de ondersteuning -afhankelijk van het model dat je rijdt- geleidelijk wordt afgebouwd tussen de ca. 44 en 48km/u. Zelfs daarboven kun je nog wel komen, maar dan vooral dankzij omstandigheden (wind mee, berg af etc.) en de vaart die je op dat moment al hebt met je zware fiets (massa=traag).

Stromer geeft ons dus al wat meer dan van de Nederlandse wetgever mag en daar ben ik dik tevreden over.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
netvista
Pro
Pro
Berichten: 71
Lid geworden op: 08 jul 2017, 20:54

Volgens de wet is er bij brommers ( en dat zijn onze stromers tegenwoordig ) een marge toegestaan van 5 km/h, dus in principe zou stromer legaal de maximum snelheid kunnen afregelen op 50 km/h. Jammer dat ze dit niet doen :cry:
Lieven
Runner-up
Runner-up
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jul 2017, 11:54

Bij wind mee haal ik op de mijn ST2 snelheden van om en bij de 48,3 op de teller van Stromer als ik dan kijk op mij garmin horloge zit ik ongeveer op een snelheid van 46,5.
Dus ik merk wel degelijk een verschil tussen beide, maar daar zal het niet aan liggen zeker. Mooie snelheid.

Het verschil met een ander merk van fiets is wel duidelijk merkbaar, de meeste andere merken haal ik vlot in op het kanaalpad. Tot ik gisteren op 250m voor mij ook een speedbike het kanaalpad zag opdraaien. Na 5 min was ik amper korter gekomen en na wat extra inspanningen was ik nog eens 10min later was ik gelijk gekomen met de andere fietser en toen zag ik het, nog Stromer rijder met een ST2. Dit verklaarde waarom hij zo moeilijk in te halen was. 8-)
Plaats reactie