water in accubak

Plaats reactie
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Gisteren nogmaals de weergoden getrotseerd hevige regen en serieuze windstoten.....'s AVONDS GELUKKIG ALLEEN NOG WIND EN GEEN REGEN MEER.Bij thuiskomst de bat.uit het accuvak en aan de oplader....Op de bat stonden enkele druppels en bij verdere inspectie stond er water onderaan in de accubak. Veel was het niet maar toch voldoende om eventueel kortsluiting te veroorzaken. Op het eerste zicht sluit alles perfect maar in deze zeer slechte omstandigheden blijkt het onvoldoende te zijn. De fiets heeft geen krimp gegeven alleen de omni deed wat raar en was moeilijk te bedienen via de vinger....ook last van de regen....
Even overleggen met de fietsmaker en misschien toch de contacten beneden goed inspuiten met contactspray?Stromer en regen blijken ook in 2018 nog steeds geen beste vrienden....Trouwens bij mijn laatste bezoek aan de fm.wist deze me te vertellen dat ze steeds bij elke nieuwe fiets krimpkous aanbrengen vermits het vanuit de fabriek nog steeds niet gebeurt.....Je kan dus beter verwittigd zijn. :bf:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22831
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Wat ik me afvraag: de accu wordt warm tijdens gebruik. Zou dit condensvorming geweest kunnen zijn? (Ook dat is niet goed, maar ik ben benieuwd naar de oorzaak, omdat ze aangeeft dat de deur wel goed lijkt te sluiten.)
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Stromeur schreef: 22 dec 2018, 19:17 Wat ik me afvraag: de accu wordt warm tijdens gebruik. Zou dit condensvorming geweest kunnen zijn? (Ook dat is niet goed, maar ik ben benieuwd naar de oorzaak, omdat ze aangeeft dat de deur wel goed lijkt te sluiten.)
Condens is een piste,.... maar de buitentemperatuur was een 10 tal graden dus weet ik niet of condens dan optreedt...Anderzijds bij felle kou zou dit kunnen . Wanneer je iets kouds in een warme ruimte brengt dan krijg je condens.... andersom weet ik zo niet!
Het blijft raar maar het deksel sluit prima...ik denk dat deze weersomstandigheden die echt uitzonderlijk waren de oorzaak zijn. De wind was keihard aan het blazen en kan de regen onder de rubber afsluiting geperst hebben... Het afsluitvak is vrij lang en de sluiting zit bovenaan en onderaan de vergrendeling ,daartussen zit echter niets om de sluiting te optimaliseren vandaar het insijpelen denk ik. ?? Laat maar horen wat jullie denken....
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Gebruikersavatar
Golvas
Veteraan
Veteraan
Berichten: 5096
Lid geworden op: 23 dec 2018, 16:30
Locatie: BE

Ik hou het op het extreme weer ... het feit dat de fiets, ondanks het binnengedrongen water, geen krimp heeft gegeven is een positief gegeven. :ay

Overleg eens eventjes met je FM over het nemen van preventieve maatregelen ... vochtverdrijvende spray kan inderdaad nooit kwaad, net zoals een grondige check na zo'n stortbuien.
Golvas V2.0 🇧🇪 🇺🇦

🚲 S̶t̶r̶o̶m̶e̶r̶ ̶S̶T̶2̶ ̶2̶0̶1̶8̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶S̶p̶o̶r̶t̶ ̶2̶0̶”̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶M̶a̶t̶t̶ ̶B̶l̶a̶c̶k̶ ̶ ̶*̶ ̶ ̶9̶8̶3̶ ̶W̶h̶ (Verkocht)
jovdt
Veteraan
Veteraan
Belgium
Berichten: 625
Lid geworden op: 28 mei 2018, 14:48
Locatie: geraardsbergen

Vandaag de dealer er even over aangesproken was daar voor een ander probleem waarover later meer....Had dat nogal meegemaakt en ja dat was het..... :bn:
ST 2 van 2018 ww Geraardsbergen -Dilbeek 32 km enkel. Wat spullen van Jeroen...
Plaats reactie