Stromer Limited Edition ST2 2018

De eerste Stromers met digitale communicatietechnologie.
Michail
Runner-up
Runner-up

Re: Stromer Limited Edition ST2 2018

Bericht door Michail » 03 dec 2017, 09:40

De kleur van het Frame is inderdaad bruut, echter de afwerking van de lassen (model in Amsterdam) was niet state of the art laswerk: bij zo een afwerking hoort vindt ik ook top laswerk van het frame

RHJ
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door RHJ » 03 dec 2017, 10:37

Prachtige fiets en wellicht op termijn een collectors-item.

Over de alu voorvork versus de carbon voorvork: ik waag het te betwijfelen of er in comfort enig verschil voelbaar zal zijn. De vorken zijn qua vorm gelijk en allebei solide (bijna oversized) uitgevoerd. Daardoor lijkt mij enig merkbaar comfortverschil voor de rijder niet waarneembaar en meer deel uit maken van keuzes op basis van emotie/gevoel dan op ratio.
Een niet onbelangrijk gegeven overigens bij mooie fietsen zoals de Stromer. Ook op dit forum lees je zowel rationeel als emotioneel onderbouwde standpunten.

Denk dat toch vooral marketing/kosten overwegingen bij de keuze voor de alu of carbon voor Stromer de doorslag hebben gegeven. :bf:
Witte ST1X - iets oplopend ErgoTec stuur - Brooks Ergon handvatten - BodyFloat - Shockstop - SpurCycle

Oregon
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Oregon » 24 jun 2018, 10:20

Vanavond voor de eerste keer naar het werk met mijn 'silver bullet'. Beetje tegengewicht gaan geven aan al die Specialized Vado's.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 24 jun 2018, 14:15

Ik ben benieuwd naar de reacties!
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

Oregon
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Oregon » 25 jun 2018, 18:34

Reacties waren heel positief. Maar de meeste willen nu een fiets en niet in augustus of later dus zijn tevreden met een Specialized.

Oregon
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Oregon » 27 jun 2018, 15:05

Na 400km op de Stromer ff een update. Ik ken de weg naar het werk als mijn broekzak en weet ieder putje liggen. Maar een oneffenheid met racebanden tegen 28-30km/u of met een Stromer tegen 45km.u is een groot verschil. Zeker nadat ik de banden heb opgepompt. Nu begrijp ik waarom er veel voor bodyfloat en vereende voorvork gaan.
Uiteraard veel sneller thuis en op werk, maar omdat ik dat iedere keer via omweg heb gedaan weet ik nog niet wat de tijdwinst is.
Geen problemen met de Stromer alleen krijgt de app geen connectie met de fiets. Eerste en enige keer was toen ik die in de winkel ging halen. Het is te zeggen hij connecteerd niet wanneer ik dat wil. Na een rit zie ik dat hij verbinding heeft gemaakt. Ik moet ook een andere oplossing zoeken voor de achterzak. Zowel de ortlieb als de brooks slaagt te veel tegen het frame wat op termijn lakschade gaat geven.
Kalibreren kan ik ook niet denk ik. Komt iedere keer verlicht de pedalen, ik druk dan op ok maar krijg geen signaal dat het gekalibreerd is. Ik raak de pedalen hierbij niet aan.

mhoutman

Bericht door mhoutman » 03 jul 2018, 19:13

@Oregon hoe bevallen de handvatten? Het zijn toch de Brooks Cambrium handvatten?

Oregon
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Oregon » 22 jul 2018, 10:44

Wel na de eerste week stromeren had ik laat in de handen. Net zoals ik een randonneurstocht van 400km had gedaan maar dan na een paar keer stromeren. Maar nu is dat terug verdwenen. Dus voor mij zijn ze goedgekeurd.

Wat de fiets betreft: de eerste 1000km zijn gereden en daar was zowaar een regenrit bij. Maar dat eender onverwacht. Ik blijf er wel bij, met deze mooie fiets ga ik niet door de regen(tenzij bij verrassing) Ik heb geen tijd om iedere dag de fiets te poetsen. En ik weet dat er na deze droge periode een natte periode gaat aankomen en ik dus weinig zal kunnen stromeren maar dat neem ik er dan maar bij. Ik fiets de laatste 5 jaar zelden door de regen met een ketting aandrijving en na die rit met de Stromer besef je hoe een gemak het is te kunnen beschikken over fietsen met riemaandrijving.
Ik heb tijdens die 1000km geen problemen gehad met de fiets.

Oregon
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Oregon » 23 jul 2018, 23:43

Update, als ik dan toch een minpunt moet opnoemen, de agressieve toeter. Verschillende hebben zich al doodgeschrokken als ik tuut doe. Terwijl het voor mij als een brommer claxon klinkt. Verschieten die dan ook zo iedere keer. Vandaag een hoogtepunt. Ik doe een korte tuut, de vrouw voor mij kijkt eerst achter haar wie er aankomt en schrikt dan zo hard dat ze bijna in de gracht lag van de N16 Temse-Willebroek. Het hoefde niet, maar ik heb toch gezegd: sorry mevrouw dat ik je deed schrikken maar die claxon is verplicht op deze fiets. In het weekend komt er een gewone bel op de Stromer.

Tomasj
Veteraan | Forum Supporter
Veteraan | Forum Supporter

Bericht door Tomasj » 24 jul 2018, 05:54

Oregon schreef:
23 jul 2018, 23:43
Update, als ik dan toch een minpunt moet opnoemen, de agressieve toeter. Verschillende hebben zich al doodgeschrokken als ik tuut doe. Terwijl het voor mij als een brommer claxon klinkt. Verschieten die dan ook zo iedere keer. Vandaag een hoogtepunt. Ik doe een korte tuut, de vrouw voor mij kijkt eerst achter haar wie er aankomt en schrikt dan zo hard dat ze bijna in de gracht lag van de N16 Temse-Willebroek. Het hoefde niet, maar ik heb toch gezegd: sorry mevrouw dat ik je deed schrikken maar die claxon is verplicht op deze fiets. In het weekend komt er een gewone bel op de Stromer.
De toeter op een motorfiets is vergezeld van het motorgeluid, en wordt dus verwacht. Ik gebruik de claxon niet om fietsers in te halen, daarvoor gebruik ik een bel (spurcycle )
'Guust' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss :
woon-werk 52 km enkel

Plaats reactie