Belevenissen op de ST2(s)

De eerste Stromers met digitale communicatietechnologie.
Oregon
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Re: Belevenissen op de ST2(s)

Bericht door Oregon » 26 aug 2018, 19:40

De buitenbanden had ik al vervangen door de conti contact city plus, nog beter lekbestendig. Ging vlotjes en zou dit ook onderweg kunnen. Thuis eens gekeken of ik het bagagerek kan rechttrekken maar staat serieus krom. Fiets moet toch binnen voor de spaken. Volgende zaterdag fiets binnen, zaterdag erop terug halen dus 2 weken Stromerloos.
Stromer ST2 LTD 'Silver Bullet-2x30km woon-werk

Lomito
Veteraan
Veteraan

Bericht door Lomito » 26 aug 2018, 20:01

Zo da's flink balen zeg. Hopelijk valt de schade uiteindelijk mee en kun je snel weer over je fiets beschikken Oregon.

Vorig jaar heb ik iets vergelijkbaars gehad met mijn ST2s die uit het zicht stond bij een restaurant op de Waaldijk tussen Slijk-Ewijk en Oosterhout. En dat was net een paar dagen voordat die verschrikkelijke inklapstandaard vervangen zou worden door een gewone standaard... net te laat dus, fiets was wel weer overeind gezet maar ik kon zien dat de fiets verplaatst was. Schade: beschadigde accudeur en wat schaafwondjes. Het herstel en de afhandeling met de verzekering is volledig door de dealer verricht, ik heb alleen één middag de fiets ingeleverd om de nieuwe accudeur te laten plaatsen en nog wat klein spul.

Sindsdien ben ik wel kritischer waar ik mijn fiets neerzet. Zo kom ik regelmatig op het gemeentehuis in Elst en daar heeft men fietsnietjes geplaatst achter een muur van 1,50m¹ hoog waardoor je je fiets niet kunt zien vanuit het gebouw. Ik neem de fiets dan via de hellingbaan naar boven en zet de fiets in vol zicht aan een lantaarnpaal.
.
Gemeentehuis.png
Gemeentehuis.png (2.23 MiB) 672 keer bekeken
Waar het :ba vol van is...

FreddyH
Veteraan | Forum Supporter
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 26 aug 2018, 20:17

J3R schreef:
19 aug 2018, 20:29
Error 210008* ONBEKEND informeren bij Stromer - graag terugkoppeling.
Error 21000C* ONBEKEND informeren bij Stromer - graag terugkoppeling.
Heb je hier al iets op terug gehoord? Ik kreeg deze net ook op mijn leen ST2s: na opladen heb ik de fiets aangezet om te controleren of de accu vol zat. Nadat ik zag dat de accu vol zat heb ik de lader eruit getrokken en kreeg ik 0x210008. Die heb ik weg gedrukt, vervolgens kneep ik de rechter rem in een kreeg ik meteen 0x21000C.

Geen idee of het kwaad kan.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

J3R
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door J3R » 26 aug 2018, 20:36

Nog niet; vanwege een buitenland trip heb ik de fiets (ST2 2016) momenteel voor de eerste service beurt afgeleverd. Hoop volgende week meer te horen.
Deze twee errors stonden bij mij onder één nr. (441) geregistreerd. Ik had daarnaast nog een andere error melding; vermoedelijk de rechter-remsensor. Mogelijk staat eea met elkaar in verband. Ik wacht de reactie van de dealer/Stromer af en laat het je weten!
🇳🇱 Stromer ST2 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲 MTB: Scott Scale 730

Fastedde
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door Fastedde » 26 aug 2018, 23:33

Sneu hoor, broodje halen Stomer stuk....

Heb ik gelukkig geen ervaring mee! Hoop dat je eea zonder te veel centenpijn kan oplossen!!

Bretignolles sur Mer, bij zonsondergang.. 21:54, de dagen worden snel korter!

4EEA6FAC-3C14-41CB-8DF4-8B5BB5A06E86.jpeg
4EEA6FAC-3C14-41CB-8DF4-8B5BB5A06E86.jpeg (519.03 KiB) 620 keer bekeken
+ST2S and n-joying it to the max...

Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter

Bericht door Stromeur » 26 aug 2018, 23:39

Fastedde schreef:
26 aug 2018, 23:33
Bretignolles sur Mer, bij zonsondergang.. 21:54, de dagen worden snel korter!
Ik merk het hier ook, ik ben namelijk niet op zo'n jaloers-makende vakantie. Mijn wekker gaat om 5:15 :bh: en het wordt zo vroeg in de ochtend inmiddels ook almaar donkerder, zeker op de bewolkte dagen die we nu in Friesland hebben. Dikke najaars-hagelstenen zelfs deze middag.

Dank weer voor je mooie foto Edde. Heerlijk, ik kan het bijna ruiken. Geniet ervan!
Stromer ST2 S 2017. Mods & Excessen: OMNI Interface C, Stromer/Suntour geveerde voorvork, BodyFloat, Ergotec M88, GoPro Hero4, Rokform Pro, Ergon GP3, SKS spatlap, Spurcycle, Ortlieb Back-Roller High Visibility.

FreddyH
Contacteer:

Bericht door FreddyH » 27 aug 2018, 21:17

FreddyH schreef:
26 aug 2018, 20:17
J3R schreef:
Heb je hier al iets op terug gehoord? Ik kreeg deze net ook op mijn leen ST2s: na opladen heb ik de fiets aangezet om te controleren of de accu vol zat. Nadat ik zag dat de accu vol zat heb ik de lader eruit getrokken en kreeg ik 0x210008. Die heb ik weg gedrukt, vervolgens kneep ik de rechter rem in een kreeg ik meteen 0x21000C.

Ik heb vandaag met het naar werk fietsen nergens last van gehad dus ik denk dat het wel meevalt.
Bulls Green Mover E45 (GoSwiss, 1260 Wh accu) sinds 10-2014
Extra's: Back-Roller Classic - Smarthalo - NCX-SP12 - Spurcycle - Marathon GT365 - "Bouwlamp"

Elsje
Veteraan
Veteraan

Bericht door Elsje » 27 aug 2018, 22:29

FreddyH schreef:
27 aug 2018, 21:17
FreddyH schreef:
J3R schreef:

Ik heb vandaag met het naar werk fietsen nergens last van gehad dus ik denk dat het wel meevalt.
Ik zou altijd even wachten met de stekker eruit trekken. Als je de fiets aanzet heeft hij even tijd nodig om op te starten.
Ik zal eens kijken wat er bij mij gebeurt als ik na het laden de fiets aanzet en dan zodra ik op het display zie dat hij 100% is direct de stekker eruit trek. Ik heb dat geloof ik nog nooit gedaan.

Vandaag na 2 weken vakantie weer gefietst. Hij ging weer als een zonnetje. Direct een avondvergadering en net op de terugweg lekker doorgeknalt op de donkere landweggetjes met mijn bouwlamp. Wat een genot. Laat die donkere dagen maar komen. :ay
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.

Elsje
Veteraan
Veteraan

Bericht door Elsje » 29 aug 2018, 19:00

Vanmorgen tussen Bunnik en Utrecht zag ik op de parallelweg van de Koningsweg in mijn spiegel een fiets met een M99 PRO. Toen ik beter keek zag ik ook dagrijverlichting dus een ST2s. Ik reed al 45 in standje 2 dus dacht ff aanzetten tot 48 :D . Hij bleef achter mij rijden. Op een gegeven moment naderden we de gemeentegrens waar de parallelweg over gaat in een fietspad (brommers verplicht naar de rijbaan). Ik rij altijd door maar verlaag mijn snelheid daar altijd tot 30 km/h. Ik dacht toen zal mij benieuwen wat hij doet.
Helaas kwam hij er voorbij en bleef hij doorknallen op volle snelheid, even later zag ik in de verte dat hij bij de Gansstraat even een klein stukje tegen het verkeer in reed van fietspad naar rijbaan en verder reed op de rijbaan (kan daar niet anders 30 km zone) om daarna door rood licht uit beeld te verdwijnen...... Tja dit soort gasten zorgen ervoor dat keuzevrijheid voor de speed pedelec kansloos wordt. Precies het gedrag dat voor de FB en wegbeheerders de reden is om de SP niet meer toe te laten op het fietspad. Tot nu toe is Utrecht nog tolerant tegenover de SP maar hoe lang nog.... Erg jammer :bh:
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.

J3R
Expert | Forum Supporter
Expert | Forum Supporter

Bericht door J3R » 29 aug 2018, 20:17

FreddyH schreef:
J3R schreef:
Terugkoppelig (ST2 2016) na uitstekende service van de dealer (& Stromer):
Error 250104 informatie code, TMM sensor error melding:
- recalibreren/software update; indien de melding blijft terugkomen de TMM sensor vervangen.
Error 210008*/21000C* error melding i.v.m. firmware comptabiliteit MCU:
- Motor Control Unit check; testen of deze melding terugkomt; zo ja dan MCU vervangen.
Daarnaast bleek er een kabelbreuk van de Omni naar de remhandel; remsensorkabel vervangen.
Volgens service bulletin Stromer, een extra waterafdichting MCU doorgevoerd (modeljaren vóór 2018).
En de remolie ververst.
🇳🇱 Stromer ST2 🔋 Li-ion ±1kWh 🚲 MTB: Scott Scale 730

Plaats reactie