ST2 batterij miserie

elangelo
Pro
Pro
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 jul 2018, 17:32
Merk SP: Opium 2023

Stromer heeft dus idd ook al heel de kerstvakantie verlof. Dus nog geen vervanging. Heb wel een batterij meegekregen dat ik nu mag gebruiken tot Stromer uit verlof komt. Top service van mijn velomaker dus :)
elangelo
Pro
Pro
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 jul 2018, 17:32
Merk SP: Opium 2023

kleine update. ondertussen heeft mijn fiets een week bij de fietsboer gestaan. Een week geleden kwam er plots de leuke fout 'system error' op het scherm. Blijkbaar was de kabel tussen controller en motor kapot :roll:
Ondertussen bolt hij terug... nog altijd op de reserve batterij.
Smitty81
Pro
Pro
Berichten: 26
Lid geworden op: 13 mei 2018, 09:41

Vandaag ook slachtoffer geworden van batterij misère.
In de ochtend tot 2 keer toe de fiets spontaan uitgevallen tijdens het fietsen. Terwijl doorfietsend weer aangedaan en na de tweede keer toch het eindpunt gehaald. Vervolgens opladen zonder problemen.
In de middag viel de fiets weer uit, maar nu kreeg ik hem niet meer aan de praat. Verbinding met batterij volledig verbroken, ondanks schoonmaken van contacten. Dus zonder ondersteuning de laatste 5km naar huis...
Bij thuiskomt kon ik de batterij niet meer in de fiets opladen, maar wel los.
Allebei de akkefietjes gebeurden bij dezelfde batterijstand (35% remaining).

OMNI scherm geeft ook aan dat de verbinding met de batterij verbroken is (fiets met rood kruisje).

Lijkt ofwel een probleem met de batterij, ofwel met de fiets?
Morgen maar eens bezoekje brengen aan FM.

Batterij is nu 8 maanden oud (8100 km), dus zou binnen garantie moeten vallen.

Klinkt dit bekend voor iemand?
ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - Wit - Ortlieb Travel Biker - 40 km ww - 10k gepasseerd en door!
elangelo
Pro
Pro
Berichten: 56
Lid geworden op: 22 jul 2018, 17:32
Merk SP: Opium 2023

Ik heb sinds eergisteren een nieuwe batterij ontvangen van Stromer. 2.5 maand waarvan de batterij 2 maand bij dealer is blijven liggen omdat Stromer ze maar niet ging ophalen. Volgens dat ik de fietshersteller gehoord heb is dat trouwens geen uitzondering.
Plaats reactie