Belevenissen op de ST2(s)

Awv
Veteraan
Veteraan
Berichten: 420
Lid geworden op: 03 jul 2017, 09:03

Welke Helm loze Stromer fanaat heeft vandaag bijna m'n vrouw omver gereden? Tiel langs 't linge kanaal bij de schaarsdijkweg.? Vast 'n ST2... Schurken. :dwarf:
Een witte ST1x:hy: met BF als enige uitspatting. ...oh ja...en een spatlapje :geek: & nep spurcycle, ..&conti top contact winter bandjes, &ali spaakreflectoren, &ultegra 8000R cassette 11-28, 34km enkele reis.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Een ST2 rijder zou haar gewoon in 't kanaal geduwd hebben (indien ze met de ST1X onderweg was). :bj

Neen effe serieus nu, dat soort wegpiraten maakt dat er over speed-pedelec-rijders 'zotten' en 'gevaarlijk' worden genoemd.
Ik ben vanmorgen twee fietsers gepasseerd, twee keer vertraagd tot net iets boven de snelheid van de fietser, daarna tegen die snelheid de fietser voorbij en pas dan terug versnellen.
Een beetje respect, is dat nu zo moeilijk?
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Tomasj schreef: 27 jun 2018, 23:17 Een beetje respect, is dat nu zo moeilijk?
Voor sommigen helaas wel :aq
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Roos
Expert
Expert
Berichten: 173
Lid geworden op: 26 okt 2017, 22:21

Awv schreef: 27 jun 2018, 23:01 Welke Helm loze Stromer fanaat heeft vandaag bijna m'n vrouw omver gereden? Tiel langs 't linge kanaal bij de schaarsdijkweg.? Vast 'n ST2... Schurken. :dwarf:
Nou zoiets zou ik nooit doen!!! Ik doe zoals zoveel Stromer rijders zoals Tomasj het mooi beschreef. Je kijkt wel uit als Stromer rijder. Voor de ander en jezelf! Als je zonder helm op een Stromer rijdt neem je de zaak klaarblijkelijk niet serieus. Hopelijk padt deze persoon snel het rijgedrag aan.
Ik zie er ook geregeld 2 (Stromers) in Amsterdam rijden die keihard iedereen ruchtsichloos passeren op jawel daar is ie weer de Schellingwouderbrug. Het is gewoon wachten tot het een keer mis gaat. Een van hun is een vrouw die dan plotseling keihard stopt op de brug om met haar Stromer de trap naar beneden te nemen. Levensgevaarlijk zo heel snel stoppen het voetpad op, waarop overigens veel gewone fietsers fietsen uit angst voor de hardrijders.
Hoop haar een keer te kunnen spreken, misschien heeft ze nog niet door hoe gemeen het kan uitpakken met onze rijwielen.
Allen weer een veilige tocht gewenst!
ST2 rijder sinds juli 2016. Ik gebruik de Stromer vooral voor woon-werk verkeer.
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Vandaag eens geprobeerd om extra rustig naar het werk te fietsen, de idee was: dan moet ik niet douchen op 't werk, dus tijdwinst.
Als een 'bompa' gereden :bn: , trapsensor op 50% , gemiddelde snelheid 36,5 km/h :shock: , gemiddelde hartslag 115 bpm , maar echt fris kom je met zo'n weer dus niet op 't werk :roll: . Wel 8 minuten later . Dus toch maar douchen, en dubbel tijd verloren. :lol:
Morgen dus gewoon terug wat sneller aub. :dwarf: :d3:
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Lomito

Je moet het nu eenmaal testen om te weten. Gewoon lekker knallen dus. :lol:
Gebruikersavatar
Tomasj
Veteraan
Veteraan
Papua New Guinea
Berichten: 2789
Lid geworden op: 07 jan 2018, 22:01
Locatie: Vlaams-Brabant, B

Tja ook niet overdrijven met knallen. Ik probeer een hartslag van 125-130 bpm aan te houden, om er een goede training van te maken. Ik merk meer dan vorig jaar, de verbetering van mijn conditie
'Ludo' : ST2 2018 - 983 Wh - 20" Sport - White Gloss - 04/2018 - 27000 km
woon-werk 54 km enkel (Tienen - Genk)
Elsje
Veteraan
Veteraan
Berichten: 451
Lid geworden op: 18 okt 2017, 08:34
Locatie: Utrechtse Heuvelrug

Ik heb gisteren voor het eerst zonder helm gereden sinds ik de ST2 heb. Halverwege besloten mijn helm af te doen ivm de warmte. Ik ben met een gangetje van 30-35 km/h naar huis gereden. Heerlijk relaxed. Vandaag gewoon weer met helm gereden. Voelt toch beter. Net als zonder gordel autorijden; dat voelt ook heel raar.
Witte ST2 met M99 PRO, Redshift shockstop, Spurcycle black, Rokform, spatlap.
Gebruikersavatar
FreddyH
Veteraan
Veteraan
Netherlands
Berichten: 9406
Lid geworden op: 24 jan 2018, 17:46
Locatie: regio Eindhoven
Merk SP: Klever X-Speed α

Gewoon stug ontkennen dat je gezweet hebt :bc
🇺🇦
There was never a good war, or a bad peace :bn:
[Benjamin Franklin]
Gebruikersavatar
Stromeur
Admin | Forum Supporter
Admin | Forum Supporter
Netherlands
Berichten: 22826
Lid geworden op: 15 mei 2017, 20:18
Locatie: Friesland
Merk SP: Stromer ST3 PINION SE

Zonder helm Stromeren is inderdaad heerlijk! Het is mij enkele keren overkomen omdat ik mijn helm per ongeluk thuis had laten liggen. Na een kilometer ofzo kreeg ik in de gaten dat er iets niet klopte (té lekker) en dus maar weer omgekeerd om de helm op te halen. Want als je je eenmaal realiseert dat je met een "naakt" hoofd op een speed pedelec zit, dan voelt het inderdaad toch wat unheimisch.
Stromer ST1 X 2017 - Stromer ST2 S 2018 - Klever X ALPHA 45 2021 - Stromer ST3 PINON 2023
Plaats reactie